طالب زاده از علمای جبهه فرهنگی انقلاب بود/ طالب زاده آنقدر تأثیرگذار بود که آمریکا او را تحریم کرد.


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1835986

عسگری یکی از شاگردان استاد طالب زاده گفت: اگر بخواهیم استاد طالب زاده را در چند کلمه مشخص کنیم این است که استاد طالب زاده از علمای جبهه فرهنگی انقلاب بوده است. برنامه های او تأثیر زیادی داشت. برای شهید طالب زاده در نقش حاج قاسم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم، فردا یاسر عسگری از شاگردان طالب زاده در مراسم یادبود نادر طالب زاده، هنرمند فرهیخته انقلاب اسلامی که یکشنبه شب در موزه شهدای زین الدین برگزار شد، گفت: آیا فرهنگ انقلاب بوده و بوده است. با انگیزه و پرانرژی و امیدوار بود که افراد کمی در این سن و سال با این تلاش و انگیزه دیده شوند. و پیشقدم شدند.

وی گفت: استاد طالب زاده فهمیده بود، دنیا را دید و دنیا را دید، یکی از مشکلات فعالیت های فرهنگی این است که محدود به داخل کشور است اما در مقابل فعالیت طالب زاده می توان این تعبیر را در مورد ایشان به کار برد. انقلاب اسلامی به یاد دارد که کار ایشان دقیقاً زیر همان جمله شهید آوینی است، استاد طالب زاده حتی در برنامه هایی که اجرا می کرد نقش بسیار مهمی به عنوان ناظر داشت.

عسگری افزود: طالب زاده توانست تاثیر زیادی بر برنامه راز و کنفرانس افق های نو که خود تأسیس کرده بود، بگذارد تا جایی که دولت آمریکا از این برنامه ترسید و پروفسور طالب زاده و عوامل برنامه را تحریم کرد. ما خیلی برنامه های فرهنگی از این دست انجام می دهیم، «تاثیری ندارد، ماهیت فعالیت های فرهنگی ما باید به سمتی برود که واکنش مستقیم دشمنان را برانگیزد.

شاگرد استاد طالب زاده ادامه داد: دنیای انقلاب اسلامی به گفته طالب زاده همه دنیا را در بر می گیرد و به صورت علمی با آن برخورد می کند، چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شهید آوینی بر تکامل باطنی انسان تاکید داشت. یکی از کارکردهای اصلی انقلاب، تحول درونی انسان در جهان است. انجام دادن

وی تاکید کرد: طالب زاده دشمن بصیرت بود، او خود را به مطالعه وهابیت و آمریکا اکتفا نکرد، بلکه پدیده ها و عوامل این حوزه را نیز بررسی کرد، به شدت به نظام سرمایه داری انتقاد داشت، این یک امر نیست. منبع پولی که با آن کار فرهنگی انجام می شود. خیلی نگران پاکی پول بود. خیلی نگران موضوع پیاده روی اربعین بود.

عسگری گفت: استاد طالب زاده به جهان اسلام توجه کرده و در مورد یمن، کشمیر، سوریه، عراق و کشورهای دیگر، از کارگران هفته نامه و بخش های مختلف تحقیق کرده است و باید می دانستند که منتظر شهادت طالب زاده بودیم. اما اتفاق عجیبی بود که وفاتش در ماه رمضان و روز قدس بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید