۷۰ درصد هزینه‌های خانوار در شهرهای بزرگ کشور مربوط به مسکن است/تصویب ۴۰ هزار میلیارد تن جهش تولید مسکن و سپرده‌گذاری مسکن در سال آینده


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812687

قاسمی با اشاره به اینکه اختلاف عرضه و تقاضای مسکن در کشور زیاد است، گفت: در حال حاضر 8 میلیون مستاجر وجود دارد و از نظر هزینه خانوار در کشور، حدود 48 درصد از درآمد خانوارها در بخش مسکن توزیع می شود. و شهرهای بزرگ این رقم 70 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی 20 هزار واحد مسکونی طرح پرش مسکن مرکزی گفت: برخی استان ها هزینه زیرساختی بالایی دارند اما در این استان این هزینه ها متناسب است.

قاسمی گفت: خوشبختانه شرکت کیسون به عنوان پیمانکار مجموعه ای بزرگ و با سابقه است و از این شرکت می خواهیم که این پروژه را در مدت یک سال و نیم به اتمام برساند و قطعا این در حد توان شرکت است.


70 درصد از هزینه های خانوار در شهرهای بزرگ کشور مربوط به مسکن است

وی با بیان اینکه شکاف عرضه و تقاضا در کشور زیاد است و دلیل افزایش قیمت ها نیز همین است، ادامه داد: در حال حاضر 8 میلیون مستاجر و از نظر هزینه خانوار در کشور حدود 48 درصد از درآمد خانوارها را تشکیل می دهند. اختصاص دارد و در شهرهای بزرگ این رقم به 70 درصد می رسد که نشان می دهد این یک بحران است و باید حل شود وگرنه شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بالغ بر 5 میلیون نفر در سامانه سمن ثبت نام کرده اند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد، 4 میلیون خانه باید در مدت 4 سال ساخته شود.

وی یادآور شد: تعداد مجردها در کشور بین 8 تا 9 میلیون نفر است و حدود 80 درصد مجردها به دلیل مشکلات معیشتی به ویژه مسکن موفق به ازدواج نشده اند و همین امر باعث شده تا مجردها در سامانه ثبت نام کنند. میلیون نفر مجرد ثبت نام کرده اند کشور به شدت نیازمند مسکن است و این نیازمند اقدام جدی است.

قاسمی گفت: طرح جهش تولید مسکن که در مجلس تصویب شد، طرح نسبتا خوبی است و می تواند سه هدف مردم، دخالت دولت و قانون جهش تولید مسکن را برآورده کند.


ساخت یک میلیون واحد مسکونی در حال انجام است

وی افزود: در حال حاضر بیش از 800 هزار دستگاه در کشور در حال ساخت است و تا پایان سال به یک میلیون می رسد اما کافی نیست. امروز ۲۸ هزار نفر در استان معرفی می شوند، البته تعداد روستاها محاسبه شده است.«اینطور نبود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ساخت ۴ میلیون بلوک در ۴ سال به معنای ساخت یک میلیون در سال نیست، بلکه باید در ۲ مرحله ۲ میلیونی انجام شود.


تصویب 40 هزار میلیارد تن فولاد برای جهش تولید مسکن و سپرده گذاری مسکن در سال آینده

قاسمی گفت: امروز سهم شهرها از متراژ ساخت مسکن مشخص است اما این آمار حداقل واحدهایی است که باید ساخته شود. خوشبختانه در سال آینده 360 هزار میلیارد تن برای قانون جهش مسکن و 40 میلیارد تن برای ودیعه اجاره بها تصویب شده است، بنابراین از مسئولان استانی می خواهیم منابع را فریز نکنند.

وی ادامه داد: متقاضی و زمین دو مولفه مهم هستند که مدیران می توانند همزمان سهم 4 ساله خود را آغاز کنند و مشکلی برای اعطای اعتبار وجود ندارد، در سال های آینده متقاضیان دیگری خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از کارکنان می خواهیم در ساخت این بلوک ها سرعت لازم را به کار گیرند تا مردم امیدوار باشند و تا جایی که می توانند سهم استان را افزایش دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 200 هزار واحد در مسکن مهر ساخته شد. این پروژه با اینکه پروژه بزرگی بود اما نواقصی داشت و از تجربیات و کاستی های این پروژه استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید