آغاز نزول «دوران جدید»/ صلیب سرخ مخالفان زده شد!


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822949

فصل سوم برنامه «عصر جدید» برخلاف دو فصل قبل، به جای معرفی استعدادهای جدید، تبدیل به یک برنامه نمایشی و رختشویی شده است که زمینه کاهش مخاطبان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فصل سوم مسابقه استعدادیابی عصر جدید در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته به طور رسمی از شبکه سوم سیما پخش شد؛ برنامه ای به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی که در طول پخش خود همواره توانسته عنوان پربیننده ترین برنامه تلویزیونی را از آن خود کند.

مهم ترین تغییر این برنامه در فصل سوم، تغییر در ترکیب هیئت داوران «عصر جدید» بود که ژاله صامتی، کارن همایون فر و مجید اسماعیلی به همراه امین حیایی آن را ارزیابی می کنند.


8c79c5ab b9fe 46ba 855a eeb937379037 خبر خاکستری

و اتفاقاً بیشتر مزایا و انتقادات این برنامه مدیون همین هیئت داوران جدید است. انتقاداتی از قبیل برخورد عاطفی داوران به برخی از شرکت کنندگان به گونه ای که دادن رنگ سفید یا قرمز، رای گیری منطقی به نظر نمی رسد که گاه به دلیل عدم شناخت صحیح استعداد روی صحنه، انتظارات متفاوتی از مجری دارد. شاید همه آنها به پس زمینه این مسابقه برگردند.

داوران مسابقه عصر جدید در دو فصل قبلی این برنامه به مجریان دستور داده بودند که برای گرفتن رنگ سفید از داوران، علاوه بر اجرای برنامه خود، نمایشی نیز در برنامه خود داشته باشند. برای داشتن نظر مثبت کار کنید.

البته شاید تهیه کنندگان این برنامه به دلیل نیاز به یک برنامه تلویزیونی که جذابیت آن یکی از عناصر آن باشد، تمام اجراهای دوران جدید را با یک نمایش از ابتدا ترکیب کنند تا بینندگان بیشتری را به خود جذب کنند و مخاطبان تلویزیون تنها نخواهند بود. نمایش استعدادها را ببینید ; این نکته پس از گذشت سه فصل از برنامه، این برنامه را تبدیل به نمایشی کرد تا بر هدف اصلی خود که معرفی استعدادهای جدید و تبدیل «دوران جدید» به نمایش است، غلبه کند.

در ادامه این مسیر، تمسخر و نفوذ گاه و بیگاه رهبر به زندگی شخصی مجریان پیر و جوان را می توان تکمیل کننده این معمای نمایشی توصیف کرد.


f5bdff32 1ff4 4a8e ae5c 5939947c203f خبر خاکستری

برنامه عصر جدید به جایی کشیده شده است که همه شرکت کنندگان دیگر در برنامه به نوعی دچار اضطراب به اصطلاح در مورد رای دادن داوران شده اند و یاد گرفته اند که چگونه با بازی با احساسات داوران رای سفید را به دست آورند. اضافه شدن یک کودک شیرین زبان به گروه ژیمناستیک یا رزمی بدون شک می تواند به این گروه کمک کند، هم از نظر رسانه ای و هم از نظر تلطیف احساسات داوران!

با همه این تفاسیر، برنامه عصر جدید همچنان یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی است و بدون شک سازندگان این برنامه پرمخاطب به این حاشیه رسیده اند تا برنامه های بیشتری را ببینند و بخش هایی از عصر جدید را در فضای مجازی پخش کنند. در سرتاسر ایران در زمینه های مختلف، ابزارهایی برای جذب بینندگان بیشتر به تلویزیون طراحی شده است. اما نکته این گزارش این است که این برنامه در دو فصل قبلی خود با رعایت استانداردهای اجرایی و داشتن جذابیت های دراماتیک بیشتر و قضاوت های مبتنی بر منطق بیشتر توانسته است با رضایت بیشتری از برنامه خود همین مخاطبان را به خود جلب کند. اما حالا که برنامه به سمت تئاتری شدن پیش می رود، کم کم صدای مخالفان این برنامه بیشتر و بیشتر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید