ارزش لیالی قدر را با شناخت ویژگی های آن بدانید


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834322

همزمان با فرا رسیدن دومین شب لیالی پرفیض قدر و سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)؛ حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جمع عزاداران اولین امام شیعیان در حرم امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام شهادت خود را به دو حوزه تقسیم کرد. در قسمت اول به فضیلت شب قدر و انس با خدا به طرق مختلف می پردازد و در قسمت دوم به شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع) می پردازد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عظمت شب قدر؛ برکات ماه مبارک رمضان و شهادت حضرت علی (ع) در این ایام می فرماید: این سه مورد، درهای نجات و همه از برکات مهم زندگی ما هستند. شب قدر، شب محبت و انس با خداست; پس در ایام قدر می توان ثمره یک سال زندگی را از حضرت حک گرفت و برای ادامه راه زندگی ذخیره کرد. شب نوزدهم، شب تقدیم اعمال، شب بیست و یکم، شب تأیید اعمال، و شب بیست و سوم، شب امضای اعمال ماست و اگر کسی می تواند حاضر شود. اعمالشان به خدا در این سه شب با دعای صمیمانه; او موفق شد.

خجت الاسلام گواهی حکمت را ثمره روزه خواند و افزود: وقتی انسان به عقل رسید به درجه امنیت می رسد. با روزه می توان حکمت را به دست آورد و با این حکمت در شب های قدر به امنیت رسید. شب قدر شأن نزول قرآن کریم است و قرآن پلی است بین ما و نیل به برکات الهی در ماه مبارک رمضان. در این شب‌ها بسیار دعا می‌کنیم که خداوند به ما عطا کند که سرچشمه نیکی و مهربانی است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران راه های ارتباط با خدا را چند راه مختلف عنوان کرد و گفت: خداوند فرمود مرا ببخش و از تو توبه کن. در شب قدر برای هر گذشته ای که داریم باید از خداوند طلب مغفرت کنیم. اعتراف به گناه در پیشگاه خداوند موجب بخشش او می شود. وی خاطرنشان کرد: خداوند نیز از من صلوات و از شما سپاسگزاری فرمود. خداوند در دل های شکسته دیده می شود و در آن شب ها دل شکسته پاداش می گیرد. باید قدر نعمت های الهی را دانست و قدردان آنها بود. شما نمی توانید مشکلات را انکار کنید، اما باید نیمه پر جام را نیز ببینید و خدا را به خاطر نعمت هایش شکر کنید.

حجت الاسلام همچنین به استجابت دعا اشاره کرد و گفت: خداوند در جای دیگر فرموده است که دعا از شماست و استجابت از من است. این شب ها بهترین فرصت برای استجابت دعاست تا بتوانیم به خواسته های مادی و معنوی خود برسیم. دعا باید با اخلاص و امیدواری انجام شود تا مستجاب شود. خداوند در جای دیگر هم گفته است که تو قاضی من و رضایت تو هستی. خدا همیشه خیر ما را می خواهد و ما باید از او راضی باشیم. اگر آرزویی برآورده نشد باید به حکمت خدا راضی باشیم که خیر ما همین است. خداوند متعال هم از من بلا و از تو صبر فرمود. در زندگی همه ما انسان ها بلاهایی وجود دارد که باید در مقابل این بلاها صبر کرد. خانه ای که هیچ بلایی در آن نازل نمی شود، اندوه فرود می آید. در تحمل مصیبت، امام علی (ع) نیاز به شناسایی دارد. آیا مصیبتی بزرگتر از آنچه بر امیرالمؤمنین نازل شده است داریم؟ هنگام دریافت آنها، ابروی خود را بالا نبرد و فقط برای رضای خدا منتظر ماند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به شخصیت والای امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین شخصیتی بی بدیل و کم نظیر دارد. علی نماد همه خوبی هاست و باید عمق معنای شخصیت علی را شناخت. امیرالمومنین در شجاعت و مهربانی بی نظیر بود. علی (ع)؛ امیر تنها بود و با دل از خدا اطاعت کرد. به خاطر خدا صبور بود. عدل علی (ع) را همه می دانند و نمی شود علی (ع) را با این صفات دوست نداشت. علی (ع) همان علم و سخاوت و عطوفت و عدالت است.

حجه الاسلام شهادت می دهد: شب های قدر را باید قدر دانست و از برکات این ایام برخوردار است. با مراجعه به مولای خداپسند و با ارتباط با خداوند می توان برکات شب قدر را به دست آورد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید