هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟ / هزینه دوره های آموزشی آیلتس از هزینه خود آزمون در ایران بیشتر است

هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟  / هزینه دوره های آموزشی آیلتس از هزینه خود آزمون در ایران بیشتر است

قیمت آزمون IELTS Life Skills در ایران در سال 2023 5 میلیون و 138 هزار ریال (پنج میلیون و 138 هزار تومان) و قیمت آیلتس UKVI در سال 2023 برابر با 679 میلیون و 500 هزار ریال (6 میلیون و 795 هزار تومان) است.

اقتصاد24- آزمون آیلتس برگرفته از عبارت International English Language Testing System است، در واقع به معنای سیستم جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است، یکی از آزمون های پذیرفته شده و معتبر زبان انگلیسی است که در سراسر دنیا برگزار می شود.

این آزمون در واقع برای غیر انگلیسی زبانانی است که قصد کار یا تحصیل در یک کشور یا محیط انگلیسی زبان را دارند. امروزه داشتن مدرک آیلتس با نمره قابل قبول (معمولاً 6 یا بالاتر) وسیله ای ضروری برای ورود به موسسات آموزش عالی یا شرکت هایی است که از زبان انگلیسی به عنوان وسیله ارتباطی بین افراد استفاده می کنند.

به گزارش اقتصاد 24، آزمون آیلتس امروزه یکی از آزمون های نسبتا قدیمی اما بسیار معتبر زبان انگلیسی به حساب می آید. این آزمون اولین بار در سال 1989 برگزار شد و هم اکنون بیش از 1000 مرکز آزمون در بیش از 140 کشور جهان از جمله ایران وجود دارد که این آزمون را برگزار می کنند و خوشبختانه تحریم ها هنوز شرکت در آزمون آیلتس در ایران را غیرممکن نکرده است به جز این. محبوبیت و مقبولیت آیلتس در سراسر جهان بسیاری از متقاضیان مهاجرت را بر آن داشته است که در مرحله اول به فکر شرکت در آیلتس باشند.

انواع آیلتس با هزینه های متفاوت

علاوه بر این، سه مدل آزمون آیلتس در سراسر جهان برگزار می‌شود: آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و آیلتس زندگی مهارت‌های. هر کدام از این موارد تفاوت ها و ویژگی های خاص خود را دارند.

برای مثال آیلتس آکادمیک بیشتر برای سوالات آکادمیک یا مرتبط با تحصیل استفاده می شود و برای افرادی مناسب است که می خواهند در برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی شرکت کنند یا در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی انگلیسی زبان تحصیل کنند. چه رشته تحصیلی یا تخصص شما پزشکی، حقوق، مهندسی یا چیز دیگری باشد، آیلتس مورد نیاز شما آیلتس آکادمیک است.

اما آیلتس جنرال برای مهاجرت افرادی که قصد ورود به رشته های آکادمیک یا علمی را ندارند و می خواهند از زبان انگلیسی برای کارهای روزمره خود در یک محیط کاری کمتر تخصصی استفاده کنند الزامی است. ضمناً کودکان و نوجوانانی که قصد ورود به مدارس انگلیسی زبان را دارند نیازی به شرکت در آیلتس آکادمیک ندارند و شرکت در پودمان عمومی آزمون آیلتس برای آنها کافی است.

آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills) نیز یک نوع آیلتس کمتر مورد استفاده و کمتر شناخته شده است که برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به انگلستان و اخذ ویزای این کشور را دارند. برخلاف فرم های عمومی و آکادمیک، آیلتس لایف اسکیلز هیچ ربطی به مهارت های نوشتاری و ریدینگ شما ندارد و عمدتاً از دو بخش گفتاری و شنیداری تشکیل شده است. در این مدل نیاز چندانی به گرید 1 تا 9 نیست و فقط با کدهای A1 و B1 درجه بندی خواهید شد. به طور خاص، این نوع آیلتس سطح پایین تری دارد و بسیار راحت تر است و فقط توانایی شما را در مکالمه روزمره می سنجد.

به گزارش اقتصاد 24، در هر صورت اگر فردی قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشد باید یکی از این مراحل آزمون آیلتس را پشت سر بگذارد. این مرحله یکی دیگر از هزینه های فردی است که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری را دارد.

اما هزینه آزمون آیلتس چقدر است و برای کسب نمره بالا در این آزمون چقدر باید هزینه کرد؟
برای آزمون آیلتس چقدر باید هزینه کنیم؟

مبلغی که داوطلبان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس بپردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می شود. در سال 1402 هزینه آزمون آیلتس در ایران 61.510.000 ریال (شش میلیون و صد و پنجاه و یک هزار تومان) می باشد.

البته هزینه آزمون آیلتس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و برای سال 2023 هزینه آزمون آیلتس از 210 تا 270 دلار متغیر است.

اما هزینه اولیه ثبت نام در آزمون در ایران است.

ضمناً قیمت آیلتس در ایران از سوی سازمان سنجش حدود 220 دلار تعیین شده است و از آنجایی که قیمت دلار ممکن است افزایش یا کاهش یابد، بنابر اعلام سازمان سنجش ممکن است این قیمت تغییر کند.

تعداد دریافتی در حال حاضر مربوط به 1401 پذیرفته شدگان آزمون 1402 می باشد که تعداد جدید این مرحله هنوز اعلام نشده است.

همچنین هزینه آزمون IELTS Life Skills در ایران در سال 2023 مبلغ 5,138,000 ریال (پنج میلیون و صد و سی و هشت هزار تومان) می باشد.

هزینه آزمون آیلتس UKVI در سال 2023 67950000 ریال (شش میلیون و هفتصد و نود و پنج هزار تومان) می باشد.

هزینه آیلتس در دبی و ترکیه!

به گزارش اقتصاد 24، دو کشوری که مقصد ایرانیان برای شرکت در آزمون آیلتس بوده اند، ترکیه و دبی هستند که هزینه آزمون در یکی از آنها کمتر از ایران بوده و هزینه آزمون نیز به میزان قابل توجهی بالاتر است. دیگری.

هزینه آیلتس در ترکیه و با توجه به کاهش ارزش لیر در سال 2023 در ترکیه، هزینه آیلتس نسبت به ایران ارزان شده است. این قیمت در ترکیه معادل 54.000.000 ریال (پنج میلیون و چهارصد هزار تومان) می باشد. . البته باید به تغییرات قیمت لیر ترکیه نیز توجه کنید.

هزینه آیلتس در دبی (امارات متحده عربی) در سال 2023 معادل 112320000 ریال (یازده میلیون و دویست و سی و دو هزار تومان) می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد آزمون آیلتس این است که مراکز ثبت نام و مدیران این آزمون شرایط بسیار سختی را برای انصراف از آزمون در نظر می گیرند. همچنین هزینه انصراف از آزمون آیلتس 25 درصد هزینه آزمون اصلی است که حدود 55-75 دلار آمریکا می باشد.

برای انصراف از آزمون باید 5 هفته قبل از آزمون غیبت خود را اعلام کنید و اگر کمتر از 5 هفته تا آزمون باقی مانده باشد، تنها در صورتی که ثابت کنید مشکل جدی برای شرکت در آزمون داشته اید، می توانید شرکت کنید. از مبلغی که پرداخت کردید
هزینه کلاس های آیلتس دولتی و خصوصی از دو میلیون تومان تا شصت میلیون تومان متغیر است

هزینه دوره های آزمون آیلتس تنها بخشی از قیمت است. برای کسب نمره بالا در این آزمون دوره های ویژه ای مورد نیاز است که چندین آموزشگاه و موسسه معتبر از جمله موسسه ای در دانشگاه آزاده و آموزشگاه زبان آکسفورد به عنوان برگزار کننده آیلتس Ajmon IELTS مسئولیت دوره های ویژه را بر عهده دارند.

علاوه بر این موارد، موسسات و مدارس خصوصی متعددی وجود دارند که دوره های ویزای آیلتس را برگزار می کنند و ارقام به دست آمده توسط آنها نیز متفاوت است.

به عنوان مثال یکی از این موسسات به اقتصاد 24 گفت که دوره های عمومی ویژه آیلتس به مدت سه هفته و هر هفته 3 جلسه حدود دو میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه دارد.

از سوی دیگر موسسه دیگری مدت زمان آزمون آیلتس را دو ماهه اعلام کرد و به اخنات 24 گفت که هزینه جلسات خصوصی به صورت 2 ساعته به صورت حضوری حدود 450 هزار تومان است.
هزینه فرم تضمینی برای مبتدیان 60 میلیون تومان و دوره متوسط ​​45 میلیون تومان و 4 روز در هفته برگزار می شود.

این موسسه در تشریح شرایط خصوصی برای متقاضیان به اقتصاد 24 گفت: رقمی بین 90 تا 120 میلیون تومان برای دوره های خصوصی تک دارد.

حقیقت این است که قیمت Azermon IELTS تنها بخش کوچکی از قیمتی است که برای قبولی در این آزمون باید پرداخت شود.
رقابت برای کسب امتیاز بالاتر در این آزمون، به ویژه برای کسانی که قصد مهاجرت به امید تحصیل یا کار بهتر را دارند، منجر به پرداخت هزینه های بیشتر برای کسب مهارت و دوره های آموزشی برای کسب امتیاز بهتر در این آزمون می شود.

تقلب در آزمون آیلتس و جریمه های دائم و شدید

به جز اقلیتی که دوران کودکی خود را در مدارس دوزبانه یا با آموزش اولیه زبان گذرانده اند، بقیه احتمالاً باید سخت تر کار کنند و در دوره های فشرده و پرهزینه تر شرکت کنند.

موضوع تقلب آیلتس یکی از سوالات بزرگ و بلاتکلیفی متقاضیان این آزمون بین المللی است. اهمیت این آزمون برای ادامه تحصیل، مهاجرت، اخذ پذیرش و غیره. مردم را وادار کنید به راه حل های دیگری غیر از بهبود مهارت های انگلیسی خود فکر کنند.

افزایش نیم نمره در هر مهارت می تواند پذیرش در یکی از برترین دانشگاه های جهان یا مجوز کار مناسب را تضمین کند. در این میان، انتفاعی‌ها نیز با تبلیغات تلاش می‌کنند داوطلبانی را جذب کنند که یا زمان کمی برای یادگیری دارند یا از ارتقای نمرات خود سرخورده هستند. تماس گروه منفعت طلب با گروه مستاصل ممکن است منجر به ارتکاب کلاهبرداری شود.

از سوی دیگر، در سال های اخیر شایعاتی مبنی بر تقلب گران قیمت در آزمون آیلتس به گوش می رسد. در سال 2019 ادعا می شد که گروهی با دریافت حدود 200 میلیون تومان نمره آیلتس قابل قبولی برای داوطلب کسب می کنند و بعدها حتی داستان هایی مبنی بر حضور افرادی با هزینه گزاف به جای داوطلب در جلسه امتحان منتشر شد.

اما آنچه مشخص است این است که تقلب در آزمون آیلتس بسیار پرهزینه خواهد بود. در صورت تاخیر در امتحان، بلافاصله از ادامه امتحان منع شده و نمره ای به وی تعلق نمی گیرد. همچنین، اگر پس از آزمایش مشخص شود که فردی تقلب کرده است، نتیجه آزمایش باطل و بلافاصله لغو می شود.

با این حال، این کمترین پیامد بد تقلب در آزمون آیلتس است. نه تنها فرد از شرکت مجدد در آزمون منع می شود، بلکه گزارش تقلب وی به آژانس های مهاجرتی یا مؤسسات آموزشی یا دانشگاه هایی که درخواست داده است نیز ارسال می شود. بنابراین، در نتیجه کلاهبرداری، ممکن است شخص برای همیشه بورسیه تحصیلی، ویزا یا پذیرش دانشگاه را از دست بدهد یا شانس درخواست مجدد برای آنها را از دست بدهد.

به گزارش اقتصاد 24، همچنین این گزارش کلاهبرداری به مقامات مهاجرتی کشور مورد نظر یا دانشگاه محل ارسال درخواست ارسال می شود و ویزای فرد لغو و از درخواست مجدد جلوگیری می شود و حتی ممکن است از ورود به دانشگاه خاصی منع می شود. داوطلب تقلب می کند، در حالی که داوطلب به طور کامل و دائمی از شرکت مجدد در آزمون آیلتس (در هر زمانی) منع می شود.

با همه این دلایل و سختگیری شدید مسئولان آزمون در این زمینه، شاید بهتر است داوطلبان این آزمون به جای پرداخت هزینه های نجومی برای تقلب و البته استفاده از روش های عجیب و غریب برای قبولی در آزمون آیلتس، بیشتر مطالعه کنند و … هزینه صرف دوره های آموزشی نیز که اکنون در انواع مختلف از دوره های 3 میلیون تومانی تا دوره های 30 میلیون تومانی موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید