ایجاد 900 فرصت شغلی در قزوین/ تقویت مشاغل خانگی در اولویت کانون کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه ساختار مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم به مشاغل خانگی ختم نمی شود، افزود: در این مرکز پروژه های مختلفی داریم که به صورت ویژه دنبال می شود و بحث مشاغل خانگی تنها بخشی از آن است. “

مدیر مرکز کارآفرینی مدرسه حاج کاسم قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه های حمایت از مشاغل داخلی برگزار شد که خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

یوسف فرد ادامه داد: تمامی مسائل مربوط به پژوهش، آموزش، سرمایه گذاری، تولید و فروش در این آموزشگاه در حال پیگیری است و اکنون عمده مشکلات ما در حوزه مشاغل خانگی تامین مواد اولیه ارزان قیمت و فروش محصولات است.

وی گفت: یکی از راهکارهای لازم برای شروع چرخه کسب و کار داخلی، فروش نمایشگاه ها است که خوشبختانه با توجه به استقبالی که در شهرهای حکالی و محمودآباد صورت گرفت، وارد نمایشگاه و تحویل شهرک ها و روستاها “

dff953f3 2aec 41f0 a990 18bb149ceb0e خبر خاکستری

مدیر مرکز کارآفرینی مدرسه حاج کاسم افزود: با استقبال مردم حکالی و محمود آباد بارقه های امیدی در دل ما زنده شد که بتوانیم کارگروه ها و نمایشگاه هایی را برای فروش محصولات در سراسر استان برگزار کنیم.

یوسف فرد اذعان داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، راه اندازی نمایشگاه نمونه محمودآباد با ورود هیات دولت سیزدهم به استان همراه بود و رئیس سازمان مشاغل خانگی و ستاد پشتیبانی از طرح های مشاغل خانگی ما بازدید کرد.


استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خیریه در مشاغل داخلی

وی گفت: طرح های مشاغل خانگی مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم به صورت ویژه در کارگروه سفر ریاست جمهوری و معاونت اجرایی مطرح شد و مقرر شد از ظرفیت بخش خصوصی خیریه در مشاغل خانگی استفاده شود.

مدیر مرکز کارآفرینی مدارس حاج قاسم ادامه داد: در این کارگروه نیز بحث شد که طرح مشاغل خانگی از انحصار جهاددانشگاهی خارج شد که پژوهشی، آموزشی و ارتباط بازاری ناموفق داشت و تنها از ظرفیت پژوهشی استفاده کرد. جهاددانشگاهی به.

یوسف فرد گفت: اکنون کارگروه نمایشگاه مشاغل خانگی کانون کارآفرینی حاج قاسم آماده برگزاری این نمایشگاه در تمامی شهرستان ها است. همچنین طی رایزنی که با مجموعه نمایشگاه های بین المللی انجام دادیم، در نظر داریم وارد عرصه نمایشگاه های بین المللی سایر کشورها شویم. پیدا کردن.

وی گفت: همچنان با گروه های صدور پروانه فنی و حرفه ای به بحث مهارت آموزی برای عموم مردم در قالب خیریه و حداقل هزینه ها می پردازیم.

مدیر مرکز کارآفرینی مدارس حاج کاسم در خصوص برگزاری نمایشگاه های دوره ای در شهرهای مختلف گفت: از آنجایی که برگزاری نمایشگاه های طرح های مشاغل خانگی با موانعی مانند سرما و باران همراه بود، تصمیم گرفتیم در فصل بهار و تابستان در فضای باز و در نیمه دوم سال در فضای سرپوشیده برگزار می شود.

aff243ce dabc 4045 b27a 8c8aaf36eb33 خبر خاکستری

یوسفی فرد بیان کرد: بر اساس مقررات مشاغل داخلی، شهرداری ها موظفند مکان های موقتی را برای برپایی نمایشگاه برای حمایت از این طرح ها در اختیار آنها قرار دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال انتقال مجوز استانی مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم به مجوز کشوری هستیم و آمادگی برگزاری نمایشگاه های دوره ای در تمامی شهرستان ها و حتی استان های کشور را داریم.



مدیر مرکز کارآفرینی مدارس حاج قاسم با اشاره به مفاد تعهدات شهرداری ها در خصوص طرح های مشاغل داخلی گفت: پیگیری های لازم برای برگزاری نمایشگاه های مشاغل داخلی به صورت دوره ای در استان انجام می شود و در داخل کشور رایزنی می کنیم.


بیش از 1500 جویای کار را ارسال کنید

یوسفورد گفت: خوشبختانه شهردار هاکالی و محمودآباد از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی استقبال کردند و حتی پیشنهاد دادند این نمایشگاه به صورت فصلی و هر سه ماه یک بار برگزار شود.

وی گفت: دو اردوی مدرسه کارآفرینی حاج قاسم و موسسه خیریه شهید سلیمانی مواسات با هم در سه ماهه امسال بیش از 1500 نفر را به شرکت های خیریه معرفی کردند که 450 مورد آن توسط مجموعه ما انجام شد.

مدیر عامل مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم ادامه داد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی و کارآفرینی نیز حدود 900 نفر وارد این چرخه شدند که از حوزه های مختلف مشاوره، پذیرش پروژه، پشتیبانی، آموزش، تصمیم گیری سرمایه گذاری و حمایت در تولید و حمایت بهره مند شدند. حراجی “

یوسفورد گفت: تاکنون از حدود هزار نفر در بخش مشاغل داخلی حمایت کرده ایم که طبق آمار رسمی حدود 900 نفر است.

وی اذعان داشت: اگرچه ما در مرکز کارآفرینی مدرسه حاج قاسم بدون تماس با نهادهای دولتی راه کارآفرینی را در پیش گرفته ایم اما این به معنای عدم اتکا به نهادها نیست.

مدیر مرکز کارآفرینی مدارس حاج کاسم افزود: تقاضا داریم با توجه به موفقیت آمیز بودن این طرح در استان، وزارت کشور مورد استقبال قرار گرفته و راهکارهای اشتغال و کارآفرینی لازم را به صورت پایلوت به متقاضیان کار در استان ارائه کند. تا بتوانیم حداقل اولین استان بی نیاز را داشته باشیم.«بیایید کار را بفهمیم.

یوسف فرد گفت: در صورت حمایت کامل از این مجموعه و حمایت از کارگروه ها می توانیم در کشور نقش آفرینی کنیم و این الگو را در همه استان ها اعمال کنیم.

وی افزود: مرکز کارآفرینی مدرسه حاج کاسم برای اجرای طرح مشاغل خانگی موانع و مشکلات مختلفی را بررسی و راهکارهای مربوطه را ارائه کرده است، لذا از مسئولین و نهادهای مربوطه تقاضا داریم برای پیشرفت بهتر حمایت لازم را داشته باشند.

مدیر مرکز کارآفرینی مدارس حاج کاسم در پایان گفت: خوشبختانه این چرخه قدرتمند آغاز شده است و امیدواریم با برنامه ریزی صحیح به موفقیت های چشمگیری دست یابیم. شاید فرصت داشته باشیم که نمایشگاه های رایگان برای بانوان، سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی برای ارائه خدمات برگزار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید