زمزمه عاشقانه اسماء الهی در آخرین شب قدر در کشور طنین انداز شد

عبادت شبانه بهتر از هزار ماه عبادت است. این شب سرنوشت یک سال انسان و روزه و زندگی و مسائل دیگر را رقم می زند.

به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، شب قدر از نعمت های خداوند بر مسلمانان است و هیچ یک از امت های گذشته از این نعمت برخوردار نبوده اند. ، شب قدر.

مومنان و عاشقان از سراسر کشور امشب با قرآن بر سر دستان خود را به سوی بهشت ​​بلند کردند و با سر دادن ندای «غفران»، بندگی و فروتنی را در درگاه ابدیت نثار کردند.

مؤمنان و روزه داران نیز با سرود الغوت الغوت حاجت خود را مطرح کردند و در این شب قدر که بیش از هزار ماه از عمر آن می گذرد از خداوند طلب آمرزش کردند.


مراسم احیای شب سوم قدر در بارگاه منور رضوی برگزار شد

مراسم احیاء در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر در آستان شاه رضوی برگزار شد.

شیفتگان و مجاوران امام رضا (ع) شامگاه یکشنبه و آخرین شب قدر در بارگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گرد آمدند تا با نوای «الغوث «الغوث الغوث» از چشمه جوشان رحمت الهی بهره مند شوند. ما از آتش یا پروردگار و آمرزش الهی».

این مراسم با تلاوت کلام وحی و سوره های روم، تنباکو و عنکبوت توسط قاریان قرآن کریم آغاز شد و با قرائت دعای جوشن کبیر و دعای خاص و روضه خوانی شهادت امام ادامه یافت. علی (علیه السلام).

استاد حوزه و سخنران دینی نیز در این مراسم گفت: شب قدر اوج ماه مبارک رمضان و شب بیست و سوم ویژه ترین شب در بین سه شب قدر است.

حجت الاسلام مسعود عالی افزود: شب قدر بهتر از یک عمر بندگی بدون گناه است.

وی افزود: درک لیله قدر فقط شب زنده داری نیست، باید عظمت این شب را درک کرد، لیله قدر متعلق به کسانی است که به ولایت معصوم احاطه دارند.

حجت الاسلام مسعودعلی ادامه داد: اوج معنوی خدا و معصوم نیز در شب قدر اتفاق می افتد و در این شب همه ملائکه به دنیا نازل می شوند و وارد روح و قلب پیامبر اکرم (ص) و امام می شوند. هر زمان.

این مدرس حوزه علمیه افزود: نزول ملائکه در شب قدر در طول تاریخ ادامه دارد و در زمان ما بر ولی و حجت الله بقیة الله نازل می شوند.

چه بسا احدی از مراسم شب قدر بی نصیب نمانند، اما ارتباط با قرآن و عترت مهم است.

مراسم آخرین شب قدر سال 1401 با تلاوت قرآن و تلاوت کلام وحی به پایان رسید.

قرائت قرآن کریم، دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی در شب شهادت امام علی (ع) از دیگر برنامه های شب گذشته در حرم مطهر رضوی بود.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در بارگاه پیامبر اکرم (ص) و شب بیست و یکم به دلیل بارندگی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.


حال و هوای شب سوم قدر در حرم عبدالعظیم (ع)

شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسال در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حالی سپری شد که صدای الغوت الغوت که در حال نماز و روزه بود با درخواستی همراه بود. فرج در ظهور صاحب الزمان (عج).

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و همچنین شب های دیگر در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در حالی برگزار شد که روزه داران با پوشیدن لباس عزاداری امام اول و دعا برای ظهور آن حضرت دعا کردند. آخرین امام

حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جنوبی ترین نقطه تهران از اولین شب لیالی قدر میزبان روزه دارانی بود که صمیمانه رحمت واسعه الهی را طلب می کردند.

حرم عبدالعظیم حسنی (ع) واقع در قبله تهران، شنبه شب مصادف با سومین شب از ماه غدیر و بیست و سوم ماه مبارک رمضان میزبان خیل عظیمی از دوستداران ذات اقدس الهی بود. خاندان بزرگ عصمت و طهارت (ع) جنایت اجتماعی در آخرین شب غدر دل به غوث الغوث داده بود.

در سومین شب از شب های قدر مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور نمازگزاران و مجاوران در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) در حالی برگزار شد که صحن ها و رواق ها مملو از عاشقان بود. که از غفران الهی و اشک یاد کردند با معبود خود راز و نیاز می دیدند.

امشب (یکشنبه) و از ساعت 22 ویژه برنامه های مراسم پرفیض قدر همراه با رعایت نکات بهداشتی در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز شد.

این مراسم معنوی با تلاوت آیات متعددی از قرآن کریم توسط قاریان برجسته و بین المللی و دعای فرج آغاز شد و با قرائت دعای جوشن کبیر و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حمید رمضان پور و همراهی ادامه یافت. توسط امیر نی.

همه به امید آمده بودند، امید که سرچشمه و پایان همه آنها پایان هزاران سال انتظار ظهور امام زمان (عج) بوده و هست، دعایی که عزاداران و احیاگران با چشمانی خیس از آن می پرسند. به خاطر خداوند متعال و قرآن در امشب. .

سخنگوی سومین شب لیالی قدر در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از اساتید حوزه و دانشگاه بود و این ویژه برنامه به صورت زنده از شبکه پنج سیما، رادیو قرآن و تهران پخش شد. رادیو

ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) در آن شب ها بر اهمیت و عظمت آن حضرت در میان شیعیان افزود و با عزاداری و اقدام در شب های قدر همراه بود.


مزار شهدای گمنام پردیس مادر یاران کاروان رمضان در شب های قدر

در سومین شب لیالی قدر صدای غمگین خلصنا من النار از سراسر محوطه دانشگاه به گوش می رسد. پردیس زمزمه می کند.

به گزارش ایرنا، آمده اند تا با شفاعت شهدا در شب قدر به درگاه خداوند متوسل شوند و از شهدای سرافراز طلب مغفرت و مغفرت کنند، شهدایی که با پروردگارشان غذا می خورند و مراقب دل ها و رفتار و حرکات ما هستند.

شهدایی که با اخلاص جان خود را در راه اخلاص گذاشتند و امروز امنیت و آرامش را به ما هدیه کردند، اخلاص را به بهترین وجه در مقابل چشمان ما به تصویر کشیدند تا با پیروی از شخصیت خود، لایق فداکاری و اخلاص تک تک این فرشتگان آسمانی باشند. . ما بیدار شدیم.

بک یا الله، بک یا الله، بک یا الله، اشک توبه و اندوه، اندوه، مناجات و انتظار، شفا و شفای بیماران بر چهره سالکان حاضر در پرتو سیدالشهدا جاری می شود.

صحن سنگفرش شده مجموعه نورالشهدا مملو از عزاداران به اندازه خانواده های داغدار است. می لرزد و دستش را به دعا به درگاه وحدت می برد. دلشان را با گریه هایشان می درخشند.

نزدیک نیمه شب زمزمه ای آورد، شهدا را آورد، سوار بر دلها می شود و به حرم شهدای گمنام می آید.

تابوت شهدا در موجی از مردم به حرکت در می آید که هر کدام برای رسیدن به تابوت تلاش می کنند تا به تبرک برسند و سیاحتی بر دل های شهدای گمنام حاضر و بر زمین افتاده است.

در این شب قدر بنا به سنت هر ساله 2 شهید گمنام در شب های قدر میزبان احیاگران هستند و امسال انوارالشهدا پردیس به عطر دو شهید 25 و 19 ساله معطر می شود.


لیالی قدر معراج دلهای شکسته و دلهای مضطرب

لیالی قدر فرصتی برای یافتن نفس واقعی و صیقل دادن روح است و مردم استان سمنان در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از خداوند مهربان دعا کردند که روح را جلا دهد و عاقبت به خیر کند.

به گزارش ایرنا، شب سوم قدر برابر با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، یکی از شب های تعیین کننده ماه میهمانی خداست، غم با معبود و راز و نیازشان.

ماه مبارک رمضان ماه خداست و هر شب و روز با روزها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم متفاوت است، اما شب های قدر با تمام شب هایی که در زندگی سپری می کنیم متفاوت است زیرا چشم و دل ما به هم نزدیکتر است. به معبود چند ساعت دیگر روحمان به خدای مهربان و مهربان نزدیکتر می شود.

شب قدر شبی است که بلافاصله قرآن بر پیامبر اسلام نازل می شود و سرنوشت خلایق مشخص می شود و در این شب فاصله زمین تا آسمان به حداقل می رسد و دعای بندگان مستجاب می شود. این شب آنقدر سنگین و با فضیلت است که هر قطره اشکی که در آن شب با تضرع و دل شکسته از گوشه چشم فرو می ریزد و هر خاطره ای که بر لب جاری می شود، کیسه ای سنگین از غفلت را از جان می زداید.

شب قدر، استراحتی است برای همه کسانی که در زندگی خود به بیراهه رفته اند تا به خود بیایند و لحظه ای فکر کنند; اگر انسان بخواهد خداوند چیزی به او عطا کند مسلماً بدون تلاش و بیهوده به آن نمی رسد و باید در این زمینه تلاش کند و به آن برسد.

در عظمت شب قدر همین بس که خداوند متعال سوره ای را در قرآن کریم به نام سوره قدر برای آن شب نازل کرد; همچنین استفاده از شب قدر در آموزه های دینی و توصیه های بزرگان دین بسیار توصیه شده است.

مستحب است اعمال مختلفی مانند زبور در شب احیا، خواندن دو رکعت از نماز شب، تلاوت قرآن، خواندن دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح، دعای ابوحمزه تملی. و دعای مغفرت و توبه امشب. .

دیدگاهتان را بنویسید