شب قدر شب قدر انسان است / غفران دلیل نزول رحمت الهی است


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823568

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استغفار از اعمال مستحب شب قدر است و استغفار دسته جمعی رحمت الهی را بر کسانی که در شب قدر مستحب هستند می ریزد. طلب بخشش کن.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری چهارشنبه شب در شب احیای نوزدهم ماه مبارک رمضان در امامت جعفر (ع) یزد گفت: شب قدر از اهمیت و عظمت زیادی برخوردار است که انسان آن را آماده می کند. ، برای شما برنامه ریزی و قضاوت می کند.

وی با بیان اینکه شب قدر یک شب است اما در سه شب پنهان است، افزود: انسان در این شب ها آماده می شود تا بتواند از نعمت های الهی برخوردار شود.

ناصری ادامه داد: ماه رمضان ماه تدارک زندگی شاد برای انسان است و مردم در ماه رمضان باید در طول سال و در شب های قدر برای آنچه برای خود می خواهند دعا کنند و برای آن دعا کنند و گذشته را جبران کنند. غفلت و گناهان گذشته خود را جبران کنید.

امام جمعه یزد افزود: یکی از اعمال در شب های قدر، استغفار و استغفار و استغفار از خداوند متعال است.

وی گفت: استغفار 70 بار انسان را در مسیر دوری از گناه قرار می دهد و طبق آیه ای از قرآن اگر استغفار کنی عنایات الهی بر تو نازل می شود.

ناصر یادآور شد: بخشش جمعی چهار نعمت بزرگ از جمله باران از بهشت، نیرو و توانایی، مال و فرزند را برای انسان به ارمغان می آورد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همیشه در چنبره رحمت الهی هستیم، گفت: خداوند متعال بر همه انسان ها عنایات خود را دارد اما برای مشمول رحمت خاص خداوند باید هر لحظه و هر لحظه به یاد خدا باشیم.

وی ادامه داد: همه ما هر لحظه و هر لحظه نیازمند لطف خداوند هستیم و اگر خداوند لحظه ای به ما عنایت نکند، نمی توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم.

ناصری با اشاره به دعای ستاره ماه مبارک رمضان و دیگر دعاها گفت: امام صادق در هنگام خواندن این دعا به درگاه خداوند فریاد زد و آن هم در حالی است که از گناه پاک بودند و این نشان دهنده اهمیت دعا و مناجات است. خداوند قادر.

امام جمعه یزد گفت: انسان باید در همه حال خود را برای مرگ آماده کند و در هیچ یک از ساعات زندگی از خدا غافل نشود و خود را در پیشگاه خداوند ببیند و بداند که هر عملی انجام دهد همان عمل برای او خواهد بود. . روز قضاوت.

وی ادامه داد: باید دقت کنیم که وقتی در ابتدای سفر آخرت هستیم، فرشتگان به استقبال ما بیایند و نامه اعمالمان سفید و پاک باشد.

ناصری بیان کرد: همه باید تلاش کنیم تا فضایل ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و ضمن عذرخواهی از گناهان گذشته، برای آخرت توشه جمع کنیم.

امام جمعه یزد گفت: وقتی بندگان صالح خدا به درگاه خداوند مناجات می کنند و از خداوند طلب آمرزش می کنند، معلوم می شود که سفر بسیار سختی به آخرت داریم، پس باید مراقب بود و دل را به سوی خدا، پیامبران معطوف کرد. و اهل بیت. ) انجام دادن.

وی تاکید کرد: همه مواظب باشیم شب های قدر را به راحتی از دست ندهیم و ضمن استغفار، خداوند متعال را نزد رسول خدا و اهل بیت(ع) شفاعت کنیم تا اگر خدا بخواهد ممکن است تحت عنایت خداوند متعال باشد.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید