شب قدر فرصتی است برای اعتلای روح و صیقل دادن / شب قدر فرصتی برای تسکین روح از گناهان


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823404

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید از لحظه شب قدر استفاده کنیم، گفت: این شب ها فرصتی برای تعالی معنوی و اندیشه رهایی از هوای نفس و خودخواهی است به گونه ای که راه کمال انسان سعادت اتفاق می افتد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به اینکه شب قدر شب قدر است، گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد استغفار فرمودند: هر که بیشتر استغفار کند از هر اندوهی بیرون می آید و نصیبش می شود. از همه سختی ها و از جایی که فکر نمی کند روزی می گیرد.
وی ادامه داد: شب قدر فرصت بسیار مناسبی برای شست و شوی دل از نجاست، آلودگی و رهایی روح از بار گناهان است، بنابراین باید قدر این شب ها را دانست.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سوره قدر گفت: وقتی به سوره قدر و آیات آن توجه می کنیم به عظمت شب قدر پی می بریم.
وی ادامه داد: توفیق عبادت خالص و پر از عبادت و بندگی در شب های احیا، گل سرسبد عبادت در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به سفره گسترده رحمت الهی در شب قدر گفت: غسل، احیای شب قدر، دعا، قرائت دعاهای خاص مانند دعای جوشن کبیر و غیره. در شب های قدر مستحب است.
وی افزود: قطعا این شب ها فرصتی است برای انسانیت و توجه بیشتر به ذات حق تعالی، ورود به عرصه خودسازی و خودشناسی، عهد و پیمانی دیگر با خدا، رهایی از گناهان و شیاطین و وارد فصل جدیدی در زندگی ما شوید. “بیایید شروع کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید از لحظه لحظه شکرگزاری استفاده کرد، گفت: این شب ها فرصتی برای کمال معنوی و اندیشه رهایی از هوای نفس و خودخواهی در راه رسیدن به آن است. از کمال و سعادت انسان».
وی افزود: یکی از مهمترین آثار ماه مبارک رمضان و شب های قدر تغییر رفتار انسان در طول سال و زندگی است. صداقت با مردم را پیشه خود قرار دهید و برای اعمال او از خداوند پاداش بخواهید.
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه در این شب ها باید قرآن و دعاهای مختلف مورد سفارش ائمه (ع) را بیشتر بخوانیم، گفت: باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد و از خداوند توفیق خواست. اعطای برتری و پیشرفت و تکامل اخلاقی و معنوی و ایمانی که بی شک بهترین آرزو در شب قدر است.

وی افزود: عبادت باید در تمام ابعاد شخصیتی و رفتاری انسان ملموس و آشکار باشد. این درک صحیح از حقیقت و حکمت عبادت است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید