آمارها از کاهش طلاق، کاهش سن ازدواج و افزایش تمایل به ازدواج حکایت دارد.


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917582

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: آمار ارائه شده در خصوص کاهش آمار طلاق، افزایش تمایل به ازدواج و کاهش سن است. ازدواج بسیار راضی کننده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 آذرماه) شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه ها در اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانان یک سال از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان از جمعیت گذشته می گذرد و پس از گذشت یک سال انتظار اجرای این قانون دور از انتظار نیست.

وی درباره حمایت رئیس جمهور از قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: آمارهای گزارش شده از کاهش طلاق، افزایش تمایل به ازدواج و کاهش سن ازدواج بسیار دلگرم کننده است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از نمایندگان شورای اسلامی در سخنان خود گفتند که در حوزه انتخابیه خود آثار اجرای قانون را در حمایت از خانواده و جوانان نمی بینند. جمعیت و از آنها می خواهم گزارش های لازم را از استان ها و شهرستان های خود دریافت کنند تا ستاد ملی جمعیت نظارت جدی تری بر کارها داشته باشد.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده و اکنون دولت و وزرا باید وارد عمل شوند و قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت را با قاطعیت اجرا کنند.

آقا تهرانی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه فضای مجازی گفت: مجلس در این زمینه کار خود را انجام داده است. حجاب نیز امری شرعی و اسلامی است و هر مسلمانی باید مؤمن باشد و حتی اگر فردی مسلمان نباشد نسبت به عدم اجرای قانون بی تفاوت باشد و موضوع حجاب قانونی شود و کمیته فرهنگی مجلس در این زمینه جلساتی برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید