14 میلیون نفر در کشور شغل «شایسته» ندارند / 6 تا 7 میلیون نفر شغل «غیررسمی» دارند.


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819988

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 14 میلیون نفر در کشور شغل مناسبی ندارند، حدود 6 تا 7 میلیون شغل غیررسمی و 2 میلیون نفر بیکار هستند و افرادی هستند که درآمد کافی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله عبدالملکی در جلسه شورای اداری استان تهران از مشمولیت بیش از 500 هزار بیمه شده تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد.

وی با اشاره به نقش نیروی کار در جامعه گفت: در هر جامعه نیروی کار یکی از موضوعات مهم استخدام این افراد است، برنامه هایی مانند شناسایی و شناسایی جامعه هدف در راستای ایجاد اشتغال.

وی گفت: کار برای یک گروه در اولویت است. وی افزود: 14 میلیون نفر در کشور شغل مناسبی ندارند، حدود 6 تا 7 میلیون شغل غیررسمی و 2 میلیون نفر به صورت پاره وقت وجود دارد، افرادی هم هستند که درآمد کافی دارند. آنها نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص توسعه اشتغال در کشور ادامه داد: برای توسعه اشتغال باید مرحله اول تعریف جامعه هدف و آموزش در جهت ارتقای مهارت در دستور کار قرار گیرد.

عبدالملکی با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه اشتغال گفت: برای فرهنگ سازی در زمینه اشتغال باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود. همچنین در قالب 71 دستگاه اجرایی از جمله وزارتخانه، بخش دولتی و سایر دستگاه ها، 222 طرح اشتغال زایی در قالب تفاهم نامه به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: سامانه نظارت بستری برای ایجاد اشتغال است و دستگاه های اجرایی دست در دست هم برای اجرای شعار سال تلاش می کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید