شهید سلیمانی شخصیتی تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی و کرامت مسلمانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با دیار آفتاب: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از شخصیت های بی نظیر و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی و عزت مسلمانان است.

وی در ادامه تصریح کرد: شخصیت و حاکمیت حاج قاسم سلیمانی باعث شده است که عرصه های سیاسی، جغرافیایی و … به نفع ملت های اسلامی به ویژه ملت فلسطین جابجا شود.

هانی زاده افزود: حاج قاسم در سه دهه گذشته همواره در سوریه، لبنان و مناطق مقاومت حضور فعال داشته و پیروزی های مهمی برای ملت فلسطین و لبنان و مردم منطقه به دست آورده است. “

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حاج قاسم نقش تاثیرگذاری در بحران سوریه و سرکوب گروه های تروریستی در عراق داشته و با سازماندهی گروه هایی مانند حشد الشعبی در یک روند مشخص موفق به سرکوب گروهک تروریستی در عراق شده است.

هانی زاده با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بر سلطه استکبار در منطقه غلبه کرد، خاطرنشان کرد: تاثیر اقدامات شهید سلیمانی با حضور سه دهه شهید سلیمانی در منطقه و سازماندهی نهضت های مقاومت در فلسطین، عراق و لبنان تا سالیان متمادی در منطقه باقی خواهد ماند. و سوریه؛ آمریکا دیگر قادر به اجرای نقشه های شوم خود در منطقه نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه صهیونیست ها، آمریکا و مستکبران از نقش تاثیرگذار شهید سلیمانی به شدت هراس داشتند، با برنامه ریزی های خود این شخصیت بزرگ را نابود کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهادت ایشان اگرچه امنیت بزرگ و خلاء میدانی برای محور مقاومت بود اما با توکل به خدا همرزمانش به زور به راه خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید