طرح های پیشران در سکونتگاه های غیررسمی اراک اجرا می شود/ نیازسنجی منطقه کوی علی بن ابی طالب (ع) اراک در سند بازسازی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از معضلات ملی بوده و در قانون جهش مسکن برجسته شده است، تصریح کرد: در این مقوله در صورت عدم همکاری همه متولیان مربوطه، اقدام مناسبی برای افراد ساکن در بافت های فرسوده انجام نخواهد شد. و سکونتگاه های غیررسمی

انامی ادامه داد: ستاد بازآفرینی به ریاست استاندار و دبیر راه و شهرسازی است و تقریبا همه دستگاه ها در آن عضویت دارند و طبق قانون همه دستگاه های خدمات رسان باید 30 درصد اعتبار خود را به بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته فعالیت ها همراه با شهرداری ها انجام می شد، افزود: این امکان وجود دارد که در صورت هم افزایی بیشتر بین سازمان های عضو ستاد بتوان اعتبارات بیشتری را از طریق شرکت ملی احیاء و سازمان احیا جذب کرد. سازمان های مربوطه

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اذعان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده توسط مشاور در کوی علی بن ابی طالب (ع) اراک، نیازهای این منطقه در سند بازسازی منطقه ای درج و تصویب شده است. اما اجرای آن به همبستگی و هم افزایی نهادهای مختلف بستگی دارد.

انامی ادامه داد: امیدواریم امسال بتوانیم طرح پیشران را در سکونتگاه های غیررسمی اراک داشته باشیم تا سیاست همکاری شهروندان را ترسیم کنیم. تجربه نشان داده است که دولت نباید مستقیم وارد عملیات شود چرا که اعتبارات دولتی پاسخگوی احیای بافت های فرسوده نیست و مشوق ها به گونه ای است که حرکت به سمت ترمیم بافت های فرسوده انجام شود. از نظر اقتصادی برای عموم مردم مفید است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی شهر اراک بافت های فرسوده و مناطق کم برخوردار به صورت ویژه دیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید