رمضان ماه گشایش درهای رحمت الهی است/ پیش بینی کار خیر راه اهل بیت است.


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836248

سیستان و بلوچستان در خطبه های عید سعید فطر آمده است;

ائمه جماعات سیستان و بلوچستان در خطبه های عید سعید فطر گفتند: رمضان ماه گشایش درهای رحمت الهی است.

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان با تبریک اقامه نماز عید سعید فطر به همه مسلمانان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ویژه برای زندگی است. او مرد است در نظام معارف اسلامی از زندگی انسان تعابیر مختلفی شده است.

وی ادامه داد: به زندگی انسان مزرعه و مزرعه می گویند; دنیا مزرعه آخرت است، ما باید اینجا کشت کنیم تا در آخرت محصول خوبی درو کنیم و خوشا به حال کسانی که در دنیا محصول خوبی داشته باشند تا در آخرت محصول خوبی درو کنند.

وی افزود: گاهی از دنیا به عنوان میدان مسابقه یاد می شود و ما برای کارهای خیر با هم رقابت می کنیم. ما باید در کارهای نیک و بخشش الهی و بخشش و رحمت الهی از یکدیگر پیشی بگیریم. دنیا میدان مسابقه است و فردا کسانی که در این مسابقه هستند اگر پیروز شوند اجرشان را از خدای متعال خواهند گرفت.

امام جمعه زاهدان گفت: تعبیر دیگری از دنیا; دنیا بازار است، عده ای سود می برند، عده ای ضرر می کنند، سرمایه و آنچه خدا به آنها داده است، همین امکانات و سرمایه را از ما قرض می گیرند، آیا کسی هست که سرمایه خود را از خدا قرض کند تا چندین برابر سود کند؟ عده ای از این معامله با خدا سوء استفاده می کنند و جان و مال خود را در راه خدا می بخشند و در مقابل بهشت ​​نصیبشان می شود.

ایشان فرمودند: جان، خواب و استراحت، هر چیزی که در ماه مبارک رمضان باعث می شود که بنده خوبی برای خدا باشد، مایه رحمت و مغفرت الهی است.

آیت الله مهامی ادامه داد: اگر ماه رمضان بازار بود، بازاری سودآور بود و با کارش چند برابر می شد. خواندن یک آیه از قرآن در ماه رمضان معادل ختم قرآن بود. باختند هر چند این سود و زیان هم نسبی است و همین مردم خوب بودند که کارهای خیر کردند و بردند ما بیشتر با مردم و نیازمندان و کارهای خیر کار کردیم.

امام جمعه زاهدان گفت: امیدواریم سرزمین و دشت های استان از باران رحمت الهی سیراب شود.

جمع آوری سلاح های غیرمجاز با همکاری مردم و ارتش و نیروی انتظامی

حجت الاسلام والمسلمین بزرگ بامری در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهرستان دلگان با اشاره به برپایی نشدن ماه مبارک رمضان از سوی برخی افراد و اتفاقات اخیر در شهرستان دلگان گفت: خداوند متعال. خداوند.

وی با تاکید بر اینکه ظلم از بزرگترین گناهان است، گفت: خداوند متعال ظالم را در دنیا عذاب می کند، البته عذاب اخروی باقی است.

خطیب نماز عید سعید فطر در شهرستان دلگان همچنین با اشاره به وجود سلاح های غیرمجاز در سیستان، بلوچستان و شهرستان دلگان، افزود: سلاح های غیرمجاز که برخی جوانان در مراسم عروسی تیراندازی می کنند، مردم را از داشتن سلاح های غیرمجاز محروم کرده است. راحتی.”

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: انتظار می رود ماموران طرح پاکسازی سلاح های غیرمجاز در شهرستان دلگان را اجرا کنند و این امر ضروری و فوری است.

امام جمعه دلگان گفت: سارقان و قاتلان مسلح باید دستگیر و به سزای اعمالشان برسند اما مردم باید با نیروهای انتظامی و نظامی همکاری کنند.

عید فطر روز پرداخت یک ماه بندگی است

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه ایرانشهر ضمن تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات مردم متدین ایرانشهر، گفت: امام علی (ع) درباره این روز فرمودند: عید سعید فطر. فطر روزی است که ثواب قوم محسن و مانند روز قیامت شماست.

وی افزود: روز عید فطر مانند زمانی است که انسان سر خود را از قبر بیرون می آورد و برای حضور در محضر حضرت حق آماده می شود، اگر حسنات داشته باشد به بهشت ​​می رود وگرنه جهنم.

امام جمعه ایرانشهر گفت: خواندن نماز و انجام مناجات و مناسک ماه مبارک رمضان یک مزیت است و مزیت عظیمی است که باید حفظ شود. عادت های بدش را کنار گذاشت.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس مسئولیت بزرگی بر دوش همه مسلمانان است و از مردم مومن و ولایتمدار ایرانشهر به خاطر انجام وظیفه در روز قدس تشکر می کنم.

پرداخت غریزی یکی از شرایط تکمیل پست می باشد

حجت الاسلام والمسلمین دهگان امام جمعه شهرستان در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) هش با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان گفت: آیا.

وی افزود: آمرزش و بخشش گناهان و تقرب به درگاه الهی دستاورد بزرگ این ماه است که باید با حفظ تقوا و ادامه عبادت خالصانه با حفظ و حراست از آن حفظ شود.

امام جمعه هش با بیان اینکه پرداخت فطریه یکی از شروط بهبود روزه است، گفت: در پرداخت غریزه یک فرد مناسب و فقیر باید دقت شود.

وی ادامه داد: در ماه رحمت و مغفرت با وجود اختلاف سلیقه شاهد همدلی و همکاری بسیاری از مردم بوده ایم و امیدواریم این همدلی پس از این ماه مبارک نیز ادامه داشته باشد.

دهگان با گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری، متفکر بزرگ جهان اسلام و هفته معلم، این اثر را در تربیت فرزندان و جامعه ما مهم و مؤثر خواند زیرا تعلیم و تربیت کار پیامبر است و آنها رسالت دیگری ندارند.

فطر; شناسنامه برده داری مسلمانان

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان با بیان اینکه امیدواریم همواره در مسیر بندگی خالق باشیم و شناسنامه خدمت به خالق خود را داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان است. ارتباط مستحکم با خدای متعال در ماه رمضان همه کسانی که در بندگی موفق هستند با تلاوت قرآن و ذکر و بندگی ارتباط محکمی برقرار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بدن آغازی به نام روح وجود دارد که آغاز زندگی است، ادامه داد: اگر از مبدأ دور شویم هلاک می شویم و از آنجایی که عید سعید فطر یکی از با فضیلت ترین ایام است. تاریخ بشر، از سوی خالق در نظر گرفته شده است.

امام جمعه سراوان افزود: بهتر است قبل از نماز عید سعید فطر فیلتری پرداخت شود که ثواب آن بیشتر است و بلاها و گرفتاری ها را برطرف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: اخیرا شاهد تحرکات پرشور و رزمنده مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بوده ایم که نشان دهنده تحقق وعده الهی است و شاهد شکست رژیم غاصب و رژیم غاصب خواهیم بود. ذلت استکبار و تکبر».

وی افزود: دشمن افول و شکست خود را دیده است، لذا با تمام توان جنگ ترکیبی را علیه مردم ایران دنبال می کند تا با تحقیر دستاوردهای انقلاب بین مردم و نظام تفرقه ایجاد کند.

امام جمعه سراوان گفت: تفرقه ملت ها، اختلاف مذاهب و اختلاف از دیگر توطئه های دشمن در داخل ایران، باید متوجه این توطئه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بامری ادامه داد: مردم در شهر و روستا به عنوان نصیحت جلوی مردم را می گیرند، اما نباید روز به روز در مورد فضای داخلی شهر، مبلمان شهری، هرس درختان و رنگ آمیزی سفره ها با رهبری باشد. «جهاد کنید و تغییراتی را با استفاده از گروه‌های جهادی ایجاد کنید.

وی با اشاره به بحران آب در برخی از مناطق روستایی شهرستان گفت: اخیراً اقداماتی از سوی سازمان انقلاب و مردم سپاه پاسداران برای رفع کم آبی انجام شده که قابل تقدیر است، اما استاندار و مسئولان نیز باید در این زمینه اقدام کنند. تلاش در این زمینه.»دردن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید