شهید سلیمانی ذوب در دهات بود/ اخلاص و عموم شهید سلیمانی نامش را جاودانه کرد.


زمان: 12:36 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921537

احمدعلی سرحدی گفت: شهید سلیمانی هیچ گاه بر خلاف فرمایشات رهبری عمل نکرد و شاید بتوان گفت به همین دلیل همواره در برنامه ها و کارهای خود موفق بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی سرحدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهون ما در خصوص ویژگی های شخصیتی و حاکمیتی سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر بخواهیم ویژگی های ایشان را نام ببریم مثنوی هزار من خواهد بود چرا که شخصیت ایشان است. شخصیتی خارج از مردم کره حکی شهید سلیمانی مالک واقعی اشتر بود.

سرحدی با اشاره به قدرت بالای حکومتی شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: او برای دوستانش جذاب و برای دشمنان دافعه بود، آمریکا هفت هزار میلیارد در عراق خرج کرد تا بماند و البته این فقط هزینه آمریکا و ناتو دیگر بود. کشورهای عضو جدا هستند

وی ادامه داد: اما سردار سلیمانی با 18 میلیارد کاری کرد که آمریکایی ها مجبور به ترک عراق یا در جنگ تحمیلی شدند، زمانی که عملیات چهارم کربلا و پنجمین عملیات کربلای معلی به فاصله 15 روز با موفقیت انجام شد، این نشان می دهد که اوج نبوغ حاج قاسم به عنوان فرمانده لشکر چهل و یکم طرالله که یکی از لشکرهای اصلی عملیات در کربلای پنج است یا اگر به مصاحبه ها و حتی صحبت های فرماندهان عراقی در همان زمان که خواستند نگاه کنیم. برای اینکه بدانیم حاج قاسم چه کسی و چه کسی بوده است به شخصیت پیچیده فرماندهی او پی می بریم یا زمانی که داعش بر بخش بزرگی از عراق حکومت می کرد طوری عمل می کرد که در بحث پیاده روی اربعین کوچکترین مشکلی در عراق پیش نیامد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان چابهار با بیان اینکه پاکی والای شهید سلیمانی از وی شخصیتی ماندگار و جهانی ساخت گفت: البته این صفا را نباید از ذوب شدن در روستا جدا کرد. علاوه بر این، دست دیگر خود را بر خلاف عرف جلوی سینه قرار دادند، این به دلیل علاقه شدید آنان به ولایت است و برگرفته از مکتب عاشورا و حضرت ابوالفضل (علیه السلام) است، قبول کنید نشانه است. عشق به روستا و این عشق به روستا در کنار صفا بالا، مکتب حضرت عباس (ع) و مکتب حاج قاسم را در تاریخ ماندگار می کند.

وی ادامه داد: پیامی که می توان از میراث سردار سلیمانی و همه شهدا برای جوانان گرفت این است که باید همیشه گوش به فرمان ولایت باشیم. سردار سلیمانی هیچ گاه برخلاف دستورات فقیه کاری نکرد و جمهوری اسلامی را اولین حرم اهل بیت قرار داد و می دانست و می دانست که حفاظت از این حرم مهمتر و در درجه اول از سایر حرم هاست که شامل آن می شود. حرمین شریفین، پس باید سعی کنیم این را به عنوان ماندگارترین وصیت سردار سلیمانی در جامعه القا کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاص سردار سلیمانی در کنار ارادت به ائمه انقلاب و تولیت دینی از وی یک شخصیت فراملی و جهانی ساخته است، تصریح کرد: اگر در شخصیت ایشان دقیق باشیم، ایشان وکیل الله بودند و گوش به فرمان بودند. فرمان و هیچ چیز مظلومی را بر دیگری ترجیح نمی داد، همیشه در راه خدا به غیر مسلمانان کمک می کرد، نمی گفت این شخص یزیدی است، این سنی است و دین این یکی چیست، قبلاً همه برابر بودند. خدا و این به خاطر پاکی زیاد به فرمانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید