کتابخوانی ایران در گام دوم انقلاب بر عهده مسئولان است/ آماده راه اندازی ایستگاه های آموزشی در خراسان رضوی هستیم.


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1807139

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه کتابخوانی ایران در گام دوم انقلاب بر عهده متولیان امر است، گفت: در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آمادگی راه اندازی ایستگاه های آموزشی را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح توسعه کتابخانه بحرالعلوم حلیل آباد که همزمان با دهه مبارک فجر در کتابخانه عمومی این شهرستان انجام شد، گفت: کتابخانه های عمومی. این یک جامعه اسلامی است و اگر بخواهیم از نهادهای حاکمیتی نظام نام ببریم، می‌توان از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از بخش‌های مهم و کلیدی مرتبط با بدنه جامعه نام برد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی اجتماعی و دانشگاه های دولتی، ارتباط با اقشار مختلف جامعه و رفع نیازهای اطلاعاتی و دانشی مردم در کنار هم از کتابخانه های عمومی برای ایجاد کانونی موثر در جامعه و دیدار با مردم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان یک مرکز مؤثر نیازمند توجه ویژه است و توسعه فضای کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اولویت های ما در نهاد کتابخانه های عمومی است. ایجاد شد، اما مطالعه کتاب افزایش نمی یابد، قطعا ضرر کرده ایم و توسعه کتابخانه باید در راستای ارتقای کتاب و فضای کتابخوانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تحقق ایران کتابخوان در گام دوم انقلاب بر عهده مسئولان است، اذعان داشت: همه افراد جامعه کتابخوان باید به دنبال مدیر کتابخوان، طلبه کتابخوان، روحانی کتابخوان، طلبه کتابخوان، کودک کتابخوان، کتابخوان باشند. مادر، خانواده کتابخوان و بالاخره ما در ایران کتابخوان هستیم.

سبزیان با اشاره به اینکه آمادگی داریم در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ایستگاه های آموزشی ایجاد کنیم، گفت: اگر کتابخانه ای در مراکز ایجاد نشود و فضا کافی نباشد، اگر فضای محدودی برای کتابخانه های استانی در نظر گرفته شود، می توانیم در این زمینه اقدام کنیم. آماده ایجاد یک ایستگاه دانش برای پاسخگویی به نیازهای اولیه تحقیقات جامعه هستند.

وی همچنین توضیح داد: کتابخانه عمومی فرهنگسرای متعلق به همه ادارات است و همه نهادها و ادارات باید این مکان را خانه خود بدانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید