قطار حومه ای اراک برای مهاجران نیازمند کمک وزارت راه است/ طرح جامع اراک تخلفات زیادی دارد


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812751

وی با حضور وزیر راه و شهرسازی به شورای مسکن منطقه مرکزی ارتقا یافت.

در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی موضوعاتی از قبیل نواقص طرح جامع اراک و لزوم اصلاح آن، آخرین وضعیت زمین در استان و پیشرفت نهضت ساخت و ساز مسکن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; علیرضا مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی امشب در جلسه شورای مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از استانداران استان مرکزی برگزار شد، گفت: در مجموع 54 هزار نفر جمعیت دارند. ثبت نام در نهضت ملی مسکن استان مرکزی سهمیه 4 ساله استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن است. از تاریخ ابلاغ این قانون کارگروهی برای شناسایی و شمارش زمین تشکیل شده است..

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ساخت 20 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی آغاز شد، افزود: 600 واحد و همچنین در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران ساخت 6 هزار واحد مسکونی واحدهای مسکونی آغاز شد.


قطار حومه ای اراک برای مهاجران نیازمند کمک وزارت راه است

مهدی زندی وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس سیاست های وزارت راه و شهرسازی شهرهای جدید برای مهاجران و امیرکبیر برای اراک در نظر گرفته شده است. کمک.

وی خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری اراک در پروژه های راه اندازی شده بیشترین همکاری را داشته اند و آلاینده های خارج از شهر درخواست کمک دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی بخشدار مرکزی ادامه داد: دره گردو که یک منطقه گردشگری است در شهر اراک واقع شده و متعلق به سازمان زمین و مسکن کشور است. شهرداری اراک خواستار واگذاری 23 هکتار از زمین های این منطقه شده است.


3500 واحد روستایی استان مرکزی بازسازی و نوسازی می شود

عسگری مدیرعامل بنیاد مسکن استان مرکزی با اشاره به اقدامات این مجموعه برای اجرای طرح ملی مسکن گفت: 3500 واحد روستایی در قالب طرح ملی مسکن بازسازی و نوسازی می شود که منتظر آن خواهید بود 200 تسهیلات جدید ما میلیون ها دلار به بانک ها بدهکار هستند.


در شهرستان های امیرکبیر و مهاجران با زمین مشکلی نداریم

کریمی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر در این نشست با تاکید بر اینکه در شهرهای جدید مشکلی برای تامین زمین نداریم، افزود: 10 هزار واحد در امیرکبیر با رویکرد ویلایی، همچنین در قالب برنامه اقدام ملی برای ساخت 200 واحد مسکونی در امیرکبیر. واحد به صورت ویلایی در حال ساخت می باشد.

وی ادامه داد: شهر امیرکبیر اولین شهر ویلایی کشور است و پروژه مسکن مهر یک هزار و 231 واحد ویلایی را به متقاضیان منطقه تحویل داده است..

کریمی گفت: در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران 13 هزار نفر در طرح ملی مسکن و 4 هزار و 500 نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند و وضعیت داوطلبان در حال روشن شدن است..

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و امیرکبیر گفت: 17 هزار و 325 واحد از سهمیه ابلاغی شهرستان های امیرکبیر و مهاجران در طرح جهش تولید مسکن که 10 هزار واحد مربوط به شهر امیرکبیر و 7 هزار و 325 واحد است. مربوط به شهرستان مهاجران می باشد..


آمادگی شهرداری اراک برای تکمیل پل سنجان / درخواست دستور تسریع در واگذاری اراضی دره گردو از سوی وزیر راه.

علیرضا کریمی شهردار اراک با انتقاد از نواقص طرح جامع اراک گفت: طرح جامع اراک با کمبودها و نیازهای مردم مواجه است و خواهان تکمیل آن طرح در حالی است که طرح تفصیلی اراک هنوز به مرحله اجرا نرسیده است..

وی با اشاره به روند طولانی ساخت چهارراه سنجان بدون تراز، گفت: این پروژه متعلق به دی جی است و ربطی به شهرداری ندارد، اما تکمیل این پروژه نیاز به نظم خاصی دارد. چون در حال تبدیل شدن به موزه در غرب اراک است، «شهرداری حتی حاضر است این پروژه را با نظافت تمام کند.

شهردار اراک ادامه داد: اراک از نظر تفریحی بسیار ضعیف است بنابراین با توجه به اراضی دره گردا و کوه مستوفی به عنوان مناطق گردشگری دستوری از وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در واگذاری داریم. . ما با کمبود زمین مواجه هستیم.

کریمی خاطرنشان کرد: سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهر اراک نیازمند توجه دولت است و باید پروژه های بازآفرینی شهری برای این مناطق شناسایی شود.


طرح جامع اراک نواقص زیادی دارد

سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح جامع اراک کاستی های زیادی دارد و اصرار داریم که به دلیل مغایرت با خواسته های شهروندان در طرح کلی اراک، این طرح به زودی اصلاح شود. اما آنها نادیده گرفته شدند.»

وی همچنین تاکید کرد: قطار شهری اراک نیز یکی از مواردی است که نیاز به حمایت دارد چرا که می تواند فلسفه ایجاد شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران را تقویت کرده و اقبال بیشتری نسبت به شهروندان در این شهرها ایجاد کند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید