مسئولان از هدر رفتن زحمات کشاورزان جلوگیری کنند/ مسئولان به تربیت جوانان مؤمن، شجاع، پرتلاش و مسئولیت پذیر توجه کنند.


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891010

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نماز جمعه در شهرها و نواحی آذربایجان غربی اقامه می شود و ائمه جمعه مسائل روز را به شرح زیر بیان می کنند.


مسئولان باید از هدر رفتن زحمات کشاورزان جلوگیری کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به مشکلات سالانه برداشت و فروش سیب گفت: مسئولان مربوطه از این پس به موضوع سیب توجه کنند. و نگذارید مثل هر سال شاهد زیان زحمات کشاورزان باشند

وی افزود: مشکل سیب و کشاورزی آذربایجان غربی مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و بر این اساس مدیران باید راهکار اساسی برای رفع این مشکل داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به تاکید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر الگوی کشت در استان باید راهنمایی ها و توصیه های لازم به مردم ارائه شود. و کشاورزان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند

وی بروز مشکلاتی از جمله کم آبی و قطعی مکرر آب در مناطق مختلف شهری و روستایی مرکز استان آذربایجان غربی را نامناسب توصیف کرد و گفت: علاوه بر توصیه مردم به صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت لازم و مناسب توسط مسئولان آب.تا مشکلات مردم بیشتر نشود.

حجت الاسلام قریشی گفت: استقرار تانکرهای آب در نقاطی که مشکل آب دارند کمترین کاری است که مسئولان باید انجام دهند، جدای از این مشکل باید اقدامات جدی برای رفع مشکل انجام شود.

وی کار و فعالیت جهادگران را مایه امید می داند و تاکید می کند: مدیران و خادمان جهادگران در دولت مردمی باید تلاش کنند و نباید اجازه داد مسئولان تنبلی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه های عمومی و مذهبی شناخته می شوند و باید این کارکرد به اماکن متبرکه بازگردد.

وی گفت: اقامه نماز جماعت یومیه، برپایی مجالس مردمی و رفع مشکلات محلات و جامعه از درون مساجد از جمله الزاماتی است که باید در حوزه مدیریت مساجد مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قریشی، حکمرانی مردمی را لازمه موفقیت در عرصه مساجد دانست و گفت: همه مردم به ویژه جوانان باید در اداره و برنامه ریزی مساجد مشارکت داشته باشند تا شاهد تاثیرگذاری مثبت برنامه ها باشیم.

وی تاکید کرد: تعطیلی مساجد در هنگام نماز مورد انتقاد جدی مومنین است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. همه متولیان مساجد به بازگشایی این اماکن متبرکه در طول روز به ویژه هنگام اذان و نماز عمومی توجه داشته باشند.


تربیت جوانان مؤمن، شجاع، کوشا و مسئولیت پذیر باید مورد توجه مسئولان باشد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندواب با تاکید بر تربیت جوانان مؤمن، انقلابی، شجاع و دولت گرا تصریح کرد: همه مسئولان اعم از بافرهنگ و بی فرهنگ و کسانی که می خواهند. این سامانه برای رسیدن به صاحب اصلی خود باید به تربیت جوانان، مؤمن، شجاع، کوشا و مسئولیت پذیر توجه کند.

امام جمعه میاندوآب افزود: تنها راه تربیت چنین جوانانی است و این امر مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و در ادامه شهدای فهمیده و شهید حاجی تربیت شدند.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و اقتدار قرار دارد و به یک ابرقدرت تبدیل شده است، گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی به جایی رسیده است که دشمنان ما آمریکا مذاکرات خود را با ایران آغاز می کنند و به ایران ختم می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه اگر امروز دشمنان درخواست مذاکره کنند نشان دهنده قدرت ایران است، تصریح کرد: چون ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده است و هیچ قدرتی نمی تواند با ایران مقابله کند و این موضوع در طول تاریخ در دوران دفاع مقدس و یا در مبارزه با آن ظاهر شده است. داعش.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه نباید خود را خوار کنیم، تصریح کرد: دانشمندان، محققان و متخصصان ایرانی در بحبوحه تحریم ها ماهواره هایی را به فضا پرتاب کرده اند و در زمینه های مختلف پیشرفت کرده اند، اما دشمنان نمی توانند آن را ببینند و درباره آن صحبت کنند. ..

گفت: دشمنان ما جاهل هستند و جهل و انحرافشان اجازه نمی دهد از پیشرفت ما صحبت کنند.

حسن زاده افزود: پیشرفت ما در سایه مکتب حضرت اباعبدالله(ع)، سیره اهل بیت(ع) و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان بود و امروز نیز لازم است وحدت داشته باشید و مساجد را تقویت کنید و ما جوانان را در راه خدا و تربیت معنویت هدایت می کنیم.

وی همچنین به موضوع فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در دنیای مجازی جایگاه شهدا و جلادان و حق و باطل در حال تغییر است، همان چیزی که معاویه با جنگ تبلیغی علیه امیرالمومنین حضرت علی (ع) آغاز کرد. ) و بنابراین باید در این امر مراقب خود باشیم.

امام جمعه میاندوآب به روز جهانی مسجد اشاره و بر مقاوم سازی مساجد تاکید کرد و تصریح کرد: در صورت تعطیلی مساجد آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و لذا باید مساجد را تشویق کرد و هیئت و ادارات نگهبانی مساجد را تقویت کرد. و تشویق کرد.

وی همچنین بر لزوم یادگیری و افزایش دانش تاکید کرد.


قطار تحولات فنی ایران در حوزه هسته ای و سایر حوزه ها در حال حرکت است

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به پیام های اصلی پرتاب ماهواره خیام اظهار داشت: یکی از پیام های محوری و مهم ابتکار عمل ایران برای ارسال ماهواره خیام است. به فضا از طریق ماهواره بر سایوز ارسال سیگنال مستقیم به کشورهای غربی است.در معادله برجام به ویژه آمریکا بر این اساس است که قطار پیشرفت فنی ایران در حال حرکت است. حوزه هسته ای و در حوزه های دیگر مانند حوزه فضایی و تحرکات عرضی کشورهای غربی و ارائه بسته های پیشنهادی که البته هیچ ضمانتی برای اجرای صحیح آن ها وجود ندارد و این از سوی غرب وجود ندارد، نمی توانند مانعی برای اجرای این بسته ها شوند. پیشرفت کشور ما

امام جمعه چهاربرج افزود: توسعه همکاری های راهبردی ایران و روسیه عملا کشورهای غربی و متحدان منطقه ای آنها را نگران کرده و به نوعی اهرم جدیدی برای تهران برای مقابله با کشورهای غربی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون به دلیل جنگ اوکراین، روس ها به ایران به ویژه در زمینه استفاده از کریدورهای تجاری این کشور نیاز زیادی پیدا کرده اند، گفت: به دلیل مسدود شدن شریان های ژئوپلیتیک روسیه در شمال این کشور. مرزهای شرقی و غربی، اکنون جنوب و به ویژه ایران را متحد استراتژیک می بینند.

جلالی به موضوع حمله به سلمان رشدی اشاره کرد و توضیح داد: حمله به سلمان رشدی هشداری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حمایت گسترده نیروهای امنیتی باشند، انتقام آنها چقدر نزدیک بوده است. .

امام جمعه چهاربرج افزود: حمله به رشدی نشانه آن است که سخنان امام بر زمین نمی ماند و مانند تیری که از کمان رها می شود سرانجام به هدف خواهد خورد و این پیش بینی امام خامنه ای عزیز است.

وی در ادامه به دستاوردهای جنگ سه روزه غزه اشاره کرد و یکی از پیامدهای مهم جنگ سه روزه اخیر را این بود که نشان داد جنبش جهاد اسلامی تنها قادر به حمله به مواضع رژیم صهیونیستی و دفاع است. خود افزود: در مجموع جنگ سه روزه اخیر و به ویژه مدت کوتاه آن ثابت کرد که دشمن صهیونیستی علیرغم تبلیغات گسترده، توانایی درگیر شدن در جنگ های طولانی مدت را ندارد.

جلالی گفت: تجربه این جنگ و نبردهای قبلی نشان می دهد که گنبد آهنین توانایی مقابله با موشک های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد. وی گفت: این مشکل در 31 اردیبهشت 1400 نیز رخ داد و حدود 90 درصد موشک های مقاومت فلسطین در جریان جنگ 12 روزه به مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اصابت کرد.

وی با اشاره به گزارش زیاد النخله از جنگ سه روزه غزه به رهبر امت اسلامی و پاسخ امام خامنه ای به آن تصریح کرد: این نامه حاکی از دستاوردهای بزرگ مقاومت فلسطین و هماهنگی و هم افزایی است. جبهه مقاومت فلسطین که در آن از نقش سید مقاومت و حمایت های رهبر انقلاب اسلامی نیز قدردانی شد و امام خامنه ای در پاسخ به افتخارات دوگانه جنبش جهاد اسلامی و ارتقای جایگاه این جنبش در فلسطین اشاره کردند. مقاومت، و بر ارتباط مجاهدین غزه با کرانه باختری تاکید کرد و قدرت مقاومت و زوال صهیونیست ها را بشارت داد.


ما به هیچ وجه زیر بار زیاده خواهی های غرب نخواهیم بود

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های دینی نماز جمعه گفت: امروز رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و مردم با عزت در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده اند. استکبار و غرب و پاسخ قاطع به آنها. رهبری، دولت، مجلس و مردم این افتخار را از شهدای اباعبدالله الحسین و امام سجاد(ع) به ارث برده اند.

وی مسجد را اولین خانه توحید، مرکز هدایت و هدایت، پایگاه مبارزه با ظلم و خانه خدا بر روی زمین دانست و گفت: در هر نقطه از زمین مسجدی وجود دارد که نشان از عظمت دین اسلام و وجود مردم مسلمان در این منطقه».

هاشمی با بیان اینکه این یکی از موضوعات مهم سیاسی در مذاکرات وین بود، افزود: در این مذاکرات غرب به جای اینکه بخواهد درباره مذاکرات هسته ای ایران بحث کند، تنها از لغو تحریم های سرکوبگر غرب صحبت می کند. این مذاکرات یک معامله برد-برد نیست، بلکه غرب می خواهد در این مذاکرات امتیاز کوچکی به ایران بدهد و در ازای آن امتیازات بیشتری بگیرد. مذاکره کنندگان در وین اصلا این متن را امضا نکردند. بنابراین تا زمانی که منافع مردم ایران در این مذاکرات تامین نشود، بر دوش مجلس، دولت و مردم ایران زیر بار زیاده‌روی‌های غرب نخواهد رفت.

وی گفت: مقام معظم رهبری درباره بازگشت آمریکا به برجام گفتند: بازگشت آمریکا به برجام زمانی معنا پیدا می کند که تحریم ها علیه ایران لغو شود. در عین حال، مسائل مربوط به آسیب وجود دارد که در مراحل بعدی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید