درک شب قدر برای بیداری نیست، بیداری دل است / نیاز به دعا برای آزادی امام زمان


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833764

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه درک «شب قدر» بیداری نیست، بلکه بیداری دل است، گفت: در این شب ها باید دل برای انسان آماده و حاضر شود و با ولی خدا ارتباط برقرار کرد و از آنها خواست. برای خیر و امام دعا کنید «زمان (عج) باید به حق آنها مستجاب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار هاورستان با بیان اینکه شب های قدر، شب تعیین سرنوشت انسان ها بود، گفت:

او ادامه داد: مقدرات در شب نوزدهم تعیین می شود و در شب بیست و یکم تأیید می شود و در شب بیست و سوم امضا می شود و امام صادق می فرماید: «سرطان نماز را به جا آورید و اگر می توانید هر دو شب را زنده کنید. تا سپیده دم و این شب را غسل کن.»

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه برای شب های قدر در مفاتیح الجنان دعای مجیر، جوشن کبیر، ولادت و عبادت امام حسین (ع) ذکر شده است، تصریح کرد: البته دعای اصلی آن است. پیوند قلب انسان با خدا، نه تحریف زبان; از این رو در میان همه خدمات، «دعا» به عنوان «دعای عباد» مغز عبادت ذکر شده است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه درک شب قدر به معنای بیدار بودن نیست، بلکه بیداری دل است، گفت: در این شب ها باید دل برای انسان آماده و حاضر باشد چرا که برخی از چشمان انسان بیدار و در شب حضور دارند. مراسم تقدير، اما دلهايشان مغفول مانده است، پس مهم اين است كه انسان در اين شبها دل را بيدار كند و با ولي خدا همنشيني كند و بخواهد دعاي خجسته و ائمه عصر (عج) به حق آنها مستجاب شود.

وی با بیان اینکه تلاوت قرآن یکی از بهترین اعمال در شب قدر است، افزود: یعنی پیامبر اسلام (ص) و به حق هر مرد و زن مؤمنی که در قرآن ستایش شده است و به نام هر یک از چهارده معصوم (ع) سوگند یاد می کنند که آنها را از آتش جهنم نجات دهند.

امام جمعه طبس با اشاره به اهمیت شب های قدر تاکید کرد: در این شب ها نیز باید به امام زمان (عج) توجه ویژه داشت و برای فرج منجی عالم بشریت دعا کرد چرا که امام فرمود: در فرج من فرج توست.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نماز شرایطی دارد که باید رعایت کنیم، افزود: برخی در نماز بخل می ورزند و فقط برای خود انجام می دهند در حالی که در داستان های مستحبی برای دیگران دعا می کنند تا خداوند دعا کند. .

وی تصریح می‌کند: در این شب‌ها مؤمنان باید در پیشگاه خداوند از گناهان خود توبه کنند، زیرا زبان و چشم‌ها و قلب‌های آلوده به غیبت و گناه در پیشگاه خداوند هیچ لیاقتی ندارد، حقوق بشر و جدایی پدر و مادر و مظلوم مانع پاسخگویی می‌شود. از دعا این چیزی است که ما باید تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید