گشایش تئاتر را تهدید می کند. درهای بسته پارکینگ امیرکبیر برای شهروندان!

شنبه 19 مهرماه بود که شهردار تهران روز شنبه 18 به پارکینگ طبقاتی امیرکبیر سرویس داد. پارکینگی که گفته می شد اولین پارکینگ طبقاتی هوشمند و 100 درصد زیرزمینی است که تاییدیه سازمان آتش نشانی را دارد.در مراسم افتتاح این پارکینگ طبقاتی سیدمیتبی شفیعی مدیر عامل حمل و نقل شهرداری تهران و سازمان ترافیک به رسانه ها گفت: مهمترین اثرات ایجاد کف پارکینگ و جاده های فرعی بر جریان ترافیک تاثیر می گذارد و ظرفیت معابر اطراف آن آزاد می شود و به جای اینکه مردم از جاده های مجاور برای پارک خودرو استفاده کنند، می توانند به راحتی استفاده کنند. پارکینگ هدف ساخته شده و جاده ها صاف تر می شوند. به ویژه اینکه این پارکینگ در نزدیکی محدوده طرح ترافیک قرار دارد و افرادی که قصد ورود به محدوده را دارند می توانند به راحتی از این پارکینگ استفاده کنند.

گشایش تئاتر را تهدید می کند.  درهای بسته پارکینگ امیرکبیر برای شهروندان!

علیرضا زاکانی نیز در مراسم افتتاح این پارکینگ با بیان اینکه می خواهم حرکت پارکینگی را در تهران ایجاد کنیم تا فضاهای شهری از حضور خودروهای پارک شده رها شود، درباره پارکینگ طبقاتی امیرکبیر نیز گفت: ساخت و ساز این پارکینگ 13 سال پیش شروع به کار کرده و با پیشرفتی کمتر از 70 درصد به دست ما رسیده است. در مدت 8 ماه 30 درصد باقی مانده از کار جدی انجام شد تا امروز شاهد افتتاح آن در این نقطه مورد نیاز شهر باشیم. این پارکینگ حدود 20000 متر مربع زیر بنا دارد و اولین پارکینگ هوشمندی است که تاییدیه سازمان آتش نشانی را دارد. حتی پارکینگ های خصوصی هم این گزینه را ندارند. به طوری که اگر قسمتی از آن دچار حادثه شد، می توان آن را 100 درصد کنترل کرد و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری کرد.

بدون عنوان

شهردار تهران یادآور شد: حدود 550 پارکینگ وجود دارد و اولین پارکینگ زیر سطحی است که روی آن محیط شهری عمومی و بدون ساخت و ساز در بالا وجود دارد.

میوه خوری مربع شکل امیرکبیر شکوفه

17 آبان: پارکینگ طبقاتی امیر کبیر

8 روز از مراسم افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر می گذرد، درست بیرون ایستگاه مترو امیرکبیر، عده ای از اهالی محله شکوفه دور میدان کوچک آجری نشسته اند. دنبال پارکینگ جدید می گردم می گویند قسمت خروجی پارگینگ است اما هنوز از پارکینگ استفاده نشده است چند قدم جلوتر مردی در خلوت در خروجی پارکینگ امیرکبیر تمرین می کند. می پرسد دنبال پارکینگ می گردی؟ میگم این پارکینگ هفته پیش باز نبود. می گوید از آن روز درهای پارکینگ بسته می شود و یکی دو ماه دیگر کار می شود. در انتهای شیب تند تابلوی پارکینگ امیرکبیر با تابلوی خروج در کنار آن قرار دارد. زمین پر از زباله نشان می دهد که این جاده هنوز محلی برای تردد وسایل نقلیه نیست.

99

برای رسیدن به ورودی پارکینگ، پارکینگ را از سایر رهگذران جویا می شویم. یکی از اهالی می گوید اگر پارکینگ باز بود، اینقدر جای پارک در کنار خیابان وجود نداشت.

منظورش کوچه های سمت پلازا امیرکبیر است. اهالی امیدوار بودند که با استفاده از این پارکینگ، تعدادی از آن خودروها به جای پارک در کنار خیابان به داخل پارکینگ بروند.

یکی از ساکنان می گوید کارگران هنوز در پارکینگ کار می کنند، به نظر نمی رسد به این زودی ها از آن پارکینگ استفاده شود. منظورم این است که مگر هفته گذشته آن مراسم را انجام ندادند که مردمی که دور هم نشسته بودند لبخند زدند و گفتند روبان را بریدند، عکس او را گرفتند و رفتند. اکنون ممکن است چندین دهه از آن بهره برداری کنند.

98

به در ورودی که می رسیم کارگران مشغول کار هستند، نگهبانی هنوز رنگ نشده و محل خواب و استراحت کارگران است. از فردی که در ورودی نشسته می پرسم می توانیم وارد پارکینگ شویم، می گوید تا 3 ماه دیگر از پارکینگ استفاده نمی شود. من میگم هفته گذشته به بهره برداری نرسیده میگه هنوز خیلی کار مونده شاید زودتر انجام بشه ولی هر چقدر هم سریع کار کنه تا یک ماه تموم نمیشه پارکینگ هنوز برق نداره من می گویم روز اول طبقات برق داشت که جواب می دهد، همان روز از طبقه اول به طبقات دیگر برق زدند و بعد بردند. حالا چند ماه دیگر آماده می شود، وقت بگذارید.

برخی از اهالی از عملیات این پروژه خبر ندارند، می گویند پایان یافته است، کسانی که با کار آن آشنا هستند به شوخی می گویند که اکثر پروژه هایی که توسط مسئولان اداره می شود همین نتیجه را دارد. اما چرا شهردار تهران چند هفته صبر نکرد تا عملاً یک پروژه جامع راه اندازی شود؟

دیدگاهتان را بنویسید