تولیدات هنری حاج قاسم باید نگاه بین المللی داشته باشد/ شهادت حاج قاسم بیداری در جهان ایجاد کرد

ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795771

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: بهره برداری های ما به عنوان شهید سلیمانی حتی در عرصه هنر باید نگاه بین المللی داشته باشد. اگر فیلمی بسازیم باید برای این نقطه از دنیا بسازیم تا این ایده را بشناسند و آدم بهتر باشد. وگرنه مردم ایران کل شهید سلیمانی را می شناسند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با صبح توس درباره تاثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی بر جامعه گفت: شهادت سردار سلیمانی فصل جدیدی در انقلاب اسلامی پس از 40 سال بود.

وی افزود: این در زمانی اتفاق افتاد که آمریکا احساس کرد مردم ما دچار استکبار می شوند و با تماشای این تشییع این باور فرو ریخت.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تمام دنیا این خیانت به مردم ایران را درک کرده اند و همه رسانه ها اذعان داشته اند که قتل شهید سلیمانی بزرگترین اشتباه آمریکا از زمان انقلاب ایران است و نشان دهنده تاثیر این حادثه است. در تاریخ ما “

هاشمی با بیان اینکه این شهادت فصل جدیدی از انقلاب است، تاکید کرد: ما همچنان در کانون خورشید حاج حاجیم هستیم، سردار سلیمانی داغ است، معتقدم وقتی بخشی از این ماجرا را مرور می کنیم، فعالیت هنرمندان در همه عرصه هاست. تشکیل خواهد شد.

بازیگر زمان کاری ادامه داد: سلیمانی یک نام نیست، بلکه یک مکتب و اندیشه است و وقتی اندیشه ای از دید دنیا کشته شود، بیداری ایجاد می کند. این بیداری مختص مردم کشور ما نیست، بلکه بیداری در دنیا ایجاد کرده است.

هاشمی افزود: به همین دلیل به دور از شعار باید به شهادت سلیمانی فرامرزی نگاه کرد و برنامه ریزی برای نفوذ او فقط در داخل کشور نباشد.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری های ما از شهید سلیمانی حتی در عرصه هنر باید نگاه بین المللی داشته باشد. اگر فیلم می سازیم باید برای آن طرف دنیا بسازیم تا این ایده و شخصیت را بهتر بشناسند. وگرنه مردم ایران کل شهید سلیمانی را می شناسند.»

بازیگر سرشناس سینمای ایران گفت: اجازه دهید حول و حوش نام شهید سلیمانی در سطح بین المللی عمل کنیم وگرنه پذیرش حاج قاسم برای مردم ما فایده ای ندارد. بین المللی شدن افکار شهید سلیمانی بیشتر از نشر افکار او در کشور ما و ایران مهمتر است.«نکردن به صلاح حاج قاسم است.

این بازیگر با اشاره به خاطراتش از نماز حاج قاسم با خود گفت: راستش بعد از ملاقات با حاج قاسم نمازم را عوض نکردم. این یک موضوع کاملا شخصی است، اما واقعیت این است که یک گروه از دوران دفاع مقدس بیش از 30 ماه ماندند، من به شهدایی مثل شهید کاظمی و سلیمانی می پیوستم و آنها از آن سوراخ عبور می کردند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بسیاری از کسانی که در دوران دفاع مقدس بودند و هنوز در دام دنیا گرفتارند، مسلم است که دوست دارم عاقبتم شهادت باشد، اما نه خیلی قاطعانه بگویم، این موفقیت را در دنیا نمی بینم. دعای من، احساس می‌کنم می‌توانم عاقبت به خیری کنم و اگر شهید سلیمانی در آخرت از من یاد کرد، برای من دعا می‌کند که با دعایش به این درجه برسم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید