وجود 380 پروژه ناتمام در سکونتگاه های غیررسمی کشور/اجرای جابجایی سراسری آسفالت معابر در مناطق کمتر مساعد


ساعت: 13:26
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906140

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 380 پروژه ناتمام در سکونتگاه های غیررسمی تحت عنوان طرح های بازآفرینی شهری وجود دارد که این پروژه ها باید با تخصیص اعتبار و همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه تکمیل و اجرا شوند. مسئولین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در گفت و گو با عصرترک گفت: ‌ کسانی که حتی کمترین بهره را از مراقبت های بهداشتی می برند سرانه، آموزش، پلیس، امنیت، ورزش.

آئینی گفت: حق و سهم هزینه شده در مناطق خدمات شهری، مناطق سکونتگاه غیررسمی از این حق و سهم خدمات شهری بی بهره بوده است.

وی گفت: در حال حاضر به طور متوسط ​​33 درصد از جمعیت شهری هر منطقه شهری در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنابراین رویکرد اجرایی مهم به این مناطق باید رفع محرومیت از این مناطق باشد.

وی بیان کرد: در این راستا باید هر ساله 30 درصد از دارایی ها و اعتبارات تملک سرمایه دستگاه های اجرایی استان برای محرومیت زدایی از این مناطق هزینه شود تا این مناطق از شاخص های خدمات شهری در حوزه های مختلف بهره مند شوند.

آئینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 380 پروژه ناتمام در سکونتگاه های غیررسمی تحت عنوان طرح های بازآفرینی شهری وجود دارد که باید با تخصیص اعتبار و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط این پروژه ها تکمیل و مدیریت شود.

وی در عین حال تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استانی ذیربط باید کلیه خدمات شهری معوقه در مناطق سکونتگاهی غیررسمی شورای برنامه ریزی و توسعه استان خود را شناسایی، اولویت بندی و ابلاغ کنند تا این مناطق خدمات دریافت کنند. نشان داد

معاون وزیر راه و فواید عمومی یادآور شد: البته این سهم و حق مربوط به دریافت خدمات شهری معوقه است که باید به این محلات ارائه شود.

وی افزود: این سهم و استحقاق سکونتگاه های غیررسمی شامل امور و خدماتی که بر عهده دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها است نمی شود که باید سالانه به تمامی مناطق تحت پوشش خود ارائه شود.

آئینی بیان کرد: در این راستا مصوب شد با همکاری و مشارکت ستاد ملی نوسازی شهری ایران و سازمان شهرداری های کشور طی سه سال آینده تمامی نقاط آلوده سکونتگاه های غیررسمی کشور انجام شود. آسفالت شود کمتر ممتاز و محروم است.

وی افزود: این مصوبه شامل اصلاح آسفالت مخرب جاده های فعلی نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ادارات کل راه و شهرسازی استان ها باید برای اجرای این امر در استان های خود تلاش کنند.

وی همچنین بیان کرد: در این راستا بر کار ستاد بازآفرینی شهری استان ها و شهرستان ها نظارت خواهیم کرد.

آئینی افزود: جلسات ستاد نوسازی شهری استان و شهرستان در زمینه پیگیری امور مناطق و سکونتگاه های غیررسمی باید به صورت ماهانه و جلسات کارگروه های تخصصی این ستاد در سطح استان نیز به صورت هفتگی برگزار شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید