خواندن و تشریح زندگینامه شهید سلیمانی متحول کننده است / درایت و شجاعت حاج قاسم با اخلاص آمیخته شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به دومین سالگرد سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ویژگی های مکتبی و اخلاقی این شهید گفت: شهید سلیمانی به معنای واقعی یک انسان ساده زیست و با تدبیر بود و با کسانی که فقط شعار می دادند و حاج قاسم بسیار متفاوت بود. موارد سلیمانی و وقتی متوجه شد که امروز نبودن در زمین قرن ها خطرناک خواهد بود و این نمونه ای از حربه های فوق العاده او بود که امت اسلامی را از توطئه های دشمنان نجات داد.

وی افزود: رشادت و رشادت در وجود شهید سلیمانی بسیار مشهود بود و او نه تنها از هیمنه ابرقدرت ها هراسی نداشت بلکه هیمنه جبهه استکبار و حامیان آنها را شکست داد و هر جا که حضور داشت سیلی زد. “

عضو هیئت رئیسه مجمع وی با بیان اینکه درایت و شجاعت شهید سلیمانی آمیخته با اخلاص است، گفت: شهید سلیمانی برای خدا کار کرد و حاج قاسم سلیمانی در استان ناکام است و اطاعت از فرمان ولایت را به صورت عملی نشان داده و به معنای واقعی کلمه یک فرماندار.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی به دنبال جذب جوانان به اسلام بود، افزود: شهید سلیمانی توانست دست افراد و گرایش های مختلف را برای جذب ارزش های اسلامی بگیرد و رفتار حاج قاسم موجی از مردم را به دریای خروشان کشاند. اسلام و جبهه مقاومت جذب شده است.

سلیمی ادامه داد: حاج قاسم عزیز اهل عبادت و عبادت بود و به مکتب الهی و اهل بیت(ع) پرداخت و با این حال گستره فعالیت ها به هیچ وجه از عبادت و جذابیت ایشان غافل نشد.

وی افزود: شهید سلیمانی قاری ممتازی بود و در زمینه های مختلف تحقیق و تفحص فراوانی داشت و این بصیرت فوق العاده ای به او می داد و تحلیل حاج قاسم مبتنی بر واقعیات بود.

عضو هیئت رئیسه مجمع وی با بیان اینکه شهید سلیمانی عاشق شهادت بود و عمر پربرکت خود را در شهادت سپری کرد، گفت: شهید سلیمانی خود را در شهادت گمشده می دید و هرگز از راهی که در پیش گرفت نترسید و به عهدی که با همرزمان شهیدش بسته بود وفادار بود.

وی افزود: شهید سلیمانی وقتی خود را سرباز خواند و در وصیت نامه خود بر این کلمه مقدس تاکید کرد، اوج تواضع بود که در رفتارش ترک خورد و شهید سلیمانی فردی نبود که از مادیات و مواضع ناراحت باشد.

سلیمی با بیان اینکه شهید سلیمانی در میان محرومان می جوشید و با رزمندگان، بسیجیان و سایر اقشار مردم دوست بود و هیچ گاه به حقارت نگاه نمی کرد گفت:

گفت: حاج قاسم اهل ظاهر نبود و شهید سلیمانی مرد خدا بود و با خدا معامله کرد و خدای متعال نام او را بر سر زبان ها انداخت.

عضو هیئت رئیسه مجمع وی خاطرنشان کرد: امروز نیازمند بازخوانی و تبیین زندگی نامه شهید سلیمانی هستیم و مکتب شهید سلیمانی می تواند روحیه و رفتار تک تک افراد را تغییر دهد و جامعه را متحول کند. روح تابناک این شهید جاویدان را از خداوند منان درود می فرستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید