ندای غفران الهی در جنوبی ترین نقطه کشور طنین انداز شد/ حضور پرشور کودکان و نوجوانان در اولین شب لیالی قدر


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823564

ساحل نشینان هرمزگانی در اولین شب از لیالی قدر درخواست خود را از خداوند به امید سیر شدن از خیر و برترین ها برای یک سال پیش آوردند و هنگامی که از خداوند طلب مغفرت کردند، طلب مغفرت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; شب های قدر در آیات و روایات بر شب قیامت و قیامت آن تأکید می کنند و آن را بالاتر از هزاران ماه می دانند; در جنوبی ترین نقطه کشور، مردم دریا، دل هرمزگانی، امشب در خضوع بیدار می مانند و به راز و نیاز معبود خود می پردازند.

اهالی ساحل هرمزگانی التماس خود را به درگاه خداوند می رسانند به این امید که در یک سال مملو از مهربانی و بهترین ها شوند و با طلب مغفرت الهی طلب مغفرت می کنند.

شب اول قدر که مصادف با ضربت خوردن مولانا امام علی (ع) است، مردم هرمزگان علاوه بر انجام اعمال شب های قدر، برای این امام همام عزاداری می کنند.


3cf3aef4 a575 4b70 b29a e29866457bbc خبر خاکستری

مراسم احیای شب های قدر در مساجد، تکایا و حسینه های هرمزگان با تلاوت قرآن کریم و قرائت دعای جوشن کبیر آغاز و با ختم قرآن خاتمه می یابد. در این شب مداحان اهل بیت گل رز و عرایض می خوانند و قاریان به تلاوت قرآن می پردازند.

مردم هرمزگان معتقدند که قرائت دعا و دعا به صورت دسته جمعی با سرعت بیشتری مستجاب می شود. اما در سال‌های اخیر، با گسترش ویروس رسوایی تاج در جامعه، این شور و اشتیاق و مشارکت گسترده در مراسم ملی و مذهبی کاهش یافته است. در ماه رمضان امسال با افزایش واکسیناسیون عمومی و کاهش شیوع ویروس در جامعه شاهد حضور پرشور مردم در حسینیه ها و مساجد بودیم به همین دلیل مردم با رعایت فاصله های اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم شرکت کردند.

در میان جغدها حضور کودکان و نوجوانان چنان پر رنگ بود که در کنار پدر و مادر خود نشستند و با ذوق و شوق شب نوزدهم را زنده کردند.


ddd2d57d cb9f 448b 9431 2d4346721556 خبر خاکستری


حضور پرشور کودکان و نوجوانان در مراسم شکرگزاری

زهرا یکی از دخترانی که در شب نوزدهم امامزاده سید محمد(ع) به همراه پدر، مادر و برادرش برای مراسم احیای امامزاده آماده شده بود، شب قدر را اینگونه توصیف کرد: امشب خدای مهربان می خواهد به نیکی نشان دهد. بندگان خوب او و ما نیز برای دریافت از خدا آمدیم.

زهرا که تنها 6 سال داشت به همراه مادرش نماز جوشن کبیر را یکی یکی دنبال کرد. وانمود می کرد که دو ساله است، انگار می خواهد به برادر کوچکش تمرین شبانه بدهد.


b0e9f624 41ea 4f4a b9e2 ce720ab1a302 خبر خاکستری


صدای “سبحانک یا لرد” و “خدای فورجیون” از گوشه و کنار شهر به گوش می رسد.

در میان موج جمعیت، نوجوانانی بودند که رازها و نیازهای گروهی را با هم سن و سال خود در میان می گذاشتند. فاطمه زکری یکی از این نوجوانان در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه خواندن دعا، راز و نیاز به صورت دسته جمعی حال انسان را خوب می کند، گفت: از اول ماه مبارک رمضان منتظر شب های قدر بودم چون عاشق حاجت و شب زنده داری هستم.

این نوجوان تاکید کرد: دعای گروه زودتر مستجاب می شود و امشب برای تسریع فرج امام زمان(عج) و سلامتی همه بیماران دعا می کنم.

زکری افزود: امسال صدای سبحانق یا رب و الهی الامن در گوشه و کنار شهر به گوش می رسد. اگر چه امسال همه ما با ماسک تمام شده ایم. امیدواریم تا سال آینده ویروس کرونا به طور کامل کنترل شود.


0133cf32 1535 4379 b20c 9eedf8065fd4 خبر خاکستری


شب قدر شب بیداری است نه بیدار ماندن

رویا محمدی یکی دیگر از نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خداوند در شب قدر سرنوشت یک ساله ما را می نویسد و بهترین ها را امشب از خدا می خواهیم.

محمدی با اشاره به اینکه شب های قدر نازل شده است، تاکید کرد: اشعار و احادیث دستور به خواندن قرآن کریم در این شب ها و روزها می دهد و هر روز با مادرم به مسجد می روم و یک جزء از قرآن کریم را تلاوت کنید.

شب قدر شب بیداری است نه بیداری و باید در بعضی از امور با تفکر در اعمال خود خود را اصلاح کنیم و شب قدر بهترین زمان برای ترک گناه است و از نادان طلب آمرزش می کنیم. “او گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید