شب قدر ناب ترین فرصت معنوی / زمزمه ناب بندگی در بهار قرآن


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823545

ندای الغوت الغوت علویان در شب اول غدر طنین انداز شد;

شب قدر ناب ترین فرصت معنوی برای ارتباط با خداوند متعال و بهترین فرصت برای دریافت فیوضات دنیوی و دنیوی است که به فرموده قرآن کریم بیش از هزار ماه هزینه دارد و سرنوشت یک ساله انسان ها مشخص می شود. و امشب ضبط شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، سال 1401 مصادف با بهار قرآن و بهار طبیعت است; طبیعت نیز ما را به نو شدن دعوت می کند. امشب شب تجدید است.

ماه مهمانی خدا از نیمه گذشته بود و قرار عاشقی در شب نوزدهم رسید.

شب قدر ناب ترین فرصت معنوی برای ارتباط با خداوند متعال و بهترین فرصت برای دریافت فیوضات دنیوی و دنیوی است که به فرموده قرآن کریم بیش از هزار ماه هزینه دارد و سرنوشت سالانه افراد تعیین و ثبت می شود. در این شب بیایید برای این شب بی نظیر آماده شویم.

لحظات نابی را برای عاشقان می آفریند و سفره محبت نورانی، بندگانی می شود که الگویی دارند که بزرگترین افتخارش بندگی خداست، مزین به قرائت واقعه و الرحمن الرحیم و مزین به ندای الغوث الغوث. .

22fe39fb 87b9 4c96 9426 0be7e890a997 خبر خاکستری

آری، ارزش بردگی را چنان می سنجند که هر موجود باهوشی به اندازه دربارش هدایای تختی دریافت کند و تا آنجا که دربارش دارد و ظرفیتش را می پذیرد، سرنوشت یک ساله خود را رقم بزند.

باید ببینیم و بشنویم و حساب کنیم و ظرف هایمان را بشویم و ظرفیتمان را چندبرابر کنیم تا یکی از صفات خداوند در وجودمان نهادینه شود و سعادت یک سال حفظ و تضمین شود.

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب از لیالی پر فیض قدر، مراسم احیاء در مساجد و مساجد با حضور معتکفین مازندرانی و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

مردم خداجوی مازندران در این مراسم امشب با انجام اقدامات ویژه از جمله قرآن بر سر، قرائت دعای جوشن کبیر، عبادت امام حسین (ع) و تلاوت آیاتی از قرآن از سوی خداوند متعال، غفران گناهان، شفای بیماران، ریشه هایی که کنی برای بیماری عروق کرونر قلب و عاقبت بخیر آرزو می کرد.

74b05e76 8513 4d98 ba1e 5758d7e4bafa خبر خاکستری

مردم متدین از مناطق مختلف مازندران در ایام شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) با رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از گسترش تاج، با حضور در مساجد و مساجد، از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

حجت الاسلام محسن رفیعی، کارشناس مذهبی، هدف را بسیار مهم دانست و افزود: هدف استفاده از بهترین فرصت در زندگی است، بنابراین باید مراقب باشیم که هیچ یک از کار و اشتغال ما از کنترل خارج نشود و مایوس شویم. به عبارت دقیق‌تر، سعی می‌کنیم همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. مثلاً اگر دوست، خویشاوند، همکار یا شخص دیگری کاری انجام داده است که ما را عصبانی می‌کند، بیایید تا حد امکان بر آن غلبه کنیم. راه خوب و آرام از شلوغی هایی که نیاز ندارید خلاص شوید خلاصه اینکه نباید تمرکز ذهنی خود را برای ارتباط با خدا از دست بدهیم و اگر لحظه ای متوجه نشدیم سریعاً با ذکر یا عبادت ارتباط برقرار کنیم. .

a67ef44a 69cc 4fc4 b607 e64c5eb71a13 خبر خاکستری

وی پرداختن به داستان های گذشتگان و حقوق بشر را از موضوعات مهم شب قدر دانست و گفت: بررسی گزارش های گذشته و کتاب های حقوق بشری یکی از مهم ترین کارهای مقدماتی است که دست گرفتن قلم و کاغذ و بررسی آن است. صورت‌حساب‌ها و کتاب‌های سال گذشته یا سال گذشته را با همه بخوانید. همچنین حق الناس یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود، چه حق زنده اند و چه حق مرده! حقوق عزیزانمان و کسانی که بیشتر به آنها وابسته هستیم را جدی بگیریم و رضایت درونی آنها را شخصاً یا غیر حضوری از خودتان بخواهید. برای تسویه بدهی مالی یا آبرویی یا اخلاقی که داریم و در هر حال از مالکان تقاضای رضایت و تعویق و حلالیت کنیم. همچنین می توانیم به حقوقی فکر کنیم که ممکن است از دست داده و فراموش کرده باشیم. راهش «نفی ظلم» است.

رفیعی ادامه داد: اگر دلخور شده ایم خیلی ظلم کرده ایم! اگر موافق نیستید، زندگی عمر را کمی با دقت ورق بزنید. به هر صفحه ای که با آن برخورد می کنید فکر کنید. سطرها را کاوش کنید و به عبارات نوشته شده در تقویم زندگی توجه کنید و نفس به نفس کلمه به کلمه جلو بروید. به آنچه انجام شده و آنچه انجام نشده است توجه کنید: (سوره قیامت، آیه 14) بلکه انسان وضعیت خود را می بیند. کافی است انسان تنها باشد و به کارنامه خود نگاه کند و فکر کند که چه بر سرش آمده و چه پشیمانی در انتظارش است.

3571d8d9 b368 42a8 b96f ac51b5985513 خبر خاکستری

این کارشناس مذهبی، قانون خدا را از دیگر مسائلی می داند که بهتر است در شب قدر به آن پرداخته شود و در این رابطه اظهار داشت: قانون خدا بی نهایت است; زیرا هیچ کس نمی تواند حتی نعمت های او را بشمارد، چه رسد به شکرگزاری. اما توبه کننده و درمانده تنها پناه و پناه رحمت و مغفرت درگاه خداوند متعال است; چنان که خود می فرماید: (زمر، 53) بگو: ای بندگان من! [با ارتکاب گناه] به خودت تجاوز کردی! «از رحمت خدا ناامید نشوید، همانا خداوند همه گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است». ندامت و عذرخواهی واقعی و امید فراوان به دریای رحمت و الطاف الهی بهترین سرمایه ای است که می توان در شب قدر نزد خداوند آورد.

رفیع، دل پاک را دلیل فرود آمدن فرشتگان به زمین دانست و گفت: در شب قدر آسمان ها به زمین نازل می شود و به شرطی که دل انسان پاک، نورانی و لطیف شود، نور ملائکه در آن منعکس می شود. و رحمت الهی بر ارواح آنان می‌نشیند. حتما دیده یا شنیده اید که ظروف مسی زنگ زده را پولیش می دهند تا در روز اول دوباره براق و زیبا شوند! خوب قلب از این به بعد باید دلمان را برای شب قدر آماده و جلا دهیم، اما چگونه؟

وی ادامه داد: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: دل ها نیز مانند عسل زنگ می زند، پس با استغف.ر آنها را جلا دهید. نکته اینجاست که استغفار عذرخواهی از خداوند است، پس باید با جدیت و دقت هر چه بیشتر بیان شود تا سریعتر و بهتر به نتیجه برسد.

862b920d c61b 431a b9de 0f2a6fe4e94d خبر خاکستری

این کارشناس دینی عقل و تفکر را وجه تمایز انسان با موجودات دیگر می داند و می گوید: انسان می تواند از عقل و تفکر و تفکر در مورد چرایی خلقت، خلقت هستی و … استفاده کند و تفکر را در اعمال و رفتار خود لحاظ کند. زودتر از دیگران قدم های بزرگ بردارید. به عبارت دیگر، کسانی که در اعمال خود و آنچه در پیش است بهتر و بیشتر اندیشیده اند، سفر صد ساله را در یک شب پشت سر گذاشته و از افتادن در هزارتوی خوشی های کوتاه و گذرا دنیا رهایی یافته اند. امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید: یک ساعت تفکر بهتر از یک سال عبادت است.

وی در پایان گفت: راه روشن است. انسان اگر بخواهد قدمی بردارد ابتدا باید به اهمیت مسیر و لزوم بی قراری برای حرکت فکر کند. سپس خواهید دید که او خود به خود نه تنها شروع می کند، بلکه می دود! زیرا دریافته است کسانی که در کارهای خیر جلوتر هستند در دریافت ثواب جلوتر هستند. آنها نیز در بهشت ​​های نعمت نزدیک هستند.

شب قدر، شب ختم سفره خداست، شب قرآن برای تجدید و توبه، تا امشب نگذرد و ما بمانیم و حسرت از دست دادن آن را بخوریم، چرا که ما را به امانت گذاشتند. از خیر بهره ببر، بر عرش و فرش پهن کن و انتخاب ظرف با ماست. پس ما از دریای کرم و اقیانوس و اینک بسم الله الرحمن الرحیم از صفات بی نظیر الهی بی بهره نخواهیم ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید