کاهش چشمگیر ازدواج و افزایش طلاق در استان قزوین نگران کننده است

همچنین به گفته عباس علایی مقدم، مدیرکل اداره ورزش و جوانان قزوین در نشست خبری اردیبهشت ماه سال جاری، «در 15 سال گذشته نرخ ازدواج در کشور 6.5 واحد کاهش یافته است. آمار طلاق 2.1 واحد افزایش یافته است و میانگین استان هم همینطور است.”

وی افزود: به جز شهرستان بوئین زهرا که آمار ازدواج مثبتی دارد، در شهرهای دیگر مانند قزوین شاهد پایین بودن آمار ازدواج و افزایش طلاق هستیم.

برای بررسی بیشتر با معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین صحبت کردیم تا از اقدامات این سازمان در حوزه خانواده و ازدواج مطلع شویم.

امیر اسلامی صدر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با بیان اینکه بر اساس ماده 102 قانون دولت، معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان مسئولیت آموزش های پیش از ازدواج به ویژه برگزاری سمینارهای پیش از ازدواج را بر عهده دارد و در صورت تمایل نهادهای دیگر به برگزاری این دوره ها اشاره کرد. هماهنگی های لازم را با رئیس نگهبان انجام دهند .

وی از برگزاری 110 سمینار آموزشی ازدواج به صورت حضوری و آنلاین در 6 ماهه نخست سال خبر داد و افزود: برگزاری دوره های مختلف پیش از ازدواج ویژه سربازان با همکاری مراکز نظامی، برگزاری سمینارهای مختلف برای طلاب با همکاری انجمن اسلامی و برگزاری این سمینارها برای دانش آموزان یکی از فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری در زمینه ازدواج و خانواده بود.

برگزاری 110 سمینار آموزش ازدواج در استان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بهزیستی اجتماعی و هلال احمر نیز برنامه های ویژه ای در حوزه ازدواج و خانواده دارند.

صدر اذعان داشت: به نظر می رسد مشاوره ازدواج و خانواده باید در یک بدنه ساماندهی شود. پیشنهاد ما این است که در دبیرخانه جوانان استانداری زیر نظر دفتر امور زنان و خانواده اجرا شود تا بتوانیم نتایج ملموس تری داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آمار طلاق در دو شهر استان قزوین گفت: سمینارهای آموزش پیش از ازدواج در 6 شهر استان قزوین برگزار می شود اما با توجه به بحرانی بودن وضعیت آمار طلاق در دو شهر سعی شد تا بیشتر روی این مناطق تمرکز کنید

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: به منظور تسریع در امر، سازمان های مردم نهاد در سطوح مختلف در سکونتگاه های شهری و با همکاری متولیان محلی یا نهادهای متولی امر ازدواج و ازدواج حضور گسترده داشتند. خانواده، سمینارهای مختلفی برگزار شد

اسلامی صدر بیان کرد: سمینارهای آموزشی پیش از ازدواج 16 ساعت در قالب 8 سمینار دو ساعته، 4 سمینار حضوری و 4 سمینار مجازی است.

وی در پایان گفت: داوطلبان می توانند به اداره ورزش و جوانان شهرستان ها و معاونت فرهنگی جوانان نیز مراجعه کنند تا با معرفی به سمن ها بتوانند در این کلاس ها شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید