مطالبات مردم البرز 8 سال در دوران اصلاحات بر زمین ماند / از حومه و قطار شهری کرج تا کمبود بیمارستان و مدرسه


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819995

آیت الله رئیسی فردا پنجشنبه 18 فروردین به البرز سفر می کند، سفری که شاید دغدغه های کوچک ترین استان کشور را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، رئیس جمهور دولت سیزدهم فردا پنجشنبه 18 فروردین ماه به البرز سفر می کند، سفری که می تواند مشکلات لاینحل کوچک ترین استان کشور را در هشت سال آینده حل کند.

استان البرز با دارا بودن 150 برند ملی با 3500 واحد صنعتی می تواند در راستای شعار سال گام بردارد لذا توجه به مشکلات صنعت یکی از خواسته های جدی صنعتگران است.

قطعی مکرر برق، نبود زیرساخت های کافی، کمبود نیروی کار از جمله مشکلات این صنعت است و از عدم قطعیت معافیت های مالیاتی در شعاع 20 کیلومتری نیز نباید غافل شد.

البته با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل و حمل و نقل در استان البرز، برخی محصولات صادراتی به ضایعات تبدیل شده و باید از ارز حاصل از فروش صادراتی کانتینرهای یخچالی تامین شود.

شهر تخصصی نساجی که قرار است طی 10 سال اخیر در البرز راه اندازی شود، هنوز کارکردی ندارد و وعده ها و شعارهای دولت قبل به قوت خود باقی مانده است.

حاشیه نشینی یکی دیگر از مشکلات کرج منبع مهاجرت است که در حال حاضر بیش از 60 نقطه در البرز وجود دارد که یک سوم جمعیت استان را شامل می شود.

فقر، وابستگی و بیکاری حاصل این چالش است، از این رو دولت برای رفع مشکلات این مناطق خدمات تسهیلگری را راه اندازی کرده است، اما امیدواریم با حمایت آنها مشکلات برطرف شود.

سوخت های فسیلی یکی دیگر از معضلاتی است که البرز نیز مانند سایر کلانشهرها با آن دست و پنجه نرم می کند و از این رو مردم روستاها امیدوار به اقدام دولت سیزدهم هستند.

البرز 200 روز در سال هوای کثیف استنشاق می کند که 38 درصد آن به منابع ثابت و 62 درصد به منابع سیار می رود، مردم این را از کابینه مردم مطالبه می کنند.

قطار شهری کرج که سال هاست از آن استفاده نمی شود خط 2 قطار شهری کرج از سال 85 شروع به کار کرد و 27 کیلومتر طول دارد و 27 ایستگاه از کمالشهر به ملارد دارد.

از نبود مدرسه، نبود تئاتر در کرج با وجود بازسازی در سال 97، نبود گالری دائمی در کرج و سایر شهرها و نبود نمایشگاه دائمی صنایع دستی در البرز نباید غافل شد.

تصرف اراضی که با آزادسازی رودخانه کرج توسط دولت سیزدهم همراه بود از دیگر دغدغه هایی است که با توجه به آب و هوای مساعد شهری با آن مواجه هستیم.

حفر 15 کیلومتر از تونل آن تنها چیزی است که در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم، شهرهای دیگر البرز نیز مشکلاتی دارند که در عناوین به آن اشاره می کنیم.

فردیس:

حتی تخت بیمارستان هم نبود

بدون انتزاع از کرج

کمبود زمین برای احداث تصفیه خانه فاضلاب

عدم استقرار خدمات عمومی

کمبود مخازن ذخیره آب

کمبود فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی

چهار باغ:

سگهای ولگرد

نبود درمانگاه و داروخانه 24 ساعته

کمبود فضای سبز و مجموعه ورزشی

اعتیاد آور

نتایج:

نبود زیرساخت های مناسب برای مسکن مهر

مترو هشتگرد امن نیست

طالقان:

39 روستا گاز می خواهند

جاده طالقان – هشتگرد امن نیست

رانش زمین

هیچ کتابخانه ای وجود نداشت

اششهارد:

کمبود نیروی انسانی

فاضلاب صنعتی

نظرآباد:

نبود شبکه فاضلاب کامل

استراحت شهری

کمبود فضاهای سبز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید