ایجاد مشاغل خانگی اولویت اصلی در اقتصاد روستاهای مازندران است


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901712

محمود حسینی پور گفت: ایجاد مشاغل خانگی اولویت اصلی ما در اقتصاد روستایی است چرا که بی توجهی به روستاها در سال های اخیر منجر به خالی شدن این مناطق شده است و باید محصولات روستایی را به سمت برندسازی ارتقا داد تا در خارج از کشور عرضه شود. بازارهای استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور امشب با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر مازندران با بیان اینکه اقتصاد روستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا باید تمامی ظرفیت های موجود در روستاها شناسایی و احصاء شود، اظهار داشت: فعالیت های اقتصادی در روستاها باید از حالت فردی به تعاونی تبدیل شود و دهیاری ها با برنامه ریزی دقیق شرایط ایجاد تعاونی های روستایی کم بهره را فراهم کنند تا شاهد شکوفایی صنایع دستی، اقتصاد روستایی و توسعه روستایی باشیم. محروم می شوند و در روستاها تولید ثروت می کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور شهری با توجه به افزایش جمعیت نسبت به افزایش ساختار دهیاری ها اقدام کند تا شاهد توسعه اراضی روستایی باشیم، افزود: با برنامه ریزی ساماندهی لازم برای همکاری شهرداری باید با یک شرکت مطمئن همکاری کنیم تا سخت افزارهای لازم برای اتصال همه دهیاری ها به شبکه دولتی را فراهم کنیم، باید قراردادی منعقد شود تا شاهد افزایش خدمات دهی در روستاها باشیم. این طرح باید تا پایان بهمن ماه سال جاری اجرایی شود.

وی ادامه داد: احداث شهرک مکانیزه دام مهمترین ماموریتی در روستا است که اداره کل روستایی استانداری باید آن را دنبال کند چرا که مازندران ظرفیت بالایی دارد و نباید شاهد واردات محصولات از استان های دیگر باشیم.

حسینی پور یادآور شد: ایجاد اشتغال خانگی اولویت اصلی ما در اقتصاد روستایی است، بنابراین بی توجهی به روستاها در سال های اخیر باعث غیرقابل سکونت شدن این مناطق شده و محصولات روستایی باید برای برندسازی هدف گذاری شود تا در بازارهای خارج از کشور عرضه شود. استان.

وی ادامه داد: احداث شهرک مکانیزه دام مهمترین ماموریتی در روستاست که اداره کل روستایی استانداری باید پیگیری کند چرا که مازندران ظرفیت بالایی دارد و نباید شاهد واردات محصولات از استان های دیگر باشیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اقدام جمعی می تواند موجب رشد اقتصادی در روستاها شود و با کار گروهی بتوانیم جلو برویم و توسعه روستاها باعث رشد اقتصادی مازندران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید