ترس از ازدواج چقدر هزینه دارد / هزینه ازدواج چقدر است؟

ترس از ازدواج چقدر هزینه دارد / هزینه ازدواج چقدر است؟

روز جدید : افزایش قیمت دلار و طلا نیز ترس از عروسی را تشدید کرده است و وقتی از جوانان می پرسید چرا ازدواج نمی کنید، اولین پاسخی که می دهند این است که با این قیمت ها؟

ازدواج دیگر به این سادگی نیست، اگر می خواهید زندگی مشترک را شروع کنید، باید پول جیبی جمع کنید و برای مخارج مختلف ریز و درشت آماده شوید. به همین دلیل است که جوانان ما نگاه عجیبی به ازدواج دارند و ازدواج برای آنها مثل یک تیغ دولبه است که قرار است خانه آنها را خراب کند. افزایش قیمت دلار و طلا نیز این نگرانی‌ها را تشدید کرده است و وقتی از جوانان می‌پرسید چرا ازدواج نمی‌کنید، اولین پاسخی که می‌دهند این است که «با این قیمت‌ها؟» یکی از دلایلی باشد که باعث نگرانی جوانان می‌شود. یک خانواده. اما واقعا هزینه ازدواج چقدر است؟

از نو شروع می کنیم، با هزینه مراسم، بله. طبق آداب و رسوم اکثر اقوام کشورمان برای این مراسم باید انگشتر نشان، چادر سفید، پارچه، لوازم التحریر، قندان، گل و شیرینی تهیه کرد. قیمت طلا با توجه به اینکه امروزه یک گرم آن حدود یک میلیون و 100 تا 300 هزار تن است، اگر بخواهیم انگشتر سبک انتخاب کنیم حدود 3 تا 4 میلیون تن قیمت دارد. با قیمت های امروزی می خواهیم محاسبه کنیم که یک تکه چادر سفید حدود 400 تا 500 هزار تن قیمت دارد و مابقی در خوش بینانه ترین حالت بین 700 تا 800 هزار تن قیمت دارد. بله دفتر از 90 هزار تن در بازار موجود است و کارخانه قند تزیین شده از 130 هزار تن به بالا. سبد گل که کمتر از 500 هزار تن نیست و شیرینی یا کیک بین 300 تا 400 هزار تن است. در واقع این اولین مراسم رسمی باید بین 5 تا 7 میلیون تن هزینه داشته باشد.

بعد از مراسم «بله بیرون»، مراسم عروسی دومین مراسم رایج در کشور است. و همچنین خرید یک لباس. برای ساخت این مراسم. می توان گفت خرید انگشتر یکی از اصلی ترین و حذف نشدنی ترین خریدهای عروسی است که متاسفانه در سال های اخیر با افزایش قیمت طلا، خرید انگشتر چالش هایی را برای جوانان به وجود آورده است. خرید یک ست انگشتر برای جوانان بین 8 تا 12 میلیون هزینه دارد، البته گاهی می بینیم که برخی از جوانان برای سبک شدن مراسم و کاهش هزینه ها از انگشتر نقره به جای طلا استفاده می کنند که امری جدید و پسندیده است. در واقع نیازی به ایجاد مشکل و خرید انگشتر طلا نداریم. لباس های گران قیمت عروس که از 2 میلیون تن شروع می شود نیز در بازار موجود است اما به جای خرید چنین لباس هایی که هزینه زیادی دارد می توان از لباس های ساده تری استفاده و تهیه کرد. در واقع برگزاری مراسم عروسی هم می تواند ساده و ارزان باشد و هم مجلل و گران باشد، جوانان نحوه برگزاری مراسم خود را انتخاب می کنند. یعنی با همین گرانی و افزایش قیمت ها، اگر چشمانمان را کنار بگذاریم و دنبال تجمل نباشیم، می توان یک مراسم را کمتر خرج کرد.

مراسم عقد به قول معروف تن زن و شوهر را هم تکان می دهد، خانواده دختران نگران خرید جهیزیه و پسر نگران تامین مسکن و برگزاری مراسم هستند. گاهی دیده می شود که متاسفانه برخی از خانواده ها به دلیل عدم توانایی در تهیه جهیزیه از ازدواج دختران خود جلوگیری می کنند که این فاجعه است. دلیلی برای نگرانی در مورد جهیزیه وجود ندارد، اما گاهی اوقات می بینیم که دختران به دلیل رقابت با دوستان یا خانواده مجبور به خرید اجناس گران قیمت می شوند و یا حتی گاهی این مشکل را از طرف خانواده ها مشاهده می کنیم، یعنی. مادران دختران رو در رو هستند و با دیگران رقابت می کنند. ، به دنبال خرید جهیزیه سنگین هستند و آن را افتخار می دانند، چرا که خرید اقلام ایرانی را قطره ای می دانند و به گفته خودشان یخچال ساید بای ساید باید از برند خارجی باشد یا لوازم برقی دیگر از معروف ترین برند. وسایل برقی باید برقی باشد وگرنه آنقدر برای عروس ظروف و ظروف می خرند که عروس نداند خانه کوچکی را کجا اجاره کند.

گاهی خودمان کار را سخت می کنیم، عرضه لوازم برقی ایرانی در شرایطی که همیشه صحبت از حمایت از تولید داخلی می شود، صنف ما را پایین نمی آورد، اما نگاه تجملاتی و رقابتی به موضوع خرید جهیزیه، نوع دیگری از بی کلاسی است. ما دیگر در دوره ای نیستیم که ارزش یک دختر را با وسیله ای که به خانه شوهر می آورد سنجیده شود. متاسفانه این مشکل از آنجا تشدید می شود که خانواده دختر در ازای جهیزیه سنگینی که برای دخترشان تهیه می کنند از پسر توقع زیادی دارند. “ما هم همین طور.” همین پیشه ها و توقعات که همگی از چشم بیننده سرچشمه می گیرد، در ابتدای زندگی به اختلافات و مشکلات منجر می شود و دختر و پسر به جای اینکه زندگی مشترک خود را با شیرینی شروع کنند، با تلخی و کینه به زندگی خود ادامه می دهند. .

حال جدای از همه اینها، می خواهیم بررسی کنیم که یک جهیزیه ساده چقدر آب مصرف می کند و فقط اقلام ضروری را که ابتدا باید در زندگی خود داشته باشیم، تهیه کنیم. ما با ظروف آشپزخانه بزرگ شروع می کنیم. یخچال، ماشین لباسشویی و گاز 3 مورد اصلی ظروف آشپزخانه هستند که جزو عناصر اصلی هستند. با نگاهی به قیمت های بازار یخچال کنار هم نیست و می خواهیم یک یخچال معمولی با برند ایرانی تهیه کنیم که از 7 میلیون تا 10 میلیون احترام دارد یک میلیون تن قیمت دارد. یک ماشین لباسشویی 5 تا 7 کیلویی که بیش از نیاز زوجین نیست، حدود 5800 تا 8 میلیون تن در بازار موجود است و می توانیم با عرضه کالای ایرانی از عرضه ماشین لباسشویی گران قیمت جلوگیری کنیم. قیمت گاز از حدود 6 میلیون تن شروع می شود و با 5100 تا 8 تن گاز ایران قابل تامین است. این فرش بهترین فرش زمرد مشهد است که یک فرش 9 متری 700 رج قیمتی در حدود 5 میلیون تن دارد که با توجه به متراژ اکثر عروس و دامادها برای تهیه همان فرش کافی است.

قیمت مبل راحتی 7 نفره هم با 6 میلیون تن به بالا در بازار متفاوت است.ما مبلمان راحتی داریم که بستگی به مردم دارد که چقدر هزینه کنند.اکثر زوج ها خانه های کوچک دارند. سرویس تخت دو نفره که بسته به نوع عروس و داماد قابل خرید است از 5800 شروع می شود و تا 18 میلیون و 20 میلیون تن در بازار سرویس های تخت دو نفره وجود دارد. به اتو، جاروبرقی، غذاساز، پارچ، سرویس قابلمه می رسیم که با توجه به قیمت های موجود اتو 700 هزار تن به بالا، جاروبرقی را نیز می توان در بازار با قیمت 2 میلیون تن خریداری کرد، اما ما نیز ارقام بیشتر داشته باشید کتری قوری هم قیمتش از 420 هزار تن تا قیمت های متنوع تر و بالاتر اما با همین حدود است.می توانید قوری و قوری بخرید و سرویس قابلمه هم قیمت های متفاوتی دارد اما با 400 هزار تن، شما می توانید خدمات قابلمه. سرویس چینی در بازار 4 میلیون تن قیمت دارد اما برای کاهش قیمت می توان به جای سرویس چینی که قیمت پایین تری دارد از سرویس آرکوپال استفاده کرد و سرویس آرکوپال 26 پارچه از 1700 میلیون تن شروع می شود. سرویس قاشق و چنگال 14 میلیون تنی هم داریم اما قاشق و چنگال اینقدر هزینه ندارد. در عوض حتی می توانیم سرویس قاشق و چنگال را به قیمت 640000 تن بخریم. ساعت دیواری، تلویزیون و میز تلویزیون از جمله اقلام تهیه شده توسط داماد است اما حداقل قیمتی که در بازار به چشم می خورد ساعت دیواری 50000 جلد، تلویزیون ایکس ویژن ایرانی 5 میلیون جلد و میز تلویزیون 300000 جلد است. به ترتیب .. شاهد تومان هستیم. حالا علاوه بر این موارد گفته می شود ظروف کوچک آشپزخانه اعم از کانال، غلات و ادویه جات و … اگر حدود 5 میلیون تن یا شاید بیشتر را محاسبه کنیم.

در واقع می توان گفت با توجه به اینکه وام ازدواج امسال 70 میلیون تومان است، اگر بخواهیم از خرید غیرضروری خودداری کنیم و اقلام مورد نیاز را با قیمت مناسب تهیه کنیم، می توانیم با این مبلغ مقدار زیادی از جهیزیه را خریداری کنیم. البته در صورت خرید جهیزیه، به جای اینکه چشم خانواده و همسایه را کور کنیم، قصد داریم زندگی مشترک را آغاز کنیم. برای عروسی علاوه بر جهیزیه، خریدهایی از تازه عروس ها انجام می شود که هزینه آن بسته به افراد متفاوت است.

اگر سخت بگیریم زندگی سخت می شود، بنابراین به جای اینکه به دنبال الگو باشیم و روی کارهایی که دیگران انجام داده اند تمرکز کنیم، باید همین کار را انجام دهیم و با پول در جیب به دنبال سبک زندگی خود باشیم. هیچ چیز زیباتر از این نیست که با هم زندگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید