طلاق پدیده شومی است که گوی سبقت را از ازدواج گرفته است/ طلاق در کردستان از ازدواج جلوتر است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، خانواده همواره نهادی مقدس و تأثیرگذار، یکی از مهم ترین پایه های جوامع، حفظ و بقای آن ها بوده و به عنوان تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی همواره مورد تأکید پیامبران الهی و ائمه معصومین بوده است. جمهوری اسلامی که مبتنی بر دین مبین اسلام است بسیار مهم است.

به گفته روانشناسان، ازدواج یکی از مراحل طبیعی رشد انسان است که برای زوجین مسئولیت هایی ایجاد می کند. اما متأسفانه در زندگی ماشینی امروزی، ازدواج آنقدرها دوام نمی آورد و هر روز که می گذرد، آمار طلاق افزایش می یابد.

طلاق را که منفورترین حلال خداوند می دانند، امروزه برای بسیاری جشن گرفته می شود و با دعوت دوستان به جشن و پایکوبی می پردازند.

در گذشته با توجه به شرایط موجود خانواده ها خیلی راحت تر با مشکلات زندگی کنار می آمدند و همیشه دست و پنجه نرم می کردند، اما امروزه به دلیل مشکلات زندگی، بیشتر جوانان از نگرانی صرف نظر می کنند و تنها به کار پشت میز فکر می کنند. از نظر کارشناسان این امر تاثیر زیادی در افزایش طلاق در جامعه دارد.

2a08c7ff 4303 42f8 a615 f97658d7a415 خبر خاکستری

طلاق عاطفی اصلی ترین تهدید برای تضعیف خانواده هاست

با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن که اکنون به عنوان یک اصل متوجه خانواده است، ایمنی آن به سلامت جامعه کمک می کند.

بدیهی است که با دیجیتالی شدن و ماشینی شدن زندگی امروزی، روحیه محبت، صفا و صمیمیت از خانواده ها رخت بربسته است و امروزه روابط مطلوبی بین اعضای خانواده وجود ندارد.

یکی از عواملی که در حال حاضر باعث دوری اعضای خانواده شده است، عدم آگاهی آنها از وظایف ذاتی است.

کاهش آستانه تحمل افراد و اجرای برنامه های فرهنگی مبتذل که از برنامه های دشمنان برای تضعیف خانواده ایرانی است از دیگر عوامل ایجاد فاصله بین اعضای خانواده است.

c7fd343d 7693 4603 8520 cc69c57a006c خبر خاکستری

طلاق در کردستان گوی سبقت را از ازدواج گرفته است

گلاویز فتاحی معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: نرخ رشد طلاق در کردستان از ازدواج بیشتر است که مناسب این استان فرهنگی نیست.

وی افزود: مقایسه تغییرات تعداد ازدواج در سال 1399 نسبت به سال قبل 1.33 درصد افزایش را نشان می دهد، در حالی که طلاق در این مدت 8.78 درصد افزایش داشته است که نگران کننده است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اینکه تنها یک عامل نمی تواند در طلاق دخیل باشد، گفت: مسائل زندگی، اخلاقی و اجتماعی نقش مهمی در جدایی دو زوج دارد. که نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه هستند.»

فتاحی گفت: تمرکز ما روی مسائل فرهنگی و لزوم کار فرهنگی است چرا که با توجه به فرهنگی بودن استان کردستان، مطلوب نیست که آمار ازدواج ما پایین و آمار طلاق ما بالا باشد.

7452ca57 e144 4443 a4b5 b79f80ddbb66 خبر خاکستری

کاهش 40 درصدی ازدواج در کشور

مدیرکل بهداشت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درصد ازدواج در کشور از سال 89 تا کنون 40 درصد کاهش یافته است و این زنگ خطری است که آینده کشور را در در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی سید حامد برکتی روز چهارشنبه در نشست خبری که در قالب ویدئو کنفرانس با موضوع کاهش ازدواج در کشور برگزار شد، افزود: تعداد ازدواج در سال 89 حدود 890 هزار مورد بوده است که در سال 1398 کمتر از 550 هزار مورد بوده و 40 درصد کاهش داشته است.

و اما ….

در شرایط کنونی آموزش قبل از ازدواج را می توان بهترین راه پیشگیری از طلاق دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید