شهید سلیمانی شخصیتی شجاع، مؤمن، مسئولیت پذیر و پرخطر بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دولت اسماعیل زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در شیروان ضمن تبریک و گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: همانطور که می دانید ما می دانیم که مردم عزیز ما به داشتن شخصیتی مانند حاج قاسم افتخار می کنند که در دوران شهادت سلیمانی با تجربه و خدمت، در راه انقلاب اسلامی تلاش های زیادی کرد.

وی با بیان اینکه این میزان محبوبیت در بین مردم را شاید در انقلاب اسلامی در کمتر کسی دیده شود، تصریح کرد: همه حرف های ایشان حکمت و اندیشه و کلام نیست و یکی از گفته های ایشان این است که جمهوری اسلامی ایران حرم است. .

اسماعیل زاده ادامه داد: بنابراین وقتی جمهوری اسلامی ایران حرم است، حفاظت، نگهداری و مراقبت از حرم واجب خواهد بود و بر عهده یک نفر نیست، بر عهده همه مجاهدان، همه ایثارگران است. و امام رها هم جمله ای با همین مضمون فرمودند حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از واجبات واجب است.

رئیس شورای تامین شهرستان شیروان تصریح کرد: اگر این امامزاده باقی نماند، بسیاری از ما نیز صادق نیستیم، بسیاری از ستون ها باقی نمی مانند. البته حفاظت از انقلاب اسلامی و حریم خصوصی می‌تواند در خدمت منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران و آزادگان جهان و منطقه باشد.

فرماندار شیروان دفاع حاج قاسم از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را نشانه اطاعت محض و سلحشوری خالصانه ایشان از ولی فقیه زمان دانست و اظهار داشت: حاج قاسم گمان می کرد که قرارگاه حسین بن علی ایران است به طوری که ما باید بداند که اگر این حرم بماند اماکن مقدسه می ماند و اگر دشمن این حرم را خراب کند حریم دیگری برای ما باقی نمی ماند.

نماینده ارشد دولت در شیروان یادآور شد: آنچه از سخنان حاج قاسم استنباط می شود، نیاز مردم به امامت و ولایت فقیه است، رهبری که با معصومین همراه و منتسب است، اما منتسب است. به معصومین و امام ره نیز ولایت فقیه را تنها نسخه رهایی نامیدند، بخشی از مردم می دانستند که باید پشتیبان مرجعیت باشی تا به کشور و کشورت آسیبی نرسد.

دولت اسماعیل زاده افزود: همه باید برای نجات اسلام و خیمه ولایت به دور از هرگونه اختلاف تلاش کنیم که اساس دشمن دشمنی با این خیمه است که باید حفظ شود لذا سردار همچنان در جایی می گوید قسم می خورم. قسم می خورم اگر این خیمه اگر بیت الحرام، مدینه منوره، نجف، کربلا، کاظمین، سامره و مشهد آسیب ببینند، باقی نمی مانند.

وی با بیان اینکه مردم و متولیان امر باید اهتمام به اصول داشته باشند، گفت: اصول یعنی ولی فقیه به ویژه این حکیم مظلوم و وارسته در دین و عرفان و معرفت یعنی امام خامنه ای عزیز جان ما باشد. “

دولت اسماعیل زاده در خصوص ایجاد وحدت پیرامون مرجعیت دینی با اشاره به سخنان شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم توسلی به سیاستمداران کشور، عموم مردم، اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان دارد که عزیزم هر رقابت و هر گونه تضاد با آن، اما اگر عمل و گفتار شما یا مناظره شما به هر نحوی دین و انقلاب را تضعیف می کند، بدانید که بر رسول خدا و شهدای این راه قهر خواهید کرد، مرزها را تقسیم کنید و اگر شما می خواهید با هم باشید، شرط آن است که موافق باشید و به وضوح بیان کنید این اصول است.

این مسئول سیاسی ادامه داد: یکی از اصولی که به آن اعتقاد داشت و بر آن تاکید داشت این بود که در هر مسئولیتی احترام به مردم و خدمت به مردم در اولویت قرار گیرد و مردم در اولویت اول قرار گیرند و خدمتگزار واقعی محسوب شوند. توسعه ارزش ها

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد حاج قاسم عزیز به مسئولیت ها انتخاب انسان های پاک، مؤمن و خدمتگزار است، خاطرنشان کرد: ایمان واقعی ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اخلاق و ارزش ها، مسئولیت در قبال اسلام، مسئولیت پذیری در برابر مردم و ایمان عملی به ولایت است. این فقه است که باید به نصایح ولی قانونی گوش فرا داد، نصایح و تذکرات او را با جان و دل عمل کرد و شرط اساسی مسئولیت در نظام اسلامی، اعتقاد و عمل صحیح به ولایت فقیه است.

فرماندار شهرستان شیروان با اشاره به وضعیت منطقه پس از شهادت سردار سلیمانی افزود: سردار کعانی در بسیاری از مواقع خلاء سردار سلیمانی را پر کرده است که این امر امیدوار کننده است.

نماینده ارشد دولت در شهرستان شیروان تاکید کرد: با توجه به اینکه سردار سلیمانی در دوران حکومت خود در منطقه اقدامات راهبردی بسیاری انجام داد، یکی از آنها تشکیل شبکه منسجم نیروهای انقلابی، نیروهای وفادار به کشورشان در منطقه بود. منطقه، که بسیار مهم است و آنها در حال حاضر کار می کنند.

اسماعیل زاده ادامه داد: حاج قاسم نیروهای خود را تقویت کرد، قطعا نیروهای زیادی مانند سردار کاآنی و چه بسا نیروهای دیگری را خلق کرد که نامشان مناسب نیست. چیز دیگری که خلق کرد شجاعت بود، به مردم منطقه جسارت داد و شاید خیلی فکر نمی کنند که روزی من می توانم در مقابل آمریکا و در مقابل دشمنان بایستم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیتی شجاع، مؤمن، مسئولیت پذیر و ریسک پذیر بود، اظهار داشت: حاج قاسم دو ویژگی برجسته داشت که یکی از آنها پیشگام بودن در کارهایی بود که بر روی زمین ماند، یعنی دیگران آن را نداشتند. شجاعت انجام آن و حرکت بدون تردید آنها بود و بدون توقف کار را بدون تردید انجام دادند.

اسماعیل زاده شهادت حاج قاسم را دلیلی برای دمیدن روحیه جدید در جبهه مقاومت دانست و گفت: او بود که داعش را در منطقه پایان داد و جلوی داعش را گرفت، انشاالله بتوانیم از جمله سربازانی باشیم که راه شهید را ادامه دهند. سلیمانی و سایر سرداران در خدمت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب عزیز ما باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید