برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی مصرف خود را کاهش دهید


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895560

رئیس جمهور فرانسه به شهروندان فرانسوی هشدار داد مصرف خود را کاهش دهند تا از مقررات انرژی اجتناب کنند و پیشنهاد کرد که افزایش تولید برق در آلمان می تواند به شبکه برق فرانسه در ساعات اوج مصرف کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فرانس 24، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به فرانسوی ها هشدار داده است که مصرف خود را کاهش دهند تا از مقررات انرژی اجتناب کنند و پیشنهاد کرده است که افزایش تولید برق در آلمان می تواند به شبکه برق فرانسه در ساعات اوج مصرف کمک کند.

مکرون پس از تماس تصویری با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت: ما قصد داریم اتصالات گازی را تکمیل کنیم و به آلمان گاز رسانی کنیم. وی از مردم فرانسه خواست تا 10 درصد مصرف انرژی خود را کاهش دهند تا از جیره بندی و خاموشی های احتمالی در زمستان جلوگیری کنند.

دولت فرانسه بارها به مشاغل و خرده فروشان هشدار داده است که مصرف انرژی را در زمستان آینده کاهش دهند، زیرا اگر زمستان سردتر از حد معمول شود، خاموشی محتمل است. به گفته ماکرون، دمای داخل خانه در زمستان نباید بیشتر از 19 درجه سانتیگراد باشد.

وی همچنین هشدار داد که اگر مردم به طور داوطلبانه مصرف انرژی خود را کاهش ندهند، دولت فرانسه مجبور خواهد شد تا در مورد ذخیره اجباری انرژی اقدام کند. به گفته وی، جیره بندی انرژی برنامه ریزی شده و آخرین گزینه دولت خواهد بود.

مکرون همچنین از هرگونه اقدام کمیسیون اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز ارسالی از روسیه حمایت کرد.

پس از اقدام روسیه برای محدود کردن انتقال گاز به اروپا در پاسخ به حمایت غرب از اوکراین، آلمان و فرانسه هر دو برای احیای ذخایر گاز خود در تنگنا قرار دارند. آلمان بیشتر از فرانسه به گاز روسیه وابسته است و برلین بیشتر برق خود را در نیروگاه های هسته ای تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید