تجارت داخلی و کسب و کار کوچک نبض تولید و اقتصاد / آموزش و برنامه ریزی هستند. موتور محرک برای مشاغل خانگی


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820649

بنگاه‌های داخلی و بنگاه‌های کوچک انگیزه تپنده تولید و اقتصاد هستند، با سرمایه و گردش مالی محدود، فضای فیزیکی و نیروی کار، اما بار عظیمی بر دوش بخش تولیدی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، فعالیت بنگاه های داخلی و بنگاه های کوچک در کنار کارخانه ها و شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی، ساختار اساسی حیات تولیدی در کشور ما را تشکیل می دهد.

اگرچه ممکن است عده ای کار بنگاه های بزرگ تولیدی و صنعتی را با امکانات، تجهیزات، ماشین آلات و نیروی کار فراوان چندین هزار بار سنگین و بی نظیر در زمینه خودکفایی داخلی در تولید، اشتغال و اقتصاد بدانند، اما مشکلات کوچک خانگی و بنگاه های اقتصادی نیروی کار فعال گاهی اوقات می تواند کمتر از یک یا دو انگشت باشد، علاوه بر اینکه نقش بسزایی در خودکفایی دارد، به ثبات بازار اقتصادی نیز کمک می کند.

اکنون که رهبر فرزانه انقلاب با مهارت و با مهارت شعار سال 1401 را «تولید; بر اساس دانش؛ به نظر می‌رسد ایجاد اشتغال فرصت بهتری برای نگاهی دقیق‌تر به نقش بنگاه‌های اقتصادی داخلی و بنگاه‌های کوچک و پردرآمد در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی کشور است که به‌دنبال شناسایی و رفع موانع و مشکلات پیش روی و جستجوی زندگی کاری هستند. تمامی فعالیت های تولید محور با افزودن چاشنی دانش بنیان به محتوا و الگوی کاری خود.


راه اندازی کسب و کار با سرمایه 80000 تن

زهرا توحیدی بانوی 30 ساله ای است که 6 سال پیش کار پوشاک خود را با اولویت رعایت حجاب راه اندازی کرد و درباره ایده اولیه خود و نحوه شروع کارش گفت: در یکی از نمایشگاه های محلی با چند نفر از دوستان کار کردیم. با سرمایه اولیه 80 هزار تن و تولید و عرضه ساق پا شروع کردیم.

وی گفت: فروش خوبی که از عرضه کالا در این نمایشگاه به دست آوردیم باعث شد به فکر توسعه کار و فعالیت جدی تری در این زمینه باشیم، از این رو ایده های نوآورانه ما در تولید مایحتاج در بازار حجاب باعث فروش خوبی برای ما شد. “

این تولید کننده که اکنون به عنوان برند پوشاک فعالیت می کند، گفت: از آنجایی که سرمایه ای برای اجاره واحد تجاری نداشتیم، ابتدا از طریق کانال تلگرام و سپس صفحه اینستاگرام به فعالیت خود ادامه دادیم و اکنون در زمینه تولید مانتو هستیم. ، پوشاک زنانه، روسری و شال.

توحیدی با اشاره به مزایای کسب و کارهای کوچک و خانگی به ویژه برای زنان گفت: زنان می توانند علاوه بر انجام امور خانه داری و تربیت فرزندان، منبع درآمد خوبی برای خود تعیین کرده و زندگی خانوادگی ایجاد کنند.


حمایت دولت از مشاغل خانگی و اینترنتی

وی معتقد است: اگرچه بنگاه های داخلی در مقایسه با واحدهای صنعتی بزرگ از گردش مالی، تجهیزات و نیروی کار زیادی برخوردار نیستند، اما از ثبات اقتصادی بیشتری برخوردار بوده و نقشی بی بدیل در تقویت اقتصاد و خودکفایی داخلی دارند.

این کارآفرین با ابراز خرسندی از اعتماد مردم به مشاغل کوچک خانگی و اینترنتی ادامه داد: تقویت این اعتماد می تواند زمینه ساز رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی باشد.

توحیدی سپس مهمترین موانع پیش روی فعالان این حوزه را کمبود سرمایه در گردش، افزایش قیمت مواد اولیه و اجبار تولیدکنندگان به افزایش قیمت و البته از دست دادن سهم بازار خریدار و فروش و عدم وجود دائمی کالاها برشمرد. وی به تولیدات به عنوان یکی از مشکلات اصلی اشاره کرد.

وی با انتقاد از عدم حمایت دولت و متولیان امر از صاحبان خانه و کسب و کارهای اینترنتی افزود: متاسفانه خدمات عمومی در هیچ سطحی به فعالان این حوزه حتی کمتر از شکل پرداختی برای تامین مالی یا توسعه فعالیت های تولیدی ارائه نمی شود. . “.

این کارآفرین گفت: علاوه بر این مسیر و مسیر حرکت روشن و بدون ابهام برای ثبت قانونی فعالیت های تولیدی از سوی صاحبان برندها و مشاغل خانگی و اینترنتی تعریف و اطلاع رسانی نشده است تا بتوان از این طریق اقدام کرد. “


کسب و کار دانش محور می شود

مسلم هانی کارشناس اقتصادی و مشاور بازرگانی در گفت و گو با تهران نیوز گفت: نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری حرکت بسیار هوشمندانه ای است که کسب و کار را دانش بنیان و ثروت آفرین می کند.

هانی با اشاره به فعالیت 6 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور گفت: اگرچه معتقدم کسب و کارهای دانش بنیان انحصاری نیستند، اما بسیاری از فعالیت های تولیدی و اقتصادی می تواند با تغییر مواد اولیه و فناوری منجر به دانش بنیان شود. و استفاده از مدل های جدید «در این صورت نوآوری در روش های تولید و تحویل و تغییر بر اساس نوآوری و خلاقیت در نهایت منجر به پایداری و تاب آوری در محیط کار می شود.

وی گفت: در شرایط امروز ارائه خدمات و محصولات در دنیا پیش نیاز دانش بنیان را می طلبد، بنابراین صاحبان مشاغل بدون ترس از این عنوان، با اختراع و تجاری سازی ساده، کسب و کار خود را بر پایه دانش بنا کنند.


یک سیستم طوفان فکری برای ایده های خلاقانه طراحی کنید

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد صاحب کسب و کار هستند و می توانند خون تازه ای را به حوزه فعالیت خود تزریق کنند، باید سامانه ای راه اندازی شود تا ایده های خلاقانه در کسب و کار بازآفرینی و طوفان فکری شود.

عسل مشتریان را ایده های اصلی کسب و کار می داند و می افزاید: از این رو می توان در قالب کانال های ارتباطی و باشگاه مشتریان به ایده های ناب دست یافت، بنابراین طراحی سامانه پیشنهادات در بنگاه های اقتصادی و تولیدی ضروری است.

وی بر این باور است که تبادل ایده می تواند جریان بسیار مفیدی برای کمک به اجرای شعار سال و ایجاد نظام ایده های خلاقانه در کشور باشد و برون سازمانی و به عبارتی هر بهایی در حوزه نوآوری و کارآفرینی سازمانی باشد. . نوعی سرمایه گذاری است که پایه دانش کسب و کار را ارتقا می دهد.


عمر کاری 100000 تعاونی در ایران

این مشاور بازرگانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به تعاونی ها و تقویت آنها در راستای اجرای شعار سال، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 100 هزار تعاونی در بیش از 26 گرایش در کشور ما فعالیت می کنند.

خانی با تاکید بر لزوم خوشه بندی و شبکه سازی در تعاونی ها گفت: گروه بندی تعاونی ها در حوزه های مختلف کشاورزی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، بهداشت و درمان و … با ایجاد زنجیره ارزش و عرضه علاوه بر برندسازی، زندگی حرفه ای و … اقتصاد رونق چند برابری به تعاونی ها و کسب و کارهای کوچک می دهد.


فعالیت دانش محور مبتنی بر فناوری و فناوری است

گلمرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز، با اشاره به نقش مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک و پرشتاب در اجرای شعار سال اظهار داشت: مشاغل شامل چندین حوزه فعالیت است.

مرحبه گفت: بخشی از تولیدات داخلی محصول فعالیت کارخانه ها و شرکت های بزرگی است که گاه تا چند هزار کارگر استخدام و مشغول به کار هستند. این بخش از بدنه تولیدی دارای سرمایه‌گذاری کلان و البته مدیریت دشوار، پرهزینه، زمان‌بر و فناوری‌بر است.»

وی بیان کرد: بخش دیگر بدنه تولید کشور یعنی بنگاه های داخلی و کوچک با منابع مالی خرد و حداقل فضای فیزیکی مورد نیاز اما بر اساس تخصص و دانش علمی فعالیت اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه این مشاغل بخش بزرگی از صنعت اقتصادی کشورمان را تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: البته تولید و فعالیت اقتصادی در حوزه دانش عمدتا متکی به فناوری و فناوری است نه اینکه نیروی انسانی که افراد می توانند با حداقل سرمایه و فضای فیزیکی در منازل و کارگاه ها در قالب کسب و کار از دانش خود برای راه اندازی کسب و کار استفاده کنند.

مرحبه با تاکید بر اینکه نباید تمرکز اصلی روی بنگاه های صنعتی بزرگ باشد، افزود: چرا که مشاغل داخلی تاثیر خود را بر اقتصاد خانواده و کشور ثابت کرده اند.


آموزش و برنامه ریزی؛ موتور محرک برای مشاغل خانگی

وی هدایت، برنامه ریزی و آموزش را موتور محرکه رونق کسب و کارهای کوچک دانست و تاکید کرد: از این طریق می توان اختراعات، ایده های فناورانه و نوآورانه را بر تجاری سازی و تولید متمرکز کرد و علاوه بر تقویت تولید داخلی و استقلال، درآمد اقتصادی را نیز افزایش داد. “کشور بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استفاده بهینه از فناوری و تجربه و هدف‌گذاری مناسب آن‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی و منابع مالی بسیار خوبی را برای ساکنان یک خانواده به همراه داشته باشد و منجر به تجاری‌سازی این دسته از محصولات شود.

مرحبا گفت: به عنوان مثال، صنعت پوشاک در بنگلادش با امکان خانه های کوچک و کارگاه ها، محصولات خود را برندسازی می کند و به کشورهای مختلف از جمله ایران می فروشد که این امر موجب تحول عظیمی در اقتصاد این کشور شده است.

وی گفت: الگوبرداری از این تجربه موفق و به کارگیری آن در ایران که از فرصت ها و پتانسیل های بسیار بیشتری برخوردار است، می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، ارزش افزوده و درآمدهای کلان را به سهم مشاغل خانگی و خانوادگی در تولید افزایش دهد. «برای اینکه کشور بیاورد.

به گزارش تهران نیوز ، در شرایطی که تقویت و توسعه تولید در کشور نیاز به واردات در بسیاری از زمینه ها را ایجاد کرده و برای کشورمان ارزش اقتصادی به همراه دارد، به افزودن ایده ها و فناوری های روز به تولید در تمامی زیربخش های آن توجه کنید. در دنیایی که تولید و خدمات مبتنی بر طبیعت نوآورانه و مبتنی بر دانش است، ثبات و بقا را ممکن می سازد.

انتخاب درست و به موقع رهبر فرزانه انقلاب برای شعار 1401 در صورت فراتر رفتن از شعارها و تحقق در میدان عمل، بستر بزرگی برای پروازهای بین شهری برای تولید، اشتغال و اقتصاد کشور می شود. و روح تازه ای در کالبد و فطرت دانشمندان پدید می آید و گفته می شود که منافع آن برای مردم و کشور ما بسیار وسیع و گسترده و غیر قابل تصور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید