هنگامی که ایجاد بسیج از طریق حمایت از مشاغل خانگی امید و توسعه را به همراه دارد/ ایجاد شغل برای 6 نفر در یک کارگاه خیاطی


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881579

نجمه کریمی با بیان اینکه 57 میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازنگدی دریافت کردم، گفت: اعطای تسهیلات از سوی بسیج سازنگادی در بحث راه اندازی کارگاه خیاطی کمک زیادی کرد و امید و انگیزه برای ادامه کار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نعیمه کریمی از فعالان اقتصاد مقاومتی و کارآفرین شهرستان قابیل در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: خیاطی کار می کنم.

وی افزود: حدود 20 سال است که در زمینه خیاطی فعالیت می کنم که ابتدا خیاطی را به صورت تجربی شروع کردم و از کتاب خیاطی یاد گرفتم.

این کارآفرین گفت: دوره های آموزشی زیادی را گذرانده و مدرک فنی و حرفه ای خیاطی را اخذ کرده ام و در حال حاضر روی دوخت سنتی و الگوهای جدید کار می کنم.

کریمی گفت: دو کمک بلاعوض از بسیج سازندگی برای راه اندازی کارگاه خیاطی دریافت کردم که بار اول مبلغ 7 میلیون تومان 18 درصد و سال قبل 50 میلیون تومان 4 درصد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 نفر با من کار می کنند، گفت: تعداد کارگران طبق دستوراتی که داریم بالا و پایین می شود و گاهی تا 15 نفر در کارگاه مشغول به کار هستند.

این کارآفرین گفت: علاوه بر خیاطی در زمینه آموزش نیز فعالیت دارم و از ابتدای شروع خیاطی کلاس های خیاطی زیادی را در هزاری و روستاهای اطراف و همچنین در شهرستان قابیل و مناطق مختلف برگزار کردم. شهر و حداقل 200 روح در این سال ها تربیت شدند.

کریمی افزود: از بین افرادی که خیاطی را آموزش داده ام حداقل 50 نفر شروع به خیاطی کرده اند.

وی به حمایت بسیج ززندگی در امر پرداخت تسهیلات اشاره کرد و تصریح کرد: اعطای تسهیلات توسط بسیج سازندگی در امر راه اندازی کارگاه و تامین مواد اولیه و در مواقعی که حمایت می شود کمک زیادی به من کرده است. از یک موسسه تجاری خانگی، به من امید و انگیزه می دهد تا به کار ادامه دهم.

این کارآفرین گفت: از دیگر حمایت های بسیج سازندگی از کارگاه خیاطی تحویل 300 دست لباس به این کارگاه برای بسیجیان شهرستان قاین بود.

کریمی تصریح کرد: در حال حاضر کارگاه خیاطی غدیر و خیاطی مروارید را با کمک بانوان خیاطی و گلدوزی اداره می کنم.

وی با بیان اینکه برای تمرکز بر کار و تدارکات نیازمند مشاوره شغلی و ایجاد نقشه راه هستیم، اظهار داشت: از کارشناسان، مشاوران و پیشتازان حوزه بسیج سازندگی می خواهیم که در این زمینه با ما همکاری کرده و برنامه ریزی و برنامه ریزی کنند. همکاران را برای جدا کردن بندی و همه کسانی که در یک زمینه کار می کنند برنامه ریزی کنید، به ما مشاوره دهید، زیرا در حال حاضر آنقدر پراکنده کار می کنیم که بهتر است روی کار تمرکز کنیم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: از دیگر درخواست های ما حمایت بیشتر در بازار برای فروش است چرا که گاهی دوخته می شود اما بازاری ندارد و برای اینکه بیکار نباشیم و کسب درآمد کنیم، گلدوزی های شخصی و سفارش های عمومی را می پذیریم.

کریمی خانه داری را یکی از بهترین مشاغل می داند و می افزاید: زمانی که زن مشغول خانه داری باشد به امور خانه، شوهر و فرزندان خود نیز رسیدگی می کند و صاحب کار خود است.

وی خطاب به دختران تحصیلکرده ای که جویای کار و مشاغل دولتی هستند، گفت: اگر در کنار تحصیل، مهارت هایی نیز کسب کنند، بسیار خوب است تا در صورت اتمام تحصیل و شاغل نشدن، از مهارت های خود استفاده کنند زیرا مهارت و هنر است. راهی برای کسب درآمد است این درآمد و احساس ارزشمندی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید