دفن زباله در حاشیه شهر مشهد رو به افزایش است/ 30 درصد مردم در سکونتگاه های غیررسمی پارچه های فرسوده دارند.


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883173

حمیدی با اشاره به حضور 30 ​​درصدی جمعیت پارچه های فرسوده در سکونتگاه های غیررسمی گفت: چرخه جمع آوری ناقص زباله و افزایش زباله گردها در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد حمیدی کارشناس مدیریت شهری و فعال فرهنگی حاشیه شهر در گفت و گو با خبرنگار صبح توس به مشکلات و چالش های منطقه 3 اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر بافت فرسوده شهری در این منطقه از حاشیه شهر و جمعیت بیش از 30 درصد آنها برای افراد ساکن در سکونتگاه های غیررسمی، حذف نخاله های ساختمانی یکی از مشکلات دیگر است.

وی به بحث درآمدزایی پایدار در منطقه پرداخت و افزود: در بحث درآمدزایی پایدار به ویژه با توجه به اینکه دو ظرفیت بکر ایستگاه راه آهن و خواجه ربیع به نظر می رسد در مطفه درآمدزایی داشته باشد، اگر برنامه ریزی های راهبردی مناسبی در این زمینه وجود داشته باشد، در این راستا با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه، در حال توسعه است. می تواند سهم قابل توجهی در توسعه خود منطقه داشته باشد.

این فعال فرهنگی حاشیه شهر ضمن اشاره به دغدغه مردم منطقه 3 مشهد گفت: دغدغه مردم این منطقه دو شاخه است یکی خدمات فوری برای رفع مشکلات روزمره و دیگر کار طولانی – فوری است که نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان شکایت دارند، به دنبال اقدام عاجل هستند و باید اجرای اقدامات را به صورت بصری احساس کنند، تصریح کرد: طبق منشور شهر رضایت شهروندان در اولویت است و باید نقاط ضعفی که وجود دارد به گونه ای مدیریت شود که به نقاط قوت تبدیل شود.


چالش مهم جمع آوری زباله و پیامدهای منفی زباله گردها در حاشیه شهر

حمیدی خاطرنشان کرد: چالش بزرگی که در این منطقه از حاشیه شهر مشهد با آن روبرو هستیم بحث جمع آوری زباله است که از دیگر مشکلات مربوط به مشکلات شهری است.

وی افزود: با توجه به شرح خدمات پیمانکار، دو بعد وظایف عملیاتی و وظایف نظارتی پیمانکار وجود دارد که معتقدند در حوزه نظارتی نواقصی وجود دارد که پیمانکار به دلایل مختلف از جمله ایرادات، نیازی به آن نمی بیند. در وسایل حمل و نقل و عدم نظارت بر اجرا که دارای تاخیر یا عجله در اجرای اقدامات است.

این کارشناس مدیریت شهری همچنین بر جمع آوری زباله ها در ساعات مشخص شده تاکید کرد و ادامه داد: عدم نظارت موجب نارضایتی مردم شده است زیرا باعث فعالیت بیشتر زباله گردها شده و طبق آمارها تبعات اجتماعی منفی برای شهروندان دارد.


آموزش حقوق شهروندی مردم شهرداری عملی است

این فعال فرهنگی حاشیه شهر با بیان اینکه در حوزه آموزش شهروندی نیروی خصوصی در منطقه نداریم، اظهار داشت: اگر بتوانیم با برگزاری سمینارها، حقوق شهروندی را از طریق آموزش و پرورش شهروندی به شهروندان آموزش و ارائه کنیم. می تواند بسیار کاربردی باشد.

وی در خصوص فضای سبز نیز افزود: سرانه فضای سبز در این منطقه نسبت به حومه شهر مشهد بسیار پایین است و کمترین نسبت سرانه فضای سبز را در منطقه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید