شهید سلیمانی آزمایش خوبی برای توقف گروهک بزرگ داعش داد/ شجاعت و اخلاص بهترین ویژگی سردار سلیمانی بود


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921385

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردار سلیمانی:

رهبر انقلاب توقف گروهک بزرگ داعش و ضربه زدن به بسیاری از ریشه های آن را از وظایف مهم سردار سلیمانی خواندند و گفتند: شهید سلیمانی در این مورد نیز آزمون خوبی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، دمیدن روحی نو در جبهه مقاومت را کاری بسیار برجسته و اساسی خواندند. سردار سلیمانی افزود: مقاومت با تقویت مادی، معنوی و معنوی این پدیده دائمی و رو به رشد را در برابر رژیم صهیونیستی و نفوذ آمریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، تجهیز و احیا کرد.

وی شهادت سید حسن نصرالله را فردی بی بدیل با مبارزات سردار سلیمانی، فصل بزرگی در درک اهمیت کار سردار سلیمانی در احیای مقاومت می داند.

رهبر انقلاب با اشاره به پیشرفت‌های فلسطینی‌ها در مقابله با صهیونیست‌ها و دستاوردهای مقاومت در عراق، سوریه و یمن افزودند: سردار سلیمانی با استفاده از تجربیات سال‌های دفاع مقدس و توصیه‌های همپیمانان خود، مقاومت را با تکیه بر امکانات داخلی همین کشورها تقویت کرد.

وی همچنین توقف گروهک بزرگ داعش و ضربه زدن به بسیاری از ریشه های آن را از وظایف مهم سردار سلیمانی خواند و افزود: شهید سلیمانی در این مورد نیز آزمون خوبی داد.

رهبر انقلاب با قدردانی از فعالیت های تحسین برانگیز سرلشکر قاآنی، فرمانده سپاه قدس، گفتند: الحمدلله خلأ سردار در بسیاری از موارد پر شده است.

وی افزود: آنها معتقدند گروه مقاومت آنها عمق راهبردی جمهوری اسلامی و بال و بال اسلام است و این حرکت در این مسیر ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود، تجلیل عمومی از سردار سلیمانی و حضور خودجوش مردم در مراسم‌های مختلف یادبود را ناشی از اخلاص سردار سلیمانی دانستند و افزودند: امسال نیز مانند سال گذشته حضور مردم در این مراسم است. مشتاق و به فضل الهی در میدان حضور است. اهمیت و قدردانی ملت از سردار سلیمانی هیچ اشکال و ایرادی ندارد.

وی با اشاره به برخی ویژگی های فردی فرمانده از جمله شجاعت، ایمان، مسئولیت پذیری، ریسک پذیری، هوشمندی، عقلانیت، پیشقدم شدن در کارهای زمینی و حرکت بدون تردید و توقف، گفت: اخلاص شهید این بود. بهتر از همه این صفات و این است.» همین امر باعث شد که خداوند او را در این دنیا در مقام احترام و ستایش قرار دهد، در حالی که ثواب اخروی او به گونه ای است که عقل بشری به آن نمی رسد.

رهبر انقلاب صداقت را از دیگر صفات سردار سلیمانی برشمردند و گفتند: ایشان با وجود اینکه درگیر مسائل پیچیده سیاسی بود و فعالیت های خوبی انجام می داد اما فردی مخلص و درستکار بود که همه باید تلاش کنیم تا ویژگی های او را در خود ایجاد کنیم. .

وی با اشاره به نکته مهمی در تکریم عامه و تبیین خصلت های او گفت: نباید طوری صحبت و عمل کرد که خصلت های عامه ماورایی و دست نیافتنی مطرح شود.

حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهدا که سردار سلیمانی از سرشناس ترین آنهاست، تاکید کردند و افزودند: برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید و ویژگی های فردی و کاری وی باید از همه هنرها استفاده کنیم. توضیح دهید، آن حضور را بگذارید تا مردم او را برای همیشه و همیشه گرامی بدارند.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در ابتدای این دیدار، روز شهادت شهید سلیمانی را 22 دی ماه 1397، روز احیای معنوی شهید سلیمانی خواند و با برشمردن برخی از ویژگی های بارز شخصیتی این شهید، وی گفت: میراث ماندگار و پرچم پرافتخار شهید سلیمانی پرچمدار مقاومت در همه جبهه‌ها است.

همچنین در این دیدار سرکار خانم زینب سلیمانی نیز گزارشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید سلیمانی ارائه نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید