افزایش قیمت پارکینگ های عمومی در کرمانشاه/ از ضرورت ساماندهی پارکینگ ها تا لزوم نظارت بر قیمت گذاری واقعی هنگام برگزاری مناقصه


ساعت: 20:56
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815584

اخذ وجه اضافی از پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه رواج پیدا کرده اما آب تکان نمی‌خورد و با متخلفان برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، پارکینگ‌های عمومی از جمله مکان‌های شلوغ و کاربردی در مهندسی شهرسازی است که مردم همیشه به آن نیاز دارند، به‌ویژه نزدیک بازار، مجتمع‌های پزشکی، خدمات، مراقبت‌های اجتماعی و ….

متأسفانه در کلانشهر کرمانشاه شاهد تخلفات زیادی از سوی مالکان پارکینگ های عمومی هستیم، از این رو به گفته بازرسان، هنگام بازرسی از این اماکن، تمامی پارکینگ ها مشمول جریمه می شوند. و فعالیت مالکان پارکینگ را تنظیم نکنید.

آشفتگی بازار نظارت بر پارکینگ های عمومی شهر، با وجود گستردگی این اماکن و دسترسی عمومی به آنها، منجر به سوء استفاده پارکینگ داران و آسیب به مردم شده است.


4e859dab dff4 414a 8ebf 0233b7769977 خبر خاکستری


نیاز به قیمت گذاری معقول در زمان تعیین پارکینگ های عمومی

محمدهادی ارباب در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار کرد: در ایام نوروز نظارت بر پارکینگ های عمومی سطح شهر اعم از پارکینگ های عمومی طبقاتی و غیر مسقف افزایش یافته است.

وی افزود: بر اساس تعرفه هایی که برای پارکینگ های روباز در نظر گرفته شده است تا سقف سه ساعت، پنج هزار تن و تا سقف 12 ساعت برای پارک خودروها هفت هزار تن دریافت می شود.

رئیس اتحادیه شرکت های خدمات رسان کرمانشاه گفت: لیست قیمت مصوب شده و باید در قالب بنرهای 1.5 1.5 در معرض دید عموم قرار گیرد.

ارباب با بیان اینکه پارکینگ‌ها باید واحدهای صنفی خود را به دوربین‌های مداربسته مجهز کنند، افزود: صلاحیت تمامی افرادی که در پارکینگ‌های عمومی کار می‌کنند نیز باید از ادارات محلی اخذ شود.


f882a4c3 ef0f 4ed4 961c 482f321b501f خبر خاکستری

وی افزود: تورم منجر به برآورد بیش از حد واحدهای صنفی مذکور شده است، بنابراین پارکینگ‌داران در حال حاضر قیمتی بسیار بالاتر از قیمت مصوب پارکینگ دریافت می‌کنند.

ارباب گفت: بازرسان اصناف و اتحادیه ها بر پارکینگ ها نظارت دارند و متخلفان را جریمه می کنند. اما جرایم بازدارنده نیست زیرا جرایم یک میلیون و دو میلیون تومانی ظرف چند ساعت جبران می شود و در نهایت به مردم آسیب می رسد.

وی افزود: به دادستان پیشنهاد دادیم نماینده و کارشناس صنفی در مناقصات واگذاری پارکینگ ها که عموما دولتی و توسط بخش خصوصی مدیریت می شود حضور داشته باشد و قیمت گذاری منطقی و کارشناسانه انجام شود. به گونه ای که به هیچ قیمتی مزایده انجام نشود.»

ارباب خاطرنشان کرد: برخی افراد با مبالغ بسیار بالایی مانند پرداخت ماهانه 50 میلیون تن هزینه در این مزایده ها شرکت می کنند و برای پرداخت این گونه هزینه ها بیش از نرخ مصوب درآمد کسب و دریافت می کنند.


b2d28668 3bdd 46bd 8c1a 4a89cf5ff08a خبر خاکستری


تعرفه نامه مصوب در پارکینگ ها رعایت نمی شود

رامین پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: پارکینگ ها باید قیمت مصوب را داشته باشند اما در جایی که بنا به گفته شاکی پارکینگ ها برخلاف مصوبه عمل کنند به تعداد خودروهای موجود در پارکینگ جریمه می شوند.

وی افزود: جرایم بازدارنده است و به نظر می رسد با توجه به این جرایم تکرار چنین تخلفاتی برای مردم سودی ندارد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: جرایم رسیدگی شده توسط بازرسان اتاق اصناف با تعزیرات حکومتی مجددا تشدید می شود و نظارت بعدی به متخلفان توجه بیشتری خواهد کرد.

پهلوانی با تاکید بر اینکه پارکینگ ها نظارت می شود، گفت: مردم باید به عنوان بازرس عمل کنند زیرا با تعداد محدود نیروهای بازرسی نمی توان هر روز بر پارکینگ ها نظارت کرد.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه گفت: قیمت مصوب در پارکینگ ها رعایت نمی شود بنابراین اصولا پارکینگ ها در بازرسی ها جریمه می شوند.

پهلوانی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی نسبت به تخلفاتی مانند گران فروشی، فروش مجدد و کلاهبرداری حساس هستند و دادستانی نیز در این زمینه دستوری صادر کرده است.

به گفته مرصاد، گسترش پارکینگ های عمومی در سطح شهر نباید به کاهش نظارت منجر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید