حاج قاسم جاودانه شد، با شهادت جاودانه تر شد/ شهیدی که حتی دشمنانش هم در حیرت خصوصیاتش بودند.

ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797640

سردار رزمنده بود و توانست تعداد زیادی از دشمنان مدعی قدرت را در میدان نبرد شکست دهد، سردار سلیمانی شخصیتی ملی و مذهبی است که دشمن دیرینه ما از مدت ها پیش برایش برنامه ریزی کرده بود، سردار از داشتن چنین دشمنی هراسی نداشت، با او راه به جایی نبرد. محافظ و محافظ، چون خودش محافظ مظلومان منطقه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ در هر دوره و زمانه ای شاهد رشادت های بزرگانی بوده ایم که جان خود را فدای اسلام و اعتقادات خود کردند، اما سوال اینجاست که چرا حاج قاسم سلیمانی را مکتب می دانند؟ همه شهدای ما در قدرت جان باختند و کشته شدند، اما چرا حاج قاسم به رهبری آنها انتخاب شد؟

سردار نمونه ای از الگوی کاملی است که در جامعه امروزی وجود دارد، درباره سردار دلا با جمعی از شهروندان اصفهانی گفت و گو کردیم تا نظر آنها را در مورد این شهید جویا شویم؛ طاهره بیات از بانوان متدین و خانه دار این شهرستان است که در گفتگو با صاحب نیوز گفت: فضایل، اخلاق و انسانیت حاج قاسم او را تبدیل به مکتب کرد، خصوصیات این شهید خداپسندانه و در راه خدا بود. خدایا.قرآن چون مدرسه از آن به عنوان الگوی ما یاد می کند و فقط با شناخت حاج قاسم می توان از دانش آموز جوان معلم شد.

وی گفت: این فضائل او بود که او را از شهدای دیگر متمایز کرد، 40 سال با دشمنان جنگید که نشان از درد دل او برای جهانیان بود. از دیگر خصوصیات او انقلابی بودن و پیروی از تمام دستورات امام خمینی (ره) بود، مردم دوست، مهربان و ولایتمدار بود. خانواده شهدا را دوست داشتند، عاشق شهادت بودند و بالاخره عاشق آنها شدند.

بیات گفت: او را نمی شناختم، ندیده بودم تا اینکه شهرتش در جنگ با داعش پیچید و اولین بار در آنجا نامش را شنیدم، بعداً فهمیدم که چرا او را نمی شناسم، زیرا او دنبالش نیست. یک اسم و رسم و فقط وطن الهی این کار را کرد، چنین مردی وقت ندارد جلوی دوربین بیاید، اگر این شخصیت ها نبودند انقلاب اسلامی سقوط می کرد.

* حاج قاسم جاودانه بود، با شهادت جاودانه تر شد

با یکی دیگر از شهروندان به نام رسول عزتی راننده اتوبوس درباره شهید حاج قاسم گفت و گو کردیم و نظر او را جویا شدیم.

وی تصریح کرد: نام حاج قاسم با تمام جهان اسلام و ایران عجین شده است و نمی توان روزی بدون نام او آمد، او جاودانه شد و با شهادتش جادوتر شد، اسطوره ای ماندگار و نمونه ای بی نظیر داشتیم. و ما قدردان آن خواهیم بود، شهید قاسم سلیمانی شخصیتی روشن و شفاف داشت، از سیاست و ریا به دور بود، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می داد.

عزتی بیان کرد: شهدای دیگر نیز در همین راه جان خود را از دست دادند، اما سردار سلیمانی یک فرمانده جهانی بود، 40 سال برای انقلابی که کرد تلاش کرد، از انقلاب کشورش حمایت کرد، در مشکلات کشور نفوذ کرد، هر چه بیشتر شد. ، گروه تروریستی داعش را نابود کرد و بدین ترتیب ایران را در جهان سربلند کرد.

وی گفت: مدرسه حاج قاسم بیانگر اخلاص و ویژگی های رهبر ماست و هرکس در این مدرسه باشد معارف الهی و فداکاری را فرا می گیرد و فردی معنوی پیدا می کند. من سال ها از زمان حضور در 7 سال دفاع مقدس آوازه سردار را شنیده بودم و بعد نام فرمانده را شنیدم.

بهاره پیروز از معلمان کشورمان درباره حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی رزمنده بود و توانست در میدان نبرد بسیاری از دشمنان را که مدعی قدرت بودند شکست دهد. سردار سلیمانی یک شخصیت ملی و مذهبی است که دشمن دیرینه… موقت ماست.» او برای او نقشه کشیده بود، سردار از داشتن چنین دشمنی نمی ترسید، هرگز با محافظ و محافظ جایی نمی رفت، زیرا او خودش محافظ مظلومان منطقه بود.

پیروز گفت: مکتب سردار سلیمانی برای جوانان و آینده ما بسیار مهم است، حاج قاسم به دنبال نام و سنت نبود و لذا اگر این مکتب تاسیس نمی شد حقش پایمال می شد، شرم آور است که این سردار را نشناسیم. و ما نمی توانیم بدانیم، فکر می کنم آنها باید به همه اطرافیان و دوستانش گزارش دهند و خاطرات خود را بنویسند.

همه می دانیم که فرمانده دل ما معبود خود را دوست داشت و در انجام واجبات و مستحبات دین کوتاهی نمی کرد، خود را میهن پرست می دانست نه فرمانده، از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کرد و دست دشمنان را کوتاه می کرد و حتی این مقاومت از مرزهای کشور فراتر رفت و به مردم مظلوم منطقه که زیر بار استکبار دشمن بودند رسید.

مدرسه حاج قاسم به ما خداشناسی، الهیات، شجاعت و شهادت می آموزد، در این مدرسه می آموزیم که چگونه تجلی کنیم و به روح خود عادت کنیم، با خدای خود دست بدهیم و همیشه به یاد او باشیم، مدرسه حاج قاسم مدرسه خون شهید است. که حتی دشمنانش نیز از ویژگی های او شگفت زده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید