کلید نگارش این کتاب ها در خانه مرحوم طالب زاده پیدا شد/ ساخت سریال بر اساس «همپای صاعقه»


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919092

گلعلی بابایی نویسنده کتاب «سرزمین های مسلح» مطرح کرد؛

مراسم رونمایی از کتاب سرزمین های مسلح نوشته گل علی بابایی از مجموعه خاطرات لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در مجموعه دوکوهه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه کتاب «سرزمین های مسلح» با تصحیح و تألیف گل علی بابایی امروز سه شنبه نهم آذرماه با حضور نویسنده کتاب سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) برگزار شد. ) در تهران، سردار علی محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تفحص حراست سپاه پاسداران، خانواده شهدا و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات دوکوهه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار حسن زاده با یادی از شهدای جنگ تحمیلی، شهدای لشکر 27 محمد رسول الله (ص)، شهدای پاسدار، شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی گفت: دیروز متوجه شدیم که ابوالفضل کاظمی رزمنده و راوی کتاب سگ نکشاها است. او از میان ما رفته است و البته جا دارد از این عزیز به عنوان شهید نام ببریم زیرا گرمای وجودش است. و گرمای حرفاش از دیروز تا الان تو گوشم زمزمه میکرد .

سردار حضرت محمد رسول الله (ص) در ادامه با اشاره به اینکه امروز همه برای رونمایی از کتاب «سرزمین های مسلح» گرد هم آمده ایم، افزود: هر جمله و سطر این کتاب از مولفه های فرهنگ دفاع مقدس است. و مقاومت شکل گرفته است. شیرینی این خطوط مدیون همه مولفه های این فرهنگ مقاومت است.


d46c2660 ca30 43bf 9f4c 32bdc6c6f881 خبر خاکستری


ساخت سریال «همپای صاغه»

سردار حسن زاده با بیان اینکه تاکنون 4 عنوان کتاب «هم پای صاعقه»، «ضربه متقابل»، «شراره های خورشیدی» و «کوه آتش» درباره عملیات های مختلف لشکر 27 محمد رسول الله (ص) منتشر شده است، اظهار کرد: فیلمنامه سریالی بر اساس کتاب «در پای رعد و برق» در حال نگارش است که به زودی به مرحله تولید می رسد. خدا را شکر این الگوی نوشتاری مورد پسند مدیریت قرار گرفت.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران با اشاره به حضور 288 فرمانده گردان جان باخته در این ارتش افزود: متاسفانه تاکنون تنها ده درصد زندگی نامه این شهدا منتشر شده است. و سال گذشته به موفقیت دست یافتیم و موفق شدیم 50 عنوان کتاب را در 27 چاپ منتشر کنیم و امسال این تعداد به 70 رسید، در حالی که البته تمام تلاش ما این است که کیفیت نوشتار را فدای کمیت نکنیم. تمام برنامه های ما این است که تا پایان امسال 40 عنوان کتاب با موضوع زندگی شهدا، 5 عنوان به زبان عربی ترجمه شده، 5 عنوان خاطرات شفاهی رزمندگان، 5 عنوان کتاب درباره مدافعان حرم و در نهایت 5 رمان منتشر شود. برای نوجوانان منتشر خواهد شد برای چاپ و انتشار.

حسن زاده افزود: علاوه بر کتاب هایی که نام بردم، کتاب «اطلس ترور و تهران در جنگ» و کتاب شهید آرمانعلی واردی نیز در مرحله نگارش است که در تلاش هستیم تا پایان امسال منتشر شود. .


07de53dc 342a 4f59 83af 55b1dd9a6db7 خبر خاکستری


نوشتن سرزمین های مسلح کار دشوار و پیچیده ای بود

در ادامه این مراسم سردار علی محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زحمات همه دست اندرکاران در انتشار 27 ماموریت قدردانی کرد و افزود: در واقع سرمایه انسانی ارزشمندترین سرمایه یک مجموعه است و آن سرمایه است.» مؤمنان و فداکارانی که در این نشریه و در جنگ روایی فعالیت می کنند باید برای سرمایه های ما ارزش بیشتری قائل شوند.

سردار نائینی افزود: برادر عزیزمان آقای گلعلی بابایی از راویان و نویسندگان مهم و برجسته حوزه حراست است. افراد کمی هستند که هم محقق برجسته باشند و هم نوشته هایشان مورد توجه عموم قرار گیرد. در واقع کمتر نویسنده ای داریم که بتواند گنجینه اسناد و داستان های افراد مختلف را هنرمندانه روی صحنه ترکیب کند و اثری بی نظیر خلق کند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیشتر درباره ویژگی های این کتاب گفت: نگارش و ویرایش کتاب «سرزمین های مسلح» کار بزرگ، سخت و پیچیده ای بود. در مجموع ساختن روایت‌های حماسی از دل شکست‌ها کار بسیار سختی است و به همین دلیل فکر می‌کنم ما کار شایسته‌ای برای این مرحله از جنگ نداشتیم.

سردار علی محمد نائینی با تاکید مجدد بر اینکه نگارش این کتاب نسبت به سایر کتاب های قبلی این مجموعه دشوارتر و متفاوت است، افزود: یکی از سخت ترین کارها در پروژه های دفاع مقدس نگارش عملیات شکست خورده است. رهبری هم در یکی از جلسات فرمودند که از این عملیات ها شروع به نوشتن کنید چون حماسه های کم نظیری در دلشان بود.


860c463e 3de8 410a 965e 14bffb50b2da خبر خاکستری


هر کجا این کتاب قطور را باز کنید به درون آن کشیده خواهید شد

محمدعلی صمدی پژوهشگر حوزه حراست نیز در بخشی از این مراسم حضور داشت تا از زاویه ای دیگر درباره این کتاب صحبت کند. صمدی با اشاره به اینکه اولین بار در سال 1355 و در جریان مصاحبه های سردار جهرودی زاده با تاریخچه این عملیات آشنا شدم، گفت: سن من از دوستان حاضر در این جلسه برای صحبت درباره این کتاب بسیار کمتر است، اما اصرار داشتم آقای بابایی هستم. اینجاست تا کمی در مورد این کتاب صحبت کنیم.

وی افزود: تمام کتاب های بابایی به نوعی تراژدی است. کتاب اول با اسارت و مفقود شدن حاج احمد متوسلیان، کتاب دوم با پایان تلخ عملیات رمضان و حتی کتاب کوه آتش که با شهادت حاج همت به پایان می رسد. در یک فاجعه اساساً حال آدم بد می شود، اما نمی دانم چرا با خواندن این کتاب ها حالش بد نمی شود، اما می توانیم با غرور سرمان را بالا بگیریم و به تک تک آنها افتخار کنیم.

صمدی پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه تمام حقایق این کتاب تلخ و همراه با شکست است، افزود: قلم بی نظیر استاد بابایی این همه تلخی را در این کتاب به حماسه و افتخار تبدیل کرده و به نوعی زهر را به همراه داشته است. از این تلخی گرفته است. با وجود تعداد زیاد صفحات و موضوع تخصصی جنگ، این کتاب به قدری روان نوشته شده است که هر کجا این کتاب قطور را باز کنید به درون آن کشیده می شوید.


ba07b445 9540 4373 bde9 27effb325283 خبر خاکستری


کلید نگارش این کتاب ها در منزل مرحوم طالب زاده پیدا شد

گلعلی بابایی نویسنده حوزه دفاع مقدس در سخنانی کوتاه درباره این مجموعه از کتب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) گفت: در این 5 کتاب عملا نیمی از تاریخ این لشکر نوشته شده است. شاید برایتان جالب باشد که کلید اصلی این نوشته ها در منزل مرحوم طالب زاده کتک خورده است.

بابایی با تشکر از همه عزیزان و سردارانی که در این سال ها برای نگارش این مجموعه کتاب زحمت کشیدند، گفت: سردار غلامعلی رشید برای نگارش این کتاب راهنمایی های زیادی به من کرد تا از زاویه ای متفاوت به این دو عملیات نگاه کنم. تلخی ها و شکست های آنها

در پایان این مراسم با حضور سردار حسن زاده، سردار نائینی، خجت الاسلام علیزاده نماینده فقیه در لشکر 27 محمد رسول الله (ص) و گل علی بابایی کتاب «سرزمین های مسلح» افتتاح شد. و در نهایت خانواده و همسران فرماندهان کشته شده دو عملیات مورد ارزیابی قرار گرفت.

کتاب اراضی مسلح نوشته و تصحیح گل علی بابایی کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در عملیات های پیش از والفجر و اول والفجر است که از انتشارات 27 بعثه منتشر شده است.


ادامه مطلب؛


نماهنگی از مراسم افتتاحیه کتاب «سرزمین های مسلح».

دیدگاهتان را بنویسید