انبوه سلاح در دست افراد آسیب رسانده به حیات طبیعت و حیات وحش + عکس


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900136

رئیس محیط زیست کهگیلویه گفت: انبوه اسلحه در دست مردم سهم بسزایی در تخریب محیط زیست و حیات وحش دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کارگاه آموزشی آشنایی شکارچیان با قوانین شکار عصر امروز پنجشنبه 16 مهرماه در سالن اجتماعات محیط زیست کهگیلویه برگزار شد.

رئیس محیط زیست کهگیلویه هدف از برگزاری این کارگاه ها را آموزش و آشنایی شکارچیان با قوانین شکار دانست و گفت: بیش از 80 شکارچی در شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام در این کارگاه ها شرکت کردند و شکارچیان معرفی شدند. قوانین جدید برای شکار و ماهیگیری آنها با یکدیگر آشنا شدند.

روح الله عزیزی افزود: کارگاه آموزشی توانمندسازی شکارچیان جهت آشنایی با آخرین قوانین و مقررات مربوط به شکار و شکار و همچنین آشنایی با انواع بیماری های رایج در حیات وحش و علائم گونه های مختلف پرندگان و پستانداران، نحوه اطلاع رسانی و همکاری در برخورد با موارد فوق یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این کارگاه یک روزه بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این دوره و نشست رسیدن به یک تفاهم و زبان مشترک برای حفظ طبیعت شهرهای تابعه خود برای جلوگیری از تخریب سرمایه های طبیعی است و در صورت تداوم این وضعیت طبیعت و حیات وحش معینی نمی شود. زنده ماندن.

عزیزی با ابراز نگرانی از وفور اسلحه در دست مردم خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز اصول استفاده از اسلحه برای برخی افراد تعریف نشده است و این امر به تخریب محیط زیست و حیات وحش کمک شایانی می کند.

این مسئول بخش بزرگ و مهمی از خسارات وارده به محیط زیست را ناشی از شکار غیرمجاز می داند و بیان می کند: تولید و توزیع سلاح به مردم با عناوین مختلف و پرداخت سهمیه مهمات به صاحبان سلاح تاثیر مستقیم دارد. با توجه به افزایش شکار غیرمجاز و حجم زیادی از این سلاح ها و مهمات برای شکار حیوانات وحشی استفاده می شود و این امر منجر به شکار بی رویه شده است که به نوبه خود باعث کاهش جمعیت و زیستگاه حیوانات و همچنین کاهش ذخایر ژنتیکی حیات وحش در آینده نزدیک خواهد شد. خطری برای بقای جانوران و جانوران است.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان غیرمجاز که دستگیر و به دادگاه های عمومی و انقلاب معرفی می شوند، محیط زیست مطالبات قانونی و خسارات وارده توسط موجود شکار شده را از آنها وصول می کند، گفت: این شکارچی محکوم در قالب احکام کیفری در محاکم قضایی اقدام خواهد کرد. حبس از 1 تا 5 سال و جزای نقدی از 500 هزار تومان تا 25 میلیون تومان بسته به نوع شکار دریافت می کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات و روایات تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز به رعایت حقوق حیوانات و طبیعت سفارش شده است که ما موظف به رعایت آن هستیم.


282fa07b 30ce 4296 98e5 45fedc5a73ed خبر خاکستری


2932b425 2a1e 4289 a6f9 4b59aa9422e5 خبر خاکستری


69712d0c 52bc 4575 bcec d1b44a8bc4c2 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید