مکتب حسینی مؤلفه ای تأثیرگذار در استقرار و تداوم انقلاب اسلامی بود


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892276

زهرا محمدپور گفت: مکتب حسینی یکی از عوامل موثر در ایجاد و ماندگاری انقلاب اسلامی در ایران است و تا زمانی که این مکتب و اندیشه در کشور ما وجود داشته باشد سقوط نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا محمدپور دانش آموز و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون گفت: مکتب و مکتب امام حسین (ع) به وسعت تاریخ است که درس های زیادی به همه دنیا داده است که تدریس نشد. در هر دانشگاه و مدرسه ای و از این رو شخصیت سیدالشهدا الگویی برای مبارزات ملت های آزاده امروز جهان شده است.


وی افزود: همه ساله در عزای امام زمان علیه السلام گرد هم می آییم که این غم بیش از پیش نمایان و تکان دهنده است. البته در این تسخیر خون نور بزرگی است که هر سال به این حماسه خونین رنگ و نوری تازه می بخشد.» می بخشد و این نعمت بزرگی است.


محمدپور افزود: شرکت میلیون ها نفر در اربعین حسینی از هر نژاد و ملیتی نشان دهنده تأثیر این امام عزیز بر جان انسان هاست.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نشات گرفته از قیام امام حسین(ع) است، ادامه داد: پاسداشت مقدس از مکتب امام حسین(ع) نشات گرفته است و درس های این واقعه بزرگ تاریخی چراغ راه شیعیان در ادوار مختلف است.


این کارشناس مذهبی گفت: آنچه از عاشورا می توان آموخت، ایرانیان در هشت سال پاسداری مقدس در برابر بلای روزگار، سکوت نکردند و در بیان حقایق صبور بودند و زینب چه چهره زیبایی داشت، آزمون صبر و استقامت در آن هشت سال او در تصویر پرده بزرگ خلقت رقصید.


وی خاطرنشان کرد: اگر تاسی اهل مکتب حسینی نبود، امام خمینی (ره) نمی توانست انقلابی برای قیام علیه ظلم جهانی به پا کند و شکوه و عظمت او دل دشمنان را می لرزاند. آزادی و آسایش مردم در جهان فراتر از مرزهای کفر و کفر، شاگردانی چون سردار سلیمانی و شهید جوان عالی، شهید میرحسینی، شهید همت و سرداران بزرگی را تربیت کرد تا انقلاب اسلامی را در هزاره چهاردهم پس از اسلام با خود حفظ کنند. خون


وی افزود: اربعین در واقعه کربلا یک آغاز و آغاز بود، جاذبه مغناطیس حسینی از روز اربعین آغاز شد و همین جاذبه بود که جابر بن عبدالله انصاری را از مدینه به کربلا کشاند. امروز می بینیم که مردم کشورهای اروپایی، آمریکایی، هندی و پاکستانی و از سراسر جهان با چه مهر و محبت و با چه سختی ها و هزینه هایی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند که نشانه عشق و علاقه به میدان مقدس آن است. امام علیه السلام معصوم و یارانش بزرگوارند.


محمدپور تصریح کرد: مکتب حسینی سرخ در راه تعالی ایران اسلامی دلهای مردم را برای تطهیر و تطهیر وجود یزیدیان آن روزگار پیوند داد، دلهایی که خالصانه و با امید به عشق به اجماع رسیدند. حسینی و هنوز عطر حسینی در گلزارهاست شهدا به سوی تو می آیند.


وی به تأثیر فرهنگ حسینی در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ جهاد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حشد الشعبی که همواره الگوی کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان هستند بسیج مردمی و گروه های جهادی است که در میان آنها عناوینی وجود دارد که در حوزه فعالیت آنها حد و مرزی ندارد، بنابراین این فرهنگ فراگیر شده و در هر کارگروهی تعریف می شود.


این کارشناس مذهبی افزود: اندیشه عاشورا بود که پیروزی انقلاب اسلامی را در شدیدترین طوفان های براندازی، توطئه، تجاوز و تهاجم به ارمغان آورد و حفظ کرد و آن عشق مقدس مردم به شهدا و ایمان عمیقشان به شهدا. پیروزی خون بر شمشیر و عشق و شور شهادت، ناممکن ها را ممکن ساخت و ستون های به ظاهر پولادین نظام مسلط جهان را به لرزه درآورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید