ادامه نزول قرآن در شب های قدر / اثبات حیات امام زمان (عج) بر مخالفان با استناد به آیاتی از شب قدر.


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823639

نزول قرآن کریم همه ساله در شب قدر صورت می گیرد و همه ساله در این شب کلام خداوند متعال بر برترین انسان زمین که حجت خدای زمین است نازل می شود. در زمان ما این مرد کسی نیست جز حضرت صاحب الزمان فرجه – نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ اهمیتی که به احادیث و روایات ماه رجب و سپس ماه شعبان داده می شود، این احساس را القا می کند که این دو ماه مقدمه ای برای آماده سازی انسان برای ماه مبارک رمضان، این ماه تزکیه است. ماهی که بسیاری به آن اذعان دارند سدی در برابر افرادی است که در طول سال از خدا دور می شوند و گناه می کنند.

در این ماه مبارک با این عظمت و اهمیتی که در احکام دینی و سخنان بزرگان دین ذکر شده است، شب قدر است که به تنهایی از هزار ماه بالاتر است.

ماجرای ضرب و شتم و شهادت حضرت علی (ع) در آن شب ها اتفاق افتاد و بسیاری معتقدند که این ویژگی شب قدر است که آن را از هزار شب بالاتر می برد، اما اینطور نیست.

نزول قرآن در شب قدر این شب را بیش از هزار ماه قدمت کرده است.

آنچه معمولاً در مورد اهمیت شب قدر ذکر می شود این است که امشب قرآن کریم بر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) نازل شد اما حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه فریدونشهر و کارشناس مذهبی. ، برای خودش صحبت می کند. وی درباره موضوع دیگری با صاحب نیوز گفت و گو کرد.

ایشان در ادامه این آیات در سوره قدر می فرمایند: «نزول ملائکه و ارواح فی آنها به اذن پروردگارم همه امر است: ملائکه و روح در این شب به اذن ایشان نازل می شوند. پروردگار همه جا.”

این کارشناس مذهبی گفت: فعل این عبارت فعل است و ادامه نزول قرآن در شب قدر را نشان می دهد. وی افزود: این نشان می دهد که نزول قرآن کریم همه ساله در شب قدر صورت می گیرد و همه ساله در آن شب کلام خداوند متعال بر برترین انسان روی زمین که حجت الله است نازل می شود. خدا روی زمین این مرد در زمان ما کسی نیست جز حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف).

امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه با بسیاری از علمای آگاه شیعه و سنی موافق است، آن را یکی از دلایل شیعه برای اثبات زنده بودن امام زمان در میان اهل سنت دانست.

حجت الاسلام شامحمدی تاکید کرد: احادیثی مانند حدیث معروف سکالین نیز مؤید این مطلب است.

وی گفت: طبق این حدیث همانطور که ماه رمضان و شب قدر، ماه قرآن و شب قرآن است، این ماه مبارک و این شب گرانقدر، ماه مبارک است. امام زمان و شب خاص امام زمان.

امام جمعه فریدونشهر افزود: اگر به دعای مخصوص این ماه یعنی نماز نگاه کنیم خدایا وارد بقعه رضی الله عنه می شویم، می بینیم که این دعا با زمان هجرت مطابقت دارد. ظهور و در زمان دوم ظهور حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف محقق می شود. جناب فرجه الشریف – تاسیس شد.

این منظره از شب قدر که انسان آن را می شناسد، امشب که شب قدر است، بار دیگر در زمین آشکار می شود.

نزول قرآن امام زمان در شب قدر شامل سه کلمه کلیدی قرآن امام زمان و قدر است که تا حدودی اهمیت این شب را نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید