اجرای ناقص طرح جامع اراک موجب گسترش سکونتگاه های غیررسمی و ایجاد مناطق متروکه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید وحید میرنظامی رئیس شورای کلانشهر اراک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیار آفتاب ؛ درباره طرح جامع کلانشهر اراک گفت: طرح جامع شهر اراک به قدری ناقص است که باید آن را طرح ناقص بنامیم.

وی افزود: جالب است که شهر الغدیر، کوچه حمید، جوادیه، میدان موکومت، خیابان دانشگاه و حتی پشت زمین های قنات ناصری در طرح کلی گنجانده شده است، اما انتهای کوچه ناصریه مانند یک خالی است. سوراخ بیرون آن.”

رئیس شورای شهر اراک افزود: علاوه بر این، ولی آباد و صالح آباد که نزدیک ترین مناطق به مرکز شهر هستند خارج از برنامه هستند. چه طرح جامعی! این نقیصه باید با کمک اداره کل “راه و شهرسازی” بخشداری و بخشداری مرتفع شود.

میرنظامی گفت: یکی از کاستی های طرح جامع فعلی رشد سکونتگاه های غیررسمی، ایجاد مناطق محروم و عدم توجه به مناطق حاشیه نشین است. ترویج بی عدالتی اجتماعی و تضییع حقوق نسل های آینده نیز از پیامدهای این طرح است. با این حال، طرح جامع باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را به طور کامل در نظر بگیرد.

23194f75 d301 4bf4 bc3e b1f5ce3bb8f0 خبر خاکستری

میرنظامی با انتقاد از روند ساخت و ساز در برخی نقاط شهر گفت: خیابان جهانپناخ یکی از جاهایی است که صرف نظر از ظرفیت چنین چیزی در آنجا فقط جنگل سیمانی وجود دارد. علاوه بر این، هیچ گونه بنای اجتماعی و فرهنگی در این خیابان وجود ندارد، بنابراین چیزی جز ساختمان های اداری و مسکونی در آن دیده نمی شود. آیا این منطقه نیازی به مسجد، فضای فرهنگی، فضای آموزشی و… ندارد؟

رئیس شورای شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از تعهدات شورای شهر و شهرداری فعال بودن در زمینه محرومیت زدایی و ارتقای سطح زندگی در مناطق حاشیه ای است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه ها اصلاح طرح کلی شهر اراک است که لازم است کمیسیون عمران، شهرسازی و شهرسازی با کمک شهرداری و مرکز تحقیقات نسبت به تهیه طرح و رفع نواقص طرح کلی اقدام کنند. به استاندار و دستگاه های مسئول رفع نواقص.
طرح کلی شهر اراک پس از 16 سال دی ماه سال گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد.

حضور رئیس شورای شهر اراک در دفتر پایگاه خبری دیار آفتاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید