سیر آینده زندگی انسان در لیالی قدر / شب قدر مشخص می شود; پایان لطف خدا بر قومش


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821845

حجت الاسلام ایزدپناه گفت: تعیین مسیر زندگی انسان مسائلی است که مردم دائماً با آن مواجه هستند و از سوی خداوند متعال تحت عنوان قیامت تعیین می شود و در شب قدر خداوند این مقدرات را برای سال آینده تعیین می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن ایزدپناه کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با صبح توس گفت: امشب.

وی افزود: در خصوص ارتباط معنایی کادا و قدر با شب قدر گفت: در آموزه های دینی با دو مفهوم کاد و قدر مواجه هستیم که معمولاً در کنار هم به کار می روند، بنابراین در آموزه های دینی با دو مفهوم کادا مواجه هستیم. و بارگاه قدر و جبر معمولاً با هم استفاده می شود و شب های قدر در این خصوص تعریف و مشخص می شود.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای کل هستی برنامه هایی دارد از جمله مسائل مربوط به مردم که برخی از آنها به مردم سپرده شده و بیشتر آن در دست خداوند متعال است.

وی افزود: سلامت، بیماری، غذا، فرزندان و تعیین مسیر زندگی انسان ها مسائلی است که دائماً مردم با آن مواجه هستند و از سوی خداوند متعال به عنوان قضای الهی تعیین می شود و در شب قدر خداوند این مقدرات را برای سال آینده تعیین می کند.

حجت الاسلام ایزدپناه ادامه داد: مهمترین فضیلت شب قدر نزول قرآن در این شب است. از سوی دیگر خداوند متعال در قرآن کریم در مورد فضیلت این شب می فرماید:

وی افزود: فضیلت والای شب قدر به این معناست که اگر انسان هزار ماه کار خیر کند به اندازه یک شب قدر کار خیر کرده است.

این کارشناس مذهبی گفت: در فرهنگ قرآن از این استفاده می شود که بخشی از شب برای خواب و بخشی برای عبادت است و در قرآن کریم اصل بر این است که حداقل بخشی از شب بیدار بماند. شب.

وی افزود: توصیه می شود 2 ساعت قبل از اذان صبح بخشی از شب را بخوابید و استراحت کنید و تا پاسی از شب بیدار باشید و این حکم کلی قرآن به راحتی قابل استناد است.

حجت الاسلام ایزدپناه با اشاره به روایت پیامبر اکرم (ص) که وجود شب قدر را پایان لطف خداوند به امت خود می داند، توضیح می دهد: درک حقیقت شب قدر این است. ابتدا برای معصوم (علیه السلام) و سپس برای علما به دست آمده است، البته در این میان عرفای مسلمان برای درک این شب تلاش زیادی کرده و از آیات آن شب گزارش داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید