با بازیکنان جدید تیم جدیدی تشکیل می دهیم / باید بازیکنان مستعد پیدا کنیم و آنها را صیقل دهیم


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834046

ما از مسابقات کافا برای شناخت کیفیت بازیکنان در شرایط بازی بین المللی استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال جوانان گفت: اکنون باید مانند دور قبل بازیکنان مستعدی پیدا کنیم و آنها را صیقل دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی که با تصمیم کمیته فنی پس از رایزنی با کمیته جوانان بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان انتخاب شد، اولین نفری بود که می گویند: این دومین بار است که طی چهار سال گذشته هدایت تیم ملی جوانان به من سپرده شده است و باید از کمیسیون فنی جدید که متشکل از فوتبالیست ها و معلمانم است تشکر کنم. و همچنین فدراسیون فوتبال. در دور قبل موفق شدیم با اقتدار به مرحله بعد صعود کنیم و در جمع 16 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. از دومی به اولی رسیدیم که برای نوجوانان مستعد ما افتخار است. در دور اول این مسابقات به سختی تیم خوبی تشکیل دادیم که در نهایت منجر به کسب حداکثر امتیاز، 21 گل زده و تنها یک گل خورده شد.

وی افزود: با توجه به دلایلی که باعث شد پیشنهاد مکرر هدایت تیم فوتبال جوانان را قبول کنم، باید بگویم که بیش از هر چیز باعث افتخار همگان است که به سمت ایران گام بردارند، به ویژه برای نوجوانان و جوانان این کشور. ثانیاً من می خواهم کاری را که این بار شروع کرده ایم ادامه دهم، البته با بازیکنان جدید. برای صعود به دور دوم و رسیدن به جام جهانی با کسب مقام در آسیا باید بیشتر تلاش کنیم. در واقع برنامه اصلی من این است که به مرحله دوم برسیم. تا جام جهانی و از آنجا کار اصلی تیم آغاز می شود.

عبدی ادامه داد: امیدوارم بازیکنان مستعد ما حوصله و ظرفیت کار را داشته باشند. تیم بودن در همه جنبه های کار بسیار مهم است. ما به حمایت زیادی غیر از حمایت هواداران از جمله رسانه ها نیاز داریم. در این مدت در شروع بازی های دوستانه مانند تورنمنت کافا و چین بازیکنان نتوانستند نتیجه ای کسب کنند که این روحیه بازی دوستانه است. نتیجه واقعی شناخت نقاط قوت و ضعف است و پیروزی در بازی های رسمی مهم است. برای صعود به جام جهانی باید جزو چهار تیم برتر آسیا باشیم و در جام جهانی باید برای آینده این مرز و بوم تیم ملی بسازیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: اکنون باید مانند دور قبل بازیکنان مستعدی پیدا کنیم و آنها را صیقل دهیم. کار ما در آسیا در دور قبل به دلیل تاج به حالت تعلیق درآمد، اما باید دوباره بازیکنانی را دعوت کنیم که از کیفیت آنها اطلاعی نداریم و آنها را در شرایط سختی در بازی های دوستانه، تمرین و آماده سازی دوباره برای ارتقای کیفیت در بازی های بین المللی قرار دهیم. . . کشف کنید و در نهایت یک تیم قدرتمند تشکیل دهید. بر اساس تقاضای بالای فدراسیون برای استعدادیابی که حدود هشتاد درصد اجماع استعدادیابی برای آنها مثبت است، بازیکنان فعلی را دعوت خواهیم کرد. ما تلاش می کنیم به نقطه ای برسیم که این بازیکنان به نقطه عطف خود برسند و تورنمنت روبروی کافه محل تمرین این بازیکنان باشد و کسب نتیجه در این تورنمنت به هیچ عنوان اولویت اول نخواهد بود. پس از آن فرصت دعوت از بازیکنان دیگر را خواهیم داشت، اما اکنون از 35 بازیکن از استعدادهای حاضر در اردو دعوت می کنیم تا در نهایت با 23 نفر در کفا شرکت کنیم. بنابراین شرکت در مسابقات کافا اولین قدم برای تشکیل تیمی هماهنگ برای حضور در مسابقات آتی خواهد بود که امیدواریم در مراحل بعدی باعث انسجام بیشتر تیم شود.

عبدی با اشاره به زمان شروع اولین اردوی تیم ملی جوانان گفت: اولین اردوی این تیم از پنجم اردیبهشت ماه با حضور بازیکنان آغاز می شود و اولین قدم ما برای مسابقات کافا با 23 بازیکن خواهد بود. بازیکنان فلسفه کار من را نمی دانند و به استثنای چند نفری که ممکن است هم تیمی باشند، اکثر آنها با هم کنار نمی آیند. در مجموع شرکت در مسابقات با 15 روز تمرین با بازیکنان جدید بسیار سخت است اما هدف ما آشنایی با نکات مثبت و منفی بازیکنان خواهد بود و 15 اردیبهشت ماه عازم تاجیکستان خواهیم شد.

وی تاکید کرد: از این فرصت برای حضور در مسابقات کافا در هر شرایطی استقبال می کنیم تا تجربه بین المللی بازیکنان را افزایش دهیم. مثلا تیم جوانان تاجیکستان سال گذشته در چندین تورنمنت خوب شرکت کرد و بعد از قهوه زیر 15 سال چهار ماه پیش علاوه بر چند بازیکن دیگر در بلاروس و امارات و اگر اشتباه نکنم در بحرین یا قطر. اما تیم ما در حال حاضر از نظر شرایط بازیکن، فلسفه مربیگری و تاکتیک ناشناخته است. ما باید هر چه زودتر این مراحل را طی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید