رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان ذخایر اورانیوم کشور: اعداد و ارقام برای شما چه هزینه ای دارد؟ / آنچه ما غنی می کنیم برای اهداف خاصی است که در بخش صنعتی استفاده می کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان ذخایر اورانیوم کشور: اعداد و ارقام برای شما چه هزینه ای دارد؟  / آنچه ما غنی می کنیم برای اهداف خاصی است که در بخش صنعتی استفاده می کنیم

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می‌کنیم برای مصارف خاصی است که در صنعت استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی آن را انجام می‌دهیم. اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حجم این مخزن گفت: اعداد و ارقام چه فایده ای دارد؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می‌کنیم برای مصارف خاصی است که در بخش صنعت استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی آن را انجام می‌دهیم.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افشاگری های این سازمان گفت: در دهه فجر چندین طرح را در دهه فجر رونمایی کردیم. سازمان انرژی اتمی که نکته مهم و پیامش این بود که جریان تحقیقات زنده است و ما به سمت و سویی که داشتیم تمرکز می کنیم که این انرژی در زندگی مردم تاثیر بگذارد تا مردم بیشتر از مکان آگاه شوند. فناوری هسته‌ای و اهمیت و نقش آن به‌ویژه در شرایطی که همواره پیشنهاد می‌شود اهداف جمهوری اسلامی ایران دنباله‌روی خاصی داشته باشد، در این شرایط این مشکل به مردم ما کمک می‌کند تا این مشکلات را بیشتر درک کنند.

به گزارش ایلانا، وی افزود: بحث این بود که با فناوری ای که در اختیار داریم بتوانیم بهتر و بیشتر به مردم خدمت کنیم. یکی از این پیشرفت‌ها استفاده از فناوری الکترومغناطیسی یا مایکروویو بود که به جای آفت‌کش‌های شیمیایی رایج امروزی، برای بحث آفت‌کش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این 6 ماه این تحقیقات به یک سیستم صنعتی قابل اجرا در خطوط تولید تبدیل شده و مردم هم از نظر تولیدکننده و هم از نظر مصرف کننده از آن آسوده خاطر می شوند و اثرات اقتصادی و سلامتی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: دومین دستاوردی که در دهه فجر آشکار شد، استفاده از همین فناوری ها برای حذف گوگرد در مواد نفتی بود که یکی از عوامل آلودگی هوا است. نکته بعدی در مبحث سلامت، تولید ماده انعقادی خون بود که در حوادث و بلایا و عملیات استفاده می شود و ماده ای گران قیمت و تحریمی است. به لطف حمدالله آزمایشات بالینی ایشان انجام شد و وارد خط تولید شدیم تا از این ماده در اتاق عمل استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که ذخایر اورانیوم کشور چقدر است، گفت: آنچه ما غنی‌سازی می‌کنیم برای مصارف خاصی است که در بخش صنعت از آن استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی این کار را انجام می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره حجم این مخزن گفت: اعداد و ارقام چه فایده ای دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید