لیالی قدر اوج بندگی / گشودن درهای رحمت الهی با عبادت خالصانه


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823429

لیالی قدر اوج بندگی است و درهای رحمت الهی در این شب های باشکوه باز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر رمضان، ماه بردگی و بندگی است، ماهی که اعمال بندگی در آن نسبت به ماه‌های دیگر دارای ثواب فراوانی است، در این ماه برکات و رحمت الهی نازل می‌شود و بندگان از نعمت برخوردار می‌شوند و درهای بهشت ​​را می‌گشایند.

توفیق بسیار مبارکی است که دوباره شرایط یک ماه میهمانی خدا فراهم شده است تا مردم در این ماه به خدا نزدیک شوند و به مناجات و بندگی عرش دعوت کنند و با زمزمه ای ناب بندگی خود را برای عشاق آماده کنند. زندگی با معنویت آماده شوید.

در میان تمام ماه های سال، ماه رمضان از جایگاه ویژه ای برخوردار است، زیرا در این ماه نه تنها روزه داری، بلکه همه انسان ها بیش از هر زمان دیگری راه بردگی، کمک به نیازمندان، دوری از گناه و حفظ حرمت این ماه را می پیمایند.

اما در شب های ماه مبارک رمضان، شب های قدر نسبت به شب های دیگر ممتازتر است و سرنوشت یک ساله انسان ها در همین چند شب رقم می خورد، انسان هایی که یک سال بعد دست خالی خود را به سوی بهشت ​​بلند می کنند. و از آنان طلب آمرزش کن.


905bf123 2776 4542 8f9b 1258411a0a35 خبر خاکستری


دستان خالی بندگان رو به آسمان

در شب‌های قدر، بوی بندگی استشمام می‌شود، گویی صدای پای فرشتگان به زمین نزدیک می‌شود، سجاده‌های نماز گشوده می‌شود و قرآن خوانده می‌شود و با اشک‌های مضطرب از جانب خداوند. آنها بخشش می خواهند.

در شب های قدر انسان ها در باران رحمت الهی رها می شوند تا از قطرات برکت و رحمت این شب بهره مند شوند و موجودات زنده در آن شب سرود بندگی می خوانند، همه با زمزمه عشق در پیشگاه خداوند. . غفران الهی می خوانند و عهد می بندند که پس از این شب ها زندگی دیگری داشته باشند، گویی تازه از مادر متولد شده اند.


انزوا و بخشش گناهان

امشب فرصتی است برای عبادت در گوشه ای دنج و به دور از همه گرفتاری ها و دغدغه های دنیوی.

شب اول قدر مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) بود که الگو و الگوی کامل برای همه بشریت است، مرد بزرگی که در رسیدگی به محرومان و یتیمان آنقدر تلاش می کند که پس از ضربت خوردن یتیمان با ظرف های شیر به خانه حضرت علی (ع) رفتند که نشانه عشق و محبت یتیمان ما به پدرشان بود که سال ها پدرشان بود.

در این شبها همه غرق در غم و اندوه بودند تا از حضرت علی (ع) کتک بخورند و یتیمان مجبور به پیروی از آنها شوند.


9ab9f64e 9160 46da aefc 3d6e75352b82 خبر خاکستری


شب قدر، اساس نزول قرآن

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: یکی از بزرگ ترین اتفاقات نزول قرآن در ماه مبارک رمضان است که در واقع هدیه ای برای هدایت بشر است که خداوند در ماه مبارک رمضان نازل کرده است. شب قدر.”

وی افزود: شب های قدر یکی از مهم ترین شب های سال است که خداوند آن را به بشریت هدیه کرده است و این شب های قدر را روز مهمی می دانند و خداوند در این شب ها به مردم توجه ویژه ای دارد.


عظمت شب های قدر

این کارشناس مذهبی بیان کرد: جایگاه و عظمت شب به قدری خاص است که بستر نزول قرآن در این شب فراهم شد، شبی که بیش از هزار ماه است و انجام عبادات، کارهای خیر و کمک به نیازمندان. ثواب هزار برابری دارد، رستگاری است که انسانیت را از انحطاط و گناه و هر آنچه در دل انسان ایجاد یأس می کند و شرایط تقرب به خدا را فراهم می کند.


adb05823 f132 4024 952c 3ab119db73b5 خبر خاکستری

حجت الاسلام پیریایی گفت: خداوند به همه فرشتگان دستور می دهد که در شب قدر به زمین بروند و برای بندگانی که تا سحر دعا و اذان می کنند دعا کنند و برای سلامتی آنها یعنی سلامتی شیطان دعا کنند. در آنها نفوذ نکنید.

وی بیان کرد: شب های قدر فرصتی برای نجات توشه های آخرت است که خداوند توجه ویژه ای به مردم دارد و باید تلاش کنیم تا از این ماه حداکثر بهره را ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید