پارکینگ اولیه قدیمی در کوم / کمبود پارکینگ مشکلی جدی در کلانشهر کوم است


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877196

پارکینگ یکی از زخم های قدیمی استان کوم است که با توجه به قاچاق چند میلیون زائر کوم در مناسبت های مختلف و نیاز به پارک در هسته مرکزی و برخی نقاط دیگر شهر، مسئولان را می طلبد تا برنامه ریزی اساسی و ماندگار برای آن داشته باشند. آینده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، کوم شاهراه 16 استان کشور است که سالانه 25 میلیون زائر به این شهر سفر می کنند. همچنین در ایام تعطیلات و مناسبت های مختلف بیش از 3 میلیون مسافر برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(ع) و مسجد مقدس جمکران در کوم حضور می یابند. این حجم از زائران نیازمند اقدامات و زیرساخت های مهم در استان است تا رفاه و آسایش بیشتر و در نتیجه استقامت این زائران در استان فراهم شود. یکی از این زیرساخت های مهم برای استان پارکینگ است.
از سوی دیگر طبق تحقیقات انجام شده تقاضا برای خودروهای شخصی در مرکز شهر کوم افزایش یافته و البته تقاضا برای پارک این خودروها نیز افزایش یافته است. در بیشتر معابر مرکز شهر به دلیل ترافیک و تقاضای پارک خودروهای شخصی، شاهد وجود پارک های حاشیه ای بیش از حد در این معابر هستیم که خود موجب افزایش پارک های مرزی غیرمجاز در سطح معابر و … کمبود جا . .

مدیران استانی باید برای رفع مشکل پارکینگ به جلو نگاه کنند/ نیازمند 20 هزار پارکینگ در اطراف حرم هستیم
به همین دلیل سرهنگ گلمرضا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی در خصوص مشکل تردد و پارکینگ گفت: در خصوص پارکینگ نه تنها در مرکز شهر، بلکه در مسجد مقدس جمکران نیز با مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: این مشکل را در شورای شهر و اداری رصد می کنیم تا پارکینگ احداث شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کوم با اشاره به اینکه در نیمه شعبان، نوروز، شب قدر و بسیاری از موارد با مشکل پارک مواجه می شویم، گفت: برای کوم پارک باید ایده اصلی باشد.
وی گفت: مدیران استانی برای حل مشکل پارکینگ باید برای آینده برنامه ریزی کنند، برنامه ریزی چند ساله اشتباه است و مشکل را از اساس حل نمی کند.
سرهنگ صدفی با اشاره به اینکه می توان 6 هزار پارکینگ در اطراف حرم وجود داشت، گفت: استان قم به حداقل 20 هزار پارکینگ در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (ع) به عنوان پارکینگ نیاز دارد.

541ddd44 5e37 4083 b444 d0daccb442d6 خبر خاکستری

مجتمع های تجاری و خدماتی که فاقد پارکینگ برای مجتمع خود باشند از طریق کمیسیون ماده 100 جریمه می شوند و این جریمه ها بابت احداث پارکینگ عمومی در نقاط مختلف شهر به شهرداری پرداخت می شود اما در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است. یا فعالیت از سوی شهرداری اتفاق نیفتاده است.

کسر پارکینگ ماده 100 / برای احداث پارکینگ در سطح شهر هزینه ای برای پارکینگ دریافت نمی شود.
لذا سید محمد حسین دهناد رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی درباره موضوع پارکینگ گفت: در 6 سال گذشته هزاران کسر برای پارکینگ ماده 100 در نظر گرفته شده و به رای تبدیل شده است و فضای پارک بسیار کم است.
وی گفت: قیمت پارکینگ با ساخت پارکینگ تناسبی ندارد، از طرفی این هزینه ها بیشتر صرف املاک شهرداری می شود و صرف ساخت پارکینگ نمی شود.
رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای شهرداری تاکید کرد: در خصوص احداث پارکینگ در سطح شهر باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوانیم پارکینگ هایی با ظرفیت بخش خصوصی احداث کنیم.

شهرداری با جریمه حذف پارکینگ ها پارکینگ عمومی بسازد
همچنین حسین اسلامی رئیس شورای شهر کوم در گفتگو با خبرنگار کوم فردا وی درباره موضوع پارکینگ نیز گفت: دستوری در درآمد بودجه وجود دارد که به آن می گویند پارکینگ را لغو می کنند. یعنی در برخی موارد به دلایل فیزیکی مانند قرار گرفتن ساختمان در معابر که اجازه ورود خودرو را نمی دهد و یا محل درخت کهنسال امکان پارکینگ وجود ندارد و یا به دلیل محل قرارگیری ساختمان در تقاطع ها ساختمان در شرایط اضطراری است و … از مالکان این گونه ساختمان ها به دلیل عدم تامین پارکینگ هزینه دریافت می شود. شهرداری موظف است از محل این درآمدها نسبت به احداث پارکینگ عمومی و جبران حذف این پارکینگ ها اقدام کند.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف در مناطق مختلف شهر و در صورت نیاز مکان هایی جانمایی شده و املاکی نیز خریداری شده اما شهرداری به طور کامل به اهداف خود نرسیده است.
عضو شورای شهرداری کوم ادامه داد: در این دوره از شورا این هدف با جدیت دنبال شد و در راس کمیسیون حمل و نقل و ساخت و ساز یک متخصص در این زمینه و شهردار برای سمت معاونت حمل و نقل منصوب شد. تخصص و تجربه مربوطه را منصوب کرد و امیدواریم با این تغییرات، خدای ناکرده این مهم به هدف خود برسد.

2bfd1b41 54cd 4251 b4d9 0568190d8bd9 خبر خاکستری

توجه بیشتر به احداث پارکینگ با حذف پارکینگ/ شهرداری وارد ساخت پارکینگ در بافت مرکزی شهر شود.
از سوی دیگر سید معتبی سبحانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده با توجه به اینکه شهرداری حق حذف پارکینگ را دریافت می کند باید در ساخت پارکینگ در هسته مرکزی شهر مشارکت داشته باشد در ساخت پارکینگ ها اتفاقی نیفتاده است.
وی خاطرنشان کرد: مبالغی که شهرداری از جریمه حذف پارکینگ ها اخذ کرده است مبالغ قابل قبولی است و باید به موضوع پارکینگ و پارکینگ توجه بیشتری داشته باشد. مثلاً در صفایه، درشهر و عمار یاسر باید با همان حق پارکی که گرفته شد، پارکینگی ساخته شود.

البته بخش خصوصی نیز می تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد، اما بخش خصوصی به دلایل مختلف علاقه ای به ساخت پارکینگ ندارد که مهم ترین آن عدم صرفه اقتصادی است.

ce76b812 c88e 4602 9428 ac0ce897f1da خبر خاکستری

افزایش هزینه ها پارکینگ را با مشکل مواجه کرده است
در همین رابطه روح الله امرالهی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کوم در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به اینکه کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر مربوط به دهه گذشته نیست، اظهار داشت: پروژه ها در خصوص بحث پارکینگ، پروژه انجام شد. شهید کاظمی که به نتیجه مطلوب نرسید.آهسته برو.
وی ادامه داد: دلیل اول افزایش قیمت ملک است که افزایش قابل توجهی داشته است و دلیل دوم بحث تملک زمین در مرکز شهر است که به دلیل یک سری تغییرات قیمت و ساخت و ساز سخت تر شده است. “

ساخت پارکینگ های عمومی برای بخش خصوصی جذابیتی ندارد
از سوی دیگر رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در رابطه با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در پارکینگ با شرایط آسان و ممتنع یا تضاد منافع مواجه شدیم که تنها ساخت پارکینگ و درآمدهای مربوط به آن است. سرمایه گذار نمی تواند نظر بخش خصوصی را ارائه دهد و سرمایه گذار گاهی اوقات انتظار دارد که چندین بخش تجاری در طبقات بالای پارکینگ ایجاد کند تا سودآور باشد، اما همین مشاغل برای سفر جذاب هستند و شما نیاز به پارکینگ دارید، مثلا در شهر. شما متوجه شدید.

به هر حال انتظارات شهرداری و شورای اسلامی شهر قم رفع نواقصی است که در یک دهه اخیر در قم به وجود آمده و بیشتر در حوزه پارکینگ و گامی مثبت در جهت شکوفایی و توسعه استان قم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید