رئیس سازمان برنامه: برای بازگشت به قیمت گذاری شهریور 1400 یا باید فرض کنیم که مردم هزینه آن را پرداخت کنند یا باید یارانه آنها را اضافه کنیم.

رئیس سازمان برنامه: برای بازگشت به قیمت گذاری شهریور 1400 یا باید فرض کنیم که مردم هزینه آن را پرداخت کنند یا باید یارانه آنها را اضافه کنیم.

روز جدید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: زمانی که بودجه بسته شد، اتفاقات روسیه و اوکراین نبود و سومین جهش قیمتی در بودجه دیده نشد. بنابراین وقتی می گوییم به شهریور 1400 برگردیم یا باید هزینه آن را مردم بپردازند یا باید یارانه آنها را اضافه کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وقتی می گوییم به شهریور 1400 برگردیم یا باید بپذیریم که مردم هزینه آن را بدهند یا باید یارانه آنها را افزایش دهیم.

مسعود میرکاظمی درباره بلاتکلیفی لایحه دولت در حذف بند مربوط به بازگشت قیمت ها به شهریور 1400 گفت: چندین دوره افزایش قیمت های جهانی داشته ایم. اولاً اوایل دهه 1400 بود و در دولت دوازدهم آن دولت 8 میلیارد در بودجه واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه دیده بود که به دلیل افزایش قیمت در نیمه اول سال 8 میلیارد جواب نداد. .

رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایلنا گفت: در نیمه دوم سال افزایش قیمت داشتیم. وقتی بودجه تمام شد، حوادث روسیه و اوکراین از بین رفتند و سومین جهش قیمت در بودجه قابل مشاهده نبود. بنابراین وقتی می گوییم به شهریور 1400 برگردیم یا باید هزینه آن را مردم بپردازند یا باید یارانه آنها را اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: اگر هر کدام را بپذیریم دیگر نباید در مورد بازگشت قیمت ها به شهریور ماه صحبت کنیم و ملاک عمل اسفند و زمان اتمام بودجه است. چون بودجه با کسری بسته می شود. اگر شورای اسلامی قبول نکند باید یارانه را شفاف سازی کنیم و انشاالله بتوانیم یارانه بیشتری بدهیم امروز لایحه اصلاحیه یارانه را برای روشن شدن این موضوع به مجلس نفرستادیم.

دیدگاهتان را بنویسید