راه اندازی 57 کانون کارآفرینی بسیج جامعه زنان خراسان رضوی/ به دنبال توسعه مشاغل خانگی و خانواده محور هستیم.

ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786507

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت؛

حیدرزاده گفت: در حوزه اشتغال بانوان تلاش می کنیم مشاغل خانگی و خانواده محور را توسعه دهیم و در این راستا 57 کانون کارآفرینی از رده های بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی ایجاد شده است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رویا حیدرزاده مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس با بیان اینکه محوریت اصلی جامعه بانوان بسیج در سه حوزه خانواده، زنان و نوزادان است، اظهار داشت: خانواده نقش انسان ساز و در این راستا یک نقش دارد. یکی از محورهای اصلی بسیج جامعه زنان مسئله خانواده است.

وی با اشاره به بسیج جامعه زنان در حوزه خانواده، افزود: چشم انداز ما در این عرصه، کمال و توسعه خانواده است. حمایت از افزایش ازدواج، توسعه زایمان و کاهش سن ازدواج بخشی از اقدامات ما در حوزه خانواده است.

حیدرزاده گفت: سن ازدواج در استان خراسان رضوی رو به افزایش است و باید با برنامه هایی کمک کنیم تا ضمن توانمندسازی خانواده، فرهنگ و مهارت های افزایش سن ازدواج در استان را گسترش دهیم.

راه اندازی هسته های پیوند مهر برای احیای سنت نبوی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برنامه ما در این حوزه در درجه اول حمایتی و توانمندسازی است، گفت: جامعه بسیج جامعه است.

وی افزود: این هسته ها هوشمندانه با رویکرد کل نگر و مشاوره قبل از ازدواج افراد را معرفی می کنند و با نصیحت هایی که دارند سعی می کنند ازدواج را به درستی شکل دهند.

حیدرزاده ادامه داد: کمک به جوانان و افراد محروم با اهدای جهیزیه از پایگاه های مقاومت بسیج به جامعه بانوان از دیگر اقدامات ما در تحکیم بنیان خانواده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی صندوق های ازدواج کرز الحسنه در محلات گفت: سال گذشته حدود 50 هزار ازدواج در خراسان رضوی داشتیم.

وی تاکید کرد: برای تحکیم بنیان خانواده تیم تخصصی تربیت مربی و تولید محتوا به مدت سه سال داریم و کمک می کنیم تا مباحث آموزشی به پایین ترین سطح برسد. همچنین میانجیگری و داوری داریم تا با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از افراد مورد اعتماد محلی و تاثیرگذار برای ارائه آموزش های لازم به خانواده ها در صورت بروز اختلاف استفاده کنیم.

رشد منفی زاد و ولد در خراسان رضوی

حیدرزاده گفت: متاسفانه میانگین زاد و ولد در سال 99 نسبت به سال 98 در استان خراسان رضوی 7.6 درصد منفی بوده و این موضوع با شاخص های جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: تشویق خانواده ها به فرزندآوری از طریق دیدارهای حضوری، جلسات گروهی و معرفی محله های نمونه یکی از اقدامات بسیج جامعه زنانه برای افزایش جمعیت است. طبق اقداماتی که در نیمه اول سال 1400 انجام دادیم، 8 درصد متولدین سال 99 از بسیج های مختلف جامعه زنان جان سالم به در بردند.

وی افزود: در بحث خانواده شاهد افزایش معاونت ها و کلاس ها در سپاه امام رضا(ع) هستیم و در راستای تجمیع و تحکیم اقدامات، قرارگاه سپاه را در استان تشکیل داده ایم. پایگاه خانواده در قالب 4 کمیته».

حیدرزاده گفت: در حوزه مسائل آموزشی و تولیدات فرهنگی و چندرسانه ای بیش از 100 تولید در حوزه خانواده داشتیم. همچنین کمیته مشورتی ما اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده است.

بسیج جامعه زنان 2000 گروه جهادی فعال در استان دارد

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان 2000 گروه جهادی فعال در سطح استان دارد، گفت: برای درمان افراد محله به بیمارستان ها و درمانگاه های عروق کرونر مراجعه می کنند تا از آلام مردم بکاهند. ; در این میان فعالیت این گروه ها در طرح شهید سلیمانی به اوج خود رسید.

ما به دنبال احیای “الگوی سوم زن” هستیم

وی در ادامه به دومین محور بسیج جامعه زنان یعنی «زنان» اشاره و خاطرنشان کرد: ما در این حوزه مشکلات زیادی داریم، اما مهم ترین مسئله زنان ما هویت آنهاست. پس از انقلاب اسلامی فرصت جدیدی برای زنان ایرانی به وجود آمد تا خود واقعی خود را آشکار کنند. یعنی هم می توانند نقش مادری در خانواده داشته باشند و هم بر جامعه تأثیر بگذارند.

حیدرزاده گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن که به دنبال گرفتن هویت زنان ماست، برنامه بسیج جامعه زنان، احیای هویت زنان مسلمان ایرانی است که رهبری می فرمایند سومین الگو برای زنان در جهان است. جهان؛ ایرانی مورخ است و نقش مادری خود را فراموش نکرده است.

افتتاح 57 مرکز کارآفرینی توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به اشتغال بانوان گفت: در این بخش برای توسعه مشاغل خانگی و خانوادگی تلاش می کنیم. در این راستا با کمک رده های بسیج جامعه زنان 57 مرکز کارآفرینی در منطقه ایجاد کرده ایم.

او گفت: “ما معتقدیم که خانواده محور است، بنابراین می خواهیم زنان ما در مکانی امن کار کنند.”

حیدرزاده با اشاره به سومین محور فعالیت های بسیج جامعه زنان غیر مقیم خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل آموزشی پرستاران، رویکرد ما آموزه های انقلابی، دینی و قرآنی است. بیش از 1000 مربی آموزش دیده در سطح پایگاه مقاومت بسیج استان داریم که در قالب نونهالان، مربیان محله و مهدهای قرآنی بسیج فعال هستند.

فعالیت 160 مهدکودک بسیج قرآنی خراسان رضوی

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 160 مهد قرآن بسیج در استان خراسان رضوی فعالیت می کند و بیش از 200 طرح محله ای برای مربیان در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: حدود 500 هزار بسیجی فعال در استان خراسان رضوی داریم که با مجموعه بسیج جامعه زنان همکاری می کنند و تلاش می کنیم تا همه بانوان استان را بر اساس علایق در جامعه هدف خود ساماندهی کنیم. همچنین از همه نخبگان دعوت می کنیم در سه حوزه ای که محور فعالیت های بسیج جامعه زنان است ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید